magneto Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 witam. problem dotyczy motocykla Honda CBR 1000 F SC21 z roku 1987. motocykl, niewazne czy zimny czy cieply- zapala od pstrykniecia przy duzym momencie rozruchowym. jesli aku jest ciut slabsze to moge krecic do "usranej" i moze zaskoczy, ale to tylko moze. dotychczas odpalalem silnik kablami od samochodu i wygladalo to tak, ze jesli auto bylo odpalone i chodzilo na niskich obrotach to CBRka nie zapalila, po wkreceniu samochodu na 2,5-3 tysiace- pali od strzala. Samochod do Skoda Felicja z 1.3 MPI z ciut za duzym akumulatorem, bo az 72Ah. majac na mysli ze aku jest ciut slabsze, znaczy ze silnik kreci i to calkiem szybko, ale i tak nie zaskakuje. problem z mieszanka paliwo-powietrze? moze zrobic mu regulacje gaznikow+synchronizacje?(moto stalo 3 i pol roku w garazu) pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.Y.B.A Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Mam taka samą cbr i identyczny problem . Czekam na odpowiedz :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 (moto stalo 3 i pol roku w garazu) pzdr:) Hmm, mogło sie cos porobić z przylgniami i zaworami przez tak długi czas. Zacznij od swiec i przy okazji zmierz kompresje. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.Y.B.A Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 u mnie sie to dzieje po regulacji zaworow, gaznikow, i pomiarach cisnien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sopelblue Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Stawiam na problemy z prądem a zatem warto się przyjrzeć bliżej cewkom, przewodom WN no i świecom nie mówiąc o akumulatorze (oby nie była to wina regulatora napięcia). Myślę że generowana jest za słaba iskra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 i pomiarach cisnien Jaki wynik ? Wartosc cieplna świec i ich kolor w normie ? Próbowaliscie odpalać z otwartym bakiem ? Jezeli kranik ma pozycje PRI to spróbujcie na niej odpalić (tylko nie zostawiac w takiej na amen bo sie sprzety pozalewaja zupą) . O , jescze mozecie rzuccie okiem na serwisówke i zrobcie test iskry , tzn wywalamy fajke, wbijamy igłe i ustalamy kabel tak aby igła była około 1cm od masy (zalezy od motocykla , najlepiej powoli powiekszac przerwe). 8mm powinna pokonac spokojnie , jezeli jest problem to moze być cewka(i) , moduł lub oboje . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwypfk Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 A rozrusznik kreci zupełnie normalnie??(nie słychać by był zamęczony?) -sprawdz mase motocykla (rozrusznika) -Luzy zaworowe (nie mogą być ciasne - wartości mniejsze od podanych w serwisowce) -ciśnienie na poszczególnych garach (gdyby nie pomogło ustawianie luzów zaworowych) -synchro gaźników (jeżeli ciśnienie w normie) Jednak piszesz ze moto długo stało proponuje przeprowadzić na sezon wszystkie zabiegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeczek151 Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Sprawdź rozrusznik, może nie jest to z doświadczenia motocyklowego tylko ciężarówkowego ale wyrobione tulejki w rozruszniku powodują że wirnik jest lekko pochylony co powoduje duże obciążenie dla rozrusznika. Przy dużym prądzie takim jak z osobówki oczywiście odpali ale akumulator motocyklowy jest już za słaby żeby "uciągnąć" silnik wraz z tym dodatkowym obciązeniem spowodowanym wyeksploatowaniem. Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.Y.B.A Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Cisnienie powyzej 10 bar i jestes rowne we wszystkich cylindrach, cisnienie oleju tez ok, obstawiam ze swiece ,jak wymienie na nowe to napisze na forum co i jak . A co do rozrusznika to mam pytanie. Jesli by byly wyrobione to co z tym sie robi ? Nowy rozrusznik zapewne drogi, wiec to sie jakos regeneruje, a moze dokupuje jakies reperaturki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 27 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 u mnie rozrusznik kreci zupelnie normalnie. nie widac zeby byl ani zmeczony, ani mial dodatkowe obciazenie. sek w tym ze jak juz odpali to odpala zupelnie normalnie nawet przy nizszym pradzie z aku, z tym, ze trzeba mu dac troche gazu. zawory i gazniki, troche z tym roboty bedzie;) niemniej popatrze jeszcze co tam moze w nim siedziec. nie ukrywam ze zalezy mi zeby to chodzilo bez wiekszej roboty, dopiero za jakis czas bede mogl przy nim posiedziec dluzej. dzieki za odp, pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeczek151 Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 (edytowane) Nie wiem jak jest w motocyklowych rozrusznikach, ale w ciężarówkowych wymienia się tylko te tulejki. Są to sprawy groszowe, aczkolwiek jest to dosyć czasochłonne bo trzeba na ogół rozrusznik rozebrać w drobny mak. Nie ma takiego objawu że jakby go "łapie", tzn. że coś puknie ale nie ma siły okręcić silnika? Trzeba puścić, i jeszcze raz go włączyć i pali? Tomek ps. Jeżeli szczotki są już na wykończeniu, albo się zawieszą to jest niebezpieczeństwo że powstaną wżery na komutatorze, a to już nie jest tania zabawa. Edytowane 27 Lutego 2009 przez tomeczek151 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Jeszcze raz za podpowiedzią kolegi polecam sprawdzić rozrusznik ale nie na zasadzie " ładnie wygląda" tylko dokładne pomiary poboru prądu przy rozruchu oraz uzwojenia stojana i wirnika. Na słuch będzie kręcił "normalnie" ale będzie miał tak duży pobór, że udusi iskrę. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Zanim ruszysz gaźniki, zawory i Bóg wie co jeszcze, to przede wszystkim wsadz inny, DOBRY akumulator i odpal moto. A jak juz odpali, to miernik do łapy i zmierz prąd ładowania bo masz kolego Honde, i jeden w zapasie powinieneś mieć zawsze ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Akumulator nie daje już rady, mimo że wygląda ok. Zarówno teraz jak i poprzedniej zimy nie mogłem odpalić radiana po długim postoju, mimo że rozrusznik kręcił "normalnie". Zeszłego roku pomogło przełożenie akumulatora od fazera kolegi, w tym roku podpięcie pod prostownik z rozruchem . W obu przypadkach motocykl zapalił natychmiastowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki010483 Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Koledzy dobrze ci podpowjadajo sprawdź czy na pewno dobrze kręci rozrusznik bo ja mam suzukin na pełnym wtrysku i mniałem troszke padnięty akumulator po dłuższej przerwie i kręcił całkiem normalnie ciut wolniej (zauważalne dla osoby która zna ten motor ) i już nie chciał odpalić wystarczyło pare chwil pod prostownikiem żeby zapalił nie starczyło prądu na zapłon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.