Skocz do zawartości

wymiana oleju a sprawdzenie luzow zaworowych


raduch85
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

pewnie nawinęło sie juz takie dziwne i co za tym idzie banalne pytanie ale co tam nie zaszkodzi spytać.

 

pytanie jak powyzej. zbliza sie powoli sezon i mam zamiar porobić pare niezbednych wymian regulacji i sedno sprawy czy regulacja luzow zaworowych wiaze sie z utrata oleju czy nie. moje pojecie o mechanice w tej dziedzinie dopiero sie rozrasta- powoli- ale zawsze :)

proszę o jakąś konkretna opinie.

 

co najpierw regulacja luzów czy wymiana oleju ????

 

a pytam dlatego ze kaska przyszla ale tez spadl snieg a olej swiece filtry itp juz sie doczekac nie moga wymiany :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia, oleju nie stracisz bo do góry nie wyleci.

 

Chcesz koledze poradzić to rób to rzetelnie.

Rozwiń swój tekst który zaznaczyłem bo ja nie rozumiem co ? nie ma znaczenia.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Piotrze zawsze miałem duży szacunek do doświadczenia oraz wiedzy posiadanej ale proszę się nie czepiać jak "mucha gówna". Pytanie brzmiało czy olej wymienić przed regulacją zaworów czy po. Odpowiedz jest prosta że nie ma to znaczenia bo luz i tak pozostanie bez zmian a to że olej do góry nie wyleci to też wydaje mi się sprawą niepodważalną...

 

Na przyszłość Panie Piotrze proszę o nieco uważniejsze czytanie wypowiedzi forumowiczów.

 

EDIT: Proszę na forum nie spamować oraz wypowiadając się wnieść coś do tematu, wszystkie inne sugestie proszę kierować na priv, a to że autor tematu nijako stosuje się do zasad poprawnej polszczyzny to Pan jako moderator nie widzi...

Edytowane przez Rafal_akros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Piotrze zawsze miałem duży szacunek do doświadczenia oraz wiedzy posiadanej ale proszę się nie czepiać jak "mucha gówna". Pytanie brzmiało czy olej wymienić przed regulacją zaworów czy po. Odpowiedz jest prosta że nie ma to znaczenia bo luz i tak pozostanie bez zmian a to że olej do góry nie wyleci to też wydaje mi się sprawą niepodważalną...

 

Na przyszłość Panie Piotrze proszę o nieco uważniejsze czytanie wypowiedzi forumowiczów.

 

EDIT: Proszę na forum nie spamować oraz wypowiadając się wnieść coś do tematu, wszystkie inne sugestie proszę kierować na priv, a to że autor tematu nijako stosuje się do zasad poprawnej polszczyzny to Pan jako moderator nie widzi...

 

Wyobraź sobie młody człowieku że dużo Twoich rówieśników uczy się mechaniki na tym forum i zadałem celowo takie pytanie. Kolejność tej operacji jest bardzo ważna ponieważ zawory regulujemy przy zimnym silniku a olej należy wymieniać po rozgrzaniu silnika.

Jeżeli jako pierwszą czynność zrobimy wymianę to z regulacją należy poczekać do następnego dnia.

Jeżeli rozpoczniemy od regulacji zaworów to po skończeniu możemy odpalać silnik i przystąpić do wymiany oleju.

Możesz darować sobie komentowanie moich postów bo i tak nikogo te komentarze nie interesują.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia, oleju nie stracisz bo do góry nie wyleci.

 

zależy od motocykla. ja mam pokrywe zaworową w przednim cylindrze od dołu. ale to tak w ramach ciekawostki bo ubytek oleju po jej zdięciu jest znikomy.

Pozdr. TH.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tutaj jesli zamierzasz wymieniać olej, to powinieneś zrobić to po regulacji zaworów, gdyż jak by nie patrzeć demontując pokrywę i wykonując jakiekolwiek operacje w silniku, w tym wypadku regulację zaworów, zawsze w jakims stopniu "zaśmiecasz" silnik, tzn. zawsze do silnika dostanie sie jakiś brud, syf, pył, czy co kolwiek, wiadomo, coś z twoich rąk, coś z narzędzi, a coś z powietrza. i potem to wszystko jest przenoszone za pośrednictwem oleju i wiadomo co sie dzieje, szybsze zużywanie silnika, a filtr jest tylko filtrem i może wszystkiego nie zatrzymać. stąd tez zalecałbym Ci wymianę oleju po wykonaniu wszelkich czynności związanych z "otwieraniem" silnika, potem wymienisz olej i pozbędziesz się całego "syfu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...