fakir_ Opublikowano 10 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2009 (edytowane) czyli po prostu znaczy ze bułka ma wał o wiekszej masie niż japońce (wkońcu tak długi skok tłoka trzeba wyrównać obciążnikami umieszczonymi na wale o wiekszej masie) i dlatego jest ten efekt? czy jakieś japońce też przy odkręcaniu manetki mają podobny efekt? a i jeszcze chcialbym sie dowiedziec jak w buell'ach jest skonstruowany rozrząd? napęd z wału na krzywki jest przenoszony przez łańcuszek pasek czy poprzez koła zębate? i jak wyglada regulacja luzow zaworowych? płytki czy śrubki? Edytowane 10 Lipca 2009 przez Szynka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 10 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2009 (edytowane) Moto sie przechyla przy gazowaniu z powodu wirujących mas w silniku. Wał w Buell/HD to potężny klocek ze stali. Ma formę klasycznego wału jak w WSK czy WFM - potężne koła zamachowe + 2 korby na jednym czopie. W dodatku wał kręci się "do tyłu" w tych sprzętach. Tłoki mają ok.10cm średnicy i wszystko wiruje. Dlatego moto tak się buja. Moja Electra (1340ccm) też przysiada jak dam jej w palnik, pomimo twardo ustawionych zawieszeń i sporej masy motocykla. W dodatku nie mają wałków wyrównoważających a silniki są mocowane elastycznie w Buellach i niektórych HD, np. w mojej Electrze więc na wolnych obrotach sam silnik wychyla się dobre 2cm gdy pracuje. Rozrząd w Buellach jest napędzany kołami zębatymi. Wałki są w bloku silnika, do tego hydrauliczne popychacze i długie laski popychaczy idące na głowice. Nie najlepszy pomysł przy wyczynowym silniku, a jednak jakoś działa. :biggrin: Więc luzu się nie reguluje, on sam się ustawia poprzez hydraulikę. Jest wrażliwy na jakość oleju silnikowego. A co powiecie na rozwiert silnika XB do 1474ccm? Można kupić taki "kit". Przecież to byłaby masakra. Krzywdę można sobie zrobić taką Bułką. :biggrin: :buttrock: Tutaj filmik pokazujący wpływ mas wirujących na zachowanie motocykla na postoju. Nie BMW lecz coś lepsiejszego czyli V8. :biggrin: Czyli moje marzenie. :buttrock: Edytowane 10 Lipca 2009 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 11 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2009 Rozrząd w Buellach jest napędzany kołami zębatymi. Wałki są w bloku silnika, do tego hydrauliczne popychacze i długie laski popychaczy idące na głowice. Nie najlepszy pomysł przy wyczynowym silniku, a jednak jakoś działa. :biggrin: Więc luzu się nie reguluje, on sam się ustawia poprzez hydraulikę. Jest wrażliwy na jakość oleju silnikowego. aha ;) czyli mozna powiedzec ze to w pewnym sensie silnik mniej osługowy poniewaz nie trzeba regulowac zaworow oraz sprawdzac stanu łańcuszka rozrządu? czy takie rozwiazanie w buellach ma swoje wady czy niedomagania