Skocz do zawartości

etz 250


max222
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli ładowanie masz, moja trykała nawet na najniższych obrotach, możesz jeszcze spróbować wyregulować regulator napięcia chociaż jest z tym troche zabawy i efekty nie zawsze są zadowalające. Żeby mieć 100% pewność że nie staniesz w trasie z padniętym aku podjedź na jakiś warsztat mechaniczny i poproś o zmierzenie ładowania specjalnym miernikiem na włączonych i wyłączonych światłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierzesz w łapke zarówke, nalepiej 24V. Podłączasz pod aku, normalnie bedzie swiecic, ale jak przegaznujesz jej tak zdrowo zarówka powina sie rozjasnić, wtedy ładowanie jest.

Na zarówce 12V niewidać tego aż tak bardzo, na 24V widać lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierzesz w łapke zarówke, nalepiej 24V. Podłączasz pod aku, normalnie bedzie swiecic, ale jak przegaznujesz jej tak zdrowo zarówka powina sie rozjasnić, wtedy ładowanie jest.

Na zarówce 12V niewidać tego aż tak bardzo, na 24V widać lepiej.

Tak to mozesz sprawdzac orientacyjnie. Jaki problem kupic za 10 zl uniwersaly miernik i zrobic pomiar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na mierniku masz zakres 20v DC ustawiasz go i właczasz jedna czujką plus drugą minus i czytasz napięcie.......jak jest koło 12v cały czas to niemasz

 

 

sposób z odpięciem aku na chodzącym moto jest bardzo ale to bardzo mylny i może wpędzić w wymiane aku z prostej przyczyny: etka ma zapłon konwencjonalny (cewka aku+przerywacz) a ta cewka butelkowa mokra jest w stanie dać iskre nawet przy 5v (wiem sprawdzałem na zasilaczu pozatym kumpel jeździł ogarem na cewce zapłonowej z etki)mimo że nominalnie jest na 12v......

 

reasumując regulator może być uwalony w 3 4literowe wyrazy i dawać napięcie 5v to motocykl będzie chodził natomiast bardzo szybko zniszczy aku do tego stopnia że nada sie do kosza

 

co do alternatora przy 5v też sie wzbudzi gdzieś czytałem że można doprowadzić do samowzbudzenia bardzo szybko ją pchając to co dopiero przy 5v........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściąg dekiel od akumulatora, odpal Etke i odkręć przewód od zacisku akumulatora, jeżeli dalej będzie chodzić znaczy że masz ładowanie.

Dales koledze swietna rade jak najlepiej zniszczyc regulator napiecia a nawet alternator-akumulator pelni role zabezpieczenia przed naglym wzrostem napiecia i jak go odlaczysz w czasie pracy to mozesz wlasnie wpedzic sie w koszty. Do pomiaru ladowania nalezy uzyc woltomierza i amperomierza, pamietajac przy tym ze pomiary przeprowadza sie przy w pelni naladowanym akumulatorze i przy wlaczonych swiatlach mijania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...