Skocz do zawartości

CBR 1000 F Dziwne odpalanie


magneto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

 

 

problem dotyczy motocykla Honda CBR 1000 F SC21 z roku 1987.

 

motocykl, niewazne czy zimny czy cieply- zapala od pstrykniecia przy duzym momencie rozruchowym. jesli aku jest ciut slabsze to moge krecic do "usranej" i moze zaskoczy, ale to tylko moze. dotychczas odpalalem silnik kablami od samochodu i wygladalo to tak, ze jesli auto bylo odpalone i chodzilo na niskich obrotach to CBRka nie zapalila, po wkreceniu samochodu na 2,5-3 tysiace- pali od strzala. Samochod do Skoda Felicja z 1.3 MPI z ciut za duzym akumulatorem, bo az 72Ah.

 

majac na mysli ze aku jest ciut slabsze, znaczy ze silnik kreci i to calkiem szybko, ale i tak nie zaskakuje.

 

 

 

problem z mieszanka paliwo-powietrze? moze zrobic mu regulacje gaznikow+synchronizacje?(moto stalo 3 i pol roku w garazu)

 

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(moto stalo 3 i pol roku w garazu)

pzdr:)

Hmm, mogło sie cos porobić z przylgniami i zaworami przez tak długi czas. Zacznij od swiec i przy okazji zmierz kompresje.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i pomiarach cisnien

Jaki wynik ?

Wartosc cieplna świec i ich kolor w normie ?

Próbowaliscie odpalać z otwartym bakiem ? Jezeli kranik ma pozycje PRI to spróbujcie na niej odpalić (tylko nie zostawiac w takiej na amen bo sie sprzety pozalewaja zupą) .

O , jescze mozecie rzuccie okiem na serwisówke i zrobcie test iskry , tzn wywalamy fajke, wbijamy igłe i ustalamy kabel tak aby igła była około 1cm od masy (zalezy od motocykla , najlepiej powoli powiekszac przerwe). 8mm powinna pokonac spokojnie , jezeli jest problem to moze być cewka(i) , moduł lub oboje .

 

 

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A rozrusznik kreci zupełnie normalnie??(nie słychać by był zamęczony?)

-sprawdz mase motocykla (rozrusznika)

-Luzy zaworowe (nie mogą być ciasne - wartości mniejsze od podanych w serwisowce)

-ciśnienie na poszczególnych garach (gdyby nie pomogło ustawianie luzów zaworowych)

-synchro gaźników (jeżeli ciśnienie w normie)

 

Jednak piszesz ze moto długo stało proponuje przeprowadzić na sezon wszystkie zabiegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź rozrusznik, może nie jest to z doświadczenia motocyklowego tylko ciężarówkowego ale wyrobione tulejki w rozruszniku powodują że wirnik jest lekko pochylony co powoduje duże obciążenie dla rozrusznika. Przy dużym prądzie takim jak z osobówki oczywiście odpali ale akumulator motocyklowy jest już za słaby żeby "uciągnąć" silnik wraz z tym dodatkowym obciązeniem spowodowanym wyeksploatowaniem.

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie powyzej 10 bar i jestes rowne we wszystkich cylindrach, cisnienie oleju tez ok, obstawiam ze swiece ,jak wymienie na nowe to napisze na forum co i jak .

 

A co do rozrusznika to mam pytanie. Jesli by byly wyrobione to co z tym sie robi ? Nowy rozrusznik zapewne drogi, wiec to sie jakos regeneruje, a moze dokupuje jakies reperaturki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie rozrusznik kreci zupelnie normalnie. nie widac zeby byl ani zmeczony, ani mial dodatkowe obciazenie.

 

sek w tym ze jak juz odpali to odpala zupelnie normalnie nawet przy nizszym pradzie z aku, z tym, ze trzeba mu dac troche gazu.

 

zawory i gazniki, troche z tym roboty bedzie;)

 

niemniej popatrze jeszcze co tam moze w nim siedziec. nie ukrywam ze zalezy mi zeby to chodzilo bez wiekszej roboty, dopiero za jakis czas bede mogl przy nim posiedziec dluzej.

 

dzieki za odp,

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w motocyklowych rozrusznikach, ale w ciężarówkowych wymienia się tylko te tulejki. Są to sprawy groszowe, aczkolwiek jest to dosyć czasochłonne bo trzeba na ogół rozrusznik rozebrać w drobny mak.

 

Nie ma takiego objawu że jakby go "łapie", tzn. że coś puknie ale nie ma siły okręcić silnika? Trzeba puścić, i jeszcze raz go włączyć i pali?

 

Tomek

 

 

ps. Jeżeli szczotki są już na wykończeniu, albo się zawieszą to jest niebezpieczeństwo że powstaną wżery na komutatorze, a to już nie jest tania zabawa.

Edytowane przez tomeczek151
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz za podpowiedzią kolegi polecam sprawdzić rozrusznik ale nie na zasadzie " ładnie wygląda" tylko dokładne pomiary poboru prądu przy rozruchu oraz uzwojenia stojana i wirnika.

Na słuch będzie kręcił "normalnie" ale będzie miał tak duży pobór, że udusi iskrę.

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim ruszysz gaźniki, zawory i Bóg wie co jeszcze, to przede wszystkim wsadz inny, DOBRY akumulator i odpal moto. A jak juz odpali, to miernik do łapy i zmierz prąd ładowania bo masz kolego Honde, i jeden w zapasie powinieneś mieć zawsze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator nie daje już rady, mimo że wygląda ok. Zarówno teraz jak i poprzedniej zimy nie mogłem odpalić radiana po długim postoju, mimo że rozrusznik kręcił "normalnie". Zeszłego roku pomogło przełożenie akumulatora od fazera kolegi, w tym roku podpięcie pod prostownik z rozruchem . W obu przypadkach motocykl zapalił natychmiastowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy dobrze ci podpowjadajo sprawdź czy na pewno dobrze kręci rozrusznik bo ja mam suzukin na pełnym wtrysku i mniałem troszke padnięty akumulator po dłuższej przerwie i kręcił całkiem normalnie ciut wolniej (zauważalne dla osoby która zna ten motor ) i już nie chciał odpalić wystarczyło pare chwil pod prostownikiem żeby zapalił nie starczyło prądu na zapłon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...