Skocz do zawartości

enduro do 250 cc 4T


Rekomendowane odpowiedzi

moim zdaniem utrzymanie wyczyna 2T a 4T to te same pieniądze, jak nie tańsze w przypadku 2T. 2T jest praktycznie bezobsługowe,leje się mieszanke,pilnuje tłoki,korbe,łozyska itp i się lata cały czas. W 4T kupa cackania,to co chwile zawory regulować,to olej zmieniać co chwile,no i w wyczynie 4T tłok też nie jest wieczny.Moim zdaniem przy wyborze między 2T a 4T powinna decydować tylko charakterystyka silnika,która bardziej pasuje danemu jeźdźcy,bo gadanie,że biore 4T,bo jest 100 razy tańsze w eksploatacji to bzdura.

 

A co do spalania DT to przyznam,że żeby spaliła te 8l to trzeba konkretnie się napałować w terenie. Normalnie pali tak 5-6l,myślę,że DR 125 mniej jak 3,5 nie spali a mocy o połowe mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy od tego co sie kupi i jak sie dba :bigrazz: ja swoja cr kupiłem za 4k na koniec wakacji i do tej pory wymieniłem tylko opone i tło i był to koszt 350PLN. A motorek jezdzi bez problemów. Wiec nie mówcie ze 5k nic dobrego sie nie dostanie :cool: DT, RX, KMX itp napewno :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak DRa gdzieś tyle pali. Ale jeśli ktoś niepracuje, a niema kasiastych rodziców to lepszym wyborem bedzie 4T. Mniej pali, a przy różnicy 2-3L na 100km to zobaczcie ile pieniędzy można zaostrzędzić przez cały sezon? Ja np jeźdze dość dużo, więc mi różnica wyjdzie dość duża. Licząc ze latem paliwko będzie po 4,5zł za litr to jeśli 2T spali (np dt, kmx itd) 7litrów to na 100 wychodzi 31,50zł nielicząc oleju. A taka DRka 350 spali np z 5 litrów wychodzi 22,5zł na 100km. Wiec różnica na samym paliwie wychodzi ok 10zł albo i więcej bo do 2T jeszcze trzeba wlać dobry olej do paliwa a to też niejest tanie ;)

Zaoszczędzona kasa spokojnie wystraczy na serwis aby można było przeprowadzić wszystkie czynności niezbęde w 4T (zawory, łanuszek rorządu, oleje itd.)

Tak więc niegadaj tomku że utrzymanie 2T jest nawet tańsze od utrzymania 4T a przynajmiej tak jest w enduro niewiem jak to wygląda jeśli chodzi o crossy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak DRa gdzieś tyle pali. Ale jeśli ktoś niepracuje, a niema kasiastych rodziców to lepszym wyborem bedzie 4T. Mniej pali, a przy różnicy 2-3L na 100km to zobaczcie ile pieniędzy można zaostrzędzić przez cały sezon? Ja np jeźdze dość dużo, więc mi różnica wyjdzie dość duża. Licząc ze latem paliwko będzie po 4,5zł za litr to jeśli 2T spali (np dt, kmx itd) 7litrów to na 100 wychodzi 31,50zł nielicząc oleju. A taka DRka 350 spali np z 5 litrów wychodzi 22,5zł na 100km. Wiec różnica na samym paliwie wychodzi ok 10zł albo i więcej bo do 2T jeszcze trzeba wlać dobry olej do paliwa a to też niejest tanie ;)

Zaoszczędzona kasa spokojnie wystraczy na serwis aby można było przeprowadzić wszystkie czynności niezbęde w 4T (zawory, łanuszek rorządu, oleje itd.)

Tak więc niegadaj tomku że utrzymanie 2T jest nawet tańsze od utrzymania 4T a przynajmiej tak jest w enduro niewiem jak to wygląda jeśli chodzi o crossy.

