andymotors Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 (edytowane) Witam, Żadko się to zdarza w mojej YZ ale jednak od czasu do czasu coś nie działa w 100%... Tym razem jest tak jak w temacie - moto źle odpala na zimnym silniku, natomiast gdy jest już ciepły to pali na 1. strzała i w ogóle jeździ idealnie (dobrze przyspiesza i wkręca się na obroty, oczywiście uwzględniając docieranie)! W motorze został wymieniony tłok na kuty Wossnera, podwyższający kompresję oraz oczywiście uszczelki w silniku (o nowej świecy, filtrze powietrza i olejach już nawet nie wspomne). Przy pierwszym uruchomieniu moto odpalił na 2 kopa, czyli zaraz po zassaniu paliwa. Na starym tłoku YZ paliła bezproblemowo do samego końca. Na zimnym w najgorszym wypadku na 3. kopa a na ciepłym na 1.-2. (w zależności od stopnia nagrzania silnika)... Na zimnym moto odpala na 15.-20. kopa :eek: w zależności od humoru. Problem chyba tkwi w tym, ze moto zalewa świecę olejem z mieszanki. Na starym tłoku lałem jakiś szjsowaty olej półsyntetyczny w proporcji 1:40. Teraz przeżuciłem się na porządny Castrol Power 1 Racing 2T i robię mieszankę 1:35 (gdyż jest na docieraniu, jak juz wcześniej wspomniałem). Wydaje mi się, że może to być za dużo jak na takie niskie obroty (w granicy 3-4tys obrotów), zastrzegając, że wyjeździłem dopiero około 2l paliwa... Czy te problemy z odpalaniem ustaną gdy zacznę lać po dotarciu mniej oleju i motor dostwać będzie bardziej w pizdę? Czy może jest to moja wina i coś źle poskładałem? Oczekuję na Wasze odpowiedzi i pozdrawiam. :notworthy: Edytowane 11 Lutego 2009 przez andymotors Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 (edytowane) Możliwe że masz ten problem przez proporcję w mieszance. Miałem to samo w swoim MTX 125. Wlałem na litr paliwa 35 ml oleju i odpalał od pierwszego kopa ale po minucie dwóch gasł lub nawet wcześniej jak dodałem chociażby troszeczkę gazu, zalewało świece. Zlałem tamto paliwo i zrobiłem mieszankę 30 ml na litr i było już OK. Zrób sobie na chwile inną mieszankę na litr paliwa i zobacz czy będzie dobrze, jak tak to wina proporcji i nie ma się czym martwić. No chyba że zaczyna ci się palić cewką zasilająca moduł bądź impulsator, objawy są podobne ;] Edytowane 11 Lutego 2009 przez Hipolit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 to jest ćwiara, 1:40 na pierwszy raz mu wystarczy, do jazdy 1:50 Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
88kamyczek Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Ja już skończyłem z mieszankami 1:40 i 1:50 i półsyntetycznym olejem... Na docierkę robie 1:15 a do jazdy 1:25-30 i tylko castrol r2... Chodzi za pierwszy strzał i już mi się nie podwijają pierścionki :] Wydaję mi się że możesz mieć źle ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu... Też latam na Wossnerze, 2pierścieniowym. Co zauważyłem między tłokami Wossner/Wiseco/Vertex... Wossner jest od nich wyższy o jakieś 0,9mm Też mi ciężko palił. Poprawiłem mu zapłon i jest miodziooo. Jeżeli miałeś słabo ustawiony zapłon i teraz założyeś wossnera to kompletnie zmienił ci się kąt... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adoado0 Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Od ilosci oleju to malo mozliwe. Rozumiem,ze palisz (autor) na ssaniu ? Bez ssania tak samo dlugo musisz ja kopac? Moze w ogole masz za mala dawke paliwa ? Jak sie rozgrzeje to juz mu to wystarczy ale objawia sie najbardziej przy zimnym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Ja rowniez uwazam ze najprosciej zaczac od sprawdzenia czy ssanie dziala ci poprawnie. Zdejmij zbiornik, zobacz czy linka naprawde ma pelen ruch i otwiera ssanie do konca. Co do zaplonu to jezeli jest tam mozliwosc przestawienia go to sprawdzilbym go na lampie