Skocz do zawartości

Silnik sie gotuje


bibor80
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam suzuki k4. Dzis bylem troszke pojezdzic. Gdysie zatrzymalem po 2 min zauwazylem, ze temperatura silnika strasznie szybko rosnie. Doszla juz powyzej 100 a wentylator sie nie wlaczyl. Gdy ruszylem to temp spadla, lecz gdy znow sie zatrzymalem i chwile zagadalem sie z kolega temp skoczyla do 120, wentylator wciaz w stanie spoczynku a plyn kipi.

Chcialbym sie dowiedziec, w ktorym miejscu znajduje sie termostat oraz czujnik wentylatora?

Gdy zerknalem z prawej strony pod obudowe zauwazylem ze tam jest wentylator i miejsce do wlewu plynu chlodzacego.

 

Druga sprawa to problem z kierunkami. Gdy wlaczam kierunek w prawo/lewo wlaczaja sie awaryjne. Sprawdzilem juz przerywacz w serwisie i jest ok. Koles od ktorego kupilem sprzet zalozyl na tyl lampe diodowa i kierunki tez. Boje sie ze moze zrobil gdzies zwarcie i dlatego mam problem z kierunkami, ale jesli macie inne propozycje to prosze pisac.

Jutro bede podlaczal zarowke 21W by obciazyc kierunek i zobacze co sie bedzie dzialo.

Pozdrawiam

baner.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie termostat się zaciął i nie otwiera na "duży" obieg. Sprawdzałeś czy chodnica była gorąca?

Jeśli chłodnica jest zimna, a płyn się gotuje i temperatura rośnie, to raczej na bank zakleszczony termostat i brak obiegu przez chłodnicę.

Obowiązkowo wtedy wymiana termostatu, a przy okazji należałoby wymienić również płyn - nie wiadomo ile jest jeszcze wart.

 

Dobra rada - nie jeździj z grzejącym się silnikiem, bo zaraz będziesz musiał wymieniać uszczelkę pod głowicą.

SR50 -> S53 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki

Jutro z rana doleje wody, sprawdze czy chlodnica robi sie goraca wraz ze wzrostem temperatury. Jak nie to zaczne sciagac oslony i szukac termostatu.

Wie ktos moze, w ktorym dokladnie miejscu sie on znajduje??

baner.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wody ??? :icon_eek:

tak bardzo nie lubisz swojego moto ???? dolewa się płynu a nie wody

 

No przeciez nie doleje plynu by sprawdzic czy chlodnica robi sie ciepla. Pozniej poszukam termostatu, wykrece i sprawdze, zobacze co z wentylatorem i jak wszystko poskladam to zaleje plynem.

To chyba brzmi rozsadnie

baner.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo wątpie żeby była to wina termostatu. Po pierwsze termostat jest tak zbudowany że w czasie jego uszkodzenia pozostaje w pozycji otwartej, a po drugie kolega napisłał iz w czasie jazdy temperatura szybko spada - co tez świadczy o tym iz duży obieg jest otwarty. Obstawiam czujnik włączający wentylator lub sam wentylator, podłącz go na krótko pod aku , jeśli się zakręci to kupuj nowy włącznik wentylatora i będzie cacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tez zrobilem, sciagnalem oslone i podlaczylem wentylator na krotko i zaczal krecic choc slabo bo o cos tarl. Odsunalem go troszke i dalem podkladke i teraz obreca sie luzno. Obieg w chlodnicy jest bo sie nagrzewa i przewody wejscia i wyjscia sa cieple. Termostat to nie jest bo weze nie puchna wiec zostaje tylko wlacznik wentylatora.

Dzieki za wskazowki

Edytowane przez bibor80
baner.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo wątpie żeby była to wina termostatu. Po pierwsze termostat jest tak zbudowany że w czasie jego uszkodzenia pozostaje w pozycji otwartej,

...tak by było miło ze strony termostatu ale nie jest jak piszesz...

Cieszymy się, ze zagadka rozwiązana. :crossy: :buttrock:

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kierunkowskazy - po prostu gałąź jednej strony musi być połączona z gałęzią drugiej strony. Popatrz czy nie ma zwarcia na tej tylnej lampie - odłącz przewody. Inną przyczyną może być żarówka - kontrolka kierunkowskazów, może dostać zwarcia lub też powodować przepływ prądu na drugą gałąź (żarówka jest wpięta między gałęzie), szczególnie jeśli na kierunkowskazach nie ma obciążenia (wszystkie kierunki LED). Może dojść też do zwarcia w przełącznikach. Posprawdzaj dokładnie. Tyle mogę pomóc.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diody LED mam tylko z tylu, a z przodu sa zwykle zarowki. Jak bylem w serwisie Suzuki to mowili, ze ten przerywacz co jest oryginalnie zainstalowany to nie jest przystosowany do lamp LED i czasami potrafi wariowac.

Slyszalem tez, ze oporniki moglyby pomoc, ale na razie nie kombinuje poki nie wiem co jest.

W poniedzialek wstawie go do serwisu to tam poszukaja.

baner.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...