przede wszystkim tomek zaznaczył że chodzi o wyczyny. a jeśli chodzi o twoje porównanie 125 2t i 125 4t to to jest bzdurne porównanie gdyż 125 w 2t ma 2x wiecej mocy wiec jak już chcesz porównywać to porównaj np 125 4t do 80 2t bo mniej wiecej mocowo wychodzi podobnie i w tedy spalanie w twoim bedzie już mniej wiecej litr mniejsze, wiec już w tedy nie jest to taka duża różnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to koniecznie ma być 250 w 4T to za 5tyś. ciężko będzie znaleźć coś sensownego, możesz poszukać KLX250/300 ale za tą kwotę raczej stan nie będzie zachwycający, KLR250 lajtowe enduro za te pieniądze do kupienia ale zawiecha nic rewelacyjnego no i silnik z kilkoma chorymi rozwiązaniami, XR250 spoko maszynka, lekka i dość mocna ogólnie chwalone moto tyle tylko że za 5tyś. w zasadzie nie do kupienia, XL250/350 podobnie jak XR250 tylko zawias gorszy no i swoje latka te sprzęty mają więc stan może być różny a z częściami różowo nie jest, XT350 zawias żadna rewelka ale poza tym maszynka godna polecenia, silniczek trwały i dość oszczędny, za 5tyś. bez problemu można znaleźć, TT350 silnik ten sam co w XT350 tylko wzmocniona skrzynia biegów, o wiele lepszy zawias, mniejsza waga niż w XT ogólnie idealne moto na start, niestety jest ich niewiele, DR350 jest sporo odmian różniących się masą i wieloma innymi rzeczami, najbardziej terenowa wersja za 5tyś. nie do znalezienia , pozostałe odmiany SHC czy wersje z e.starterem są dość klocowate no i sprawa silnika który do super trwałych nie należy, ogólnie kupowanie DRki za 5tyś to spore ryzyko porównywalne do spaceru po polu minowym (to jest moje zdanie i proszę o niewdawanie się w bezsensowne polemiki które nic nie wnoszą do tematu). To w zasadzie wszystkie 250/350 w 4T osiągalne na rynku wtórnym za około 5tyś.. Moja rada, jeśli nie masz w planie wykonywać wysokich skoków to bierz XT350, na początek to chyba najlepszy wybór w tych pieniądzach, jeśli kupisz maszynę w normalnym stanie to moto jest praktycznie bez obsługowe, lejesz paliwo i wymieniasz olej i latasz do znudzenia. Jeśli zamierzasz skakać i często wizytować tor crossowy to szukaj TT350 jest mała szansa na dostanie tej maszyn ale jak ci się uda będziesz naprawdę zadowolony, jeśli nie znajdziesz TTki to pozostają ci 2T w których jest spory wybór za 5tyś.

Nie mogę też się zgodzić z opinią że koszty utrzymania 2T (nie ważne czy wyczyna czy nie) są porównywalne z kosztami utrzymania XT,TT,XR czy DR, maszyny typu XT czy XR są naprawdę trwałe i przy sumiennym serwisowaniu można bez problemy zrobić 3-4 (w najgorszym przypadku) sezony bez rozbiórki silnika, i nie wyskakujcie z demonicznym łańcuchem rozrządu bo jego wymiana nawet średnio rozgarniętemu mechanikowi zajmuje 1 góra 2 godziny a w takich maszynach robi się to naprawdę nie często, różnice w spalaniu też są i to wcale nie bez znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim tomek zaznaczył że chodzi o wyczyny. a jeśli chodzi o twoje porównanie 125 2t i 125 4t to to jest bzdurne porównanie gdyż 125 w 2t ma 2x wiecej mocy wiec jak już chcesz porównywać to porównaj np 125 4t do 80 2t bo mniej wiecej mocowo wychodzi podobnie i w tedy spalanie w twoim bedzie już mniej wiecej litr mniejsze, wiec już w tedy nie jest to taka duża różnica

Chodziło mi o dr 350. Mocy w km (jesli DT jest odblokowana) mają mniejwiecej tyle samo.

Ale mniejsza z tym, MOIM zdaniem 4T wychodzi w urzytkowaniu taniej. To furum, każdy ma prawo powiedzieć własne zdanie i każdy ma swoje racje.

Edytowane przez włochatyDR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytałem myślałem ze tamat umarł ale jestem zadowolony...

słuchajcie raczej NIGDY motor nie zobaczy tou ale piaskowni i lasów mam oh ho ho

także realnie patrząc 4T sobie chyba odpuszcze bo kasa nie jest wystarczajacą a DT czy też KMX będę sie za tę cenę długo cieszył a nawet na remont zostanie jak sie dobrze poprzebiera dziękuję wszystkim za wypowiedzi...jeśli znalazł bym takie 4T to napewno o tym napiszę

dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...