strobo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andymotors Opublikowano 13 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 (edytowane) Posprawdzałem rzeczy, które wypisaliście (oprócz zapłonu, bo nie chciałem nagmotwać bardziej niż już jest, a poza tym to moto przecież jeździ i pali na ciepłym idealnie więc wątpię żeby to mogło być od tego...) Więc tak, ssanie się nie zawiesza i od mieszanki też to nie jest... ale zauważyłem coś innego i dam głowę, że może to być od tego. Kiedy chcę odpalić na zimnym silniku i dam normalnie ssanie, jak do tej pory robiłem, to motor nie chce odpalić ALE jeśli zdejmę wężyk paliwa i odpalam tak jak zawsze na ssaniu (mowa o zimnym silniku) to moto odpala na pierwszego strzała!!! Jest tak jakby ciśnienie paliwa z baku mu przeszkadzało i za dużo go podawało na świecę. Może to głupio brzmi ale tak na prawdę jest... Co to może być? Coś z pływakiem, czy jak? P.S. Jeszcze nie sprawdzałem ale jak silnik ostygnie to sprawdzę, czy na zamkniętym kraniku i dając normalnie ssanie też będzie odpalał na pierwszego. Edytowane 13 Lutego 2009 przez andymotors Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
88kamyczek Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Wiesz...dziwna przypadłość...jeżeli miałbyś za wysoki poziom paliwa w gaźniku to nadmiar paliwa wylewałby się "środkowym" przelewem. A może problem jest w baku? Masz niedrożny korek? To wytwarza się jakieś nadciśnienie albo podciśnienie? Załóż wężyk, odkręć korek wlewu i spróbuj odpalić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andymotors Opublikowano 14 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Byłem sprawdzić czy moto odpali na pierwszego na zmkniętym kraniku tak normalnie ze ssaniem (tak jak pisałem w P.S.) i okazało się, że jednak nie chce odpalić... kopałem i kopałem no i nic... gdy znowu zdjąłem wężyk od paliwa to odpalił na pierwszego... Co do tego co napisał 88kamyczek to mogę sprawdzić dopiero jutro gdy silnik znowu ostygnie... :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 a jak odkręcisz korek w zbiorniku ? Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andymotors Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Sprawdziłem już wszystkie sposoby jakie wypisaliście (również ten z odkręconym korkiem), a moto i tak nie chce odpalić. Przeczyściłem nawet kranik i przedmuchałem korek ale to nic nie dało... YZ pali tylko wtedy na pierwszego gdy zdejmę węzyk paliwa (oczywiście mowa o zimnym silniku). Zauważyłem jeszcze coś, kiedy juz tak kopię i kopię, no i nie chce odpalić, to jak pokopię pare razy bez gazy to szybciej potem odpali niż tak jak zawsze kopałem z minimalnym gazem... Ale i tak jest to niewybaczalne, bo jest to seria solidnych kopnięć, a kiedyś palił na zimnym na pierwszego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 odpala się bez gazu..... Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
88kamyczek Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Dziwny ten objaw :] może to nieprawidłowy poziom paliwa w gaźniku?? :D przyznam już głupi jestem :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 A spróbuj zrobić coś takiego: weś jakąś małą plastikową butelkę (może być po np. nałęczowiance) zrób w korku dziurę i wsadź w nią wężyk od paliwa i zrób jeszcze szpilką dziurkę na środku butelki. Podłącz to do gaźnika i zobacz jak w tedy odpali. Bo przeczytałem cały temat na nowo i trochę dziwna sprawa ta twoja usterka ... :] Podłączysz taki bak zastępczy I zobaczysz czy na nim będzie wszystko ok... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adoado0 Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 No to juz lepiej sprawdzic kranik i bez korka paliwa odpalic niz kombinowac z butelkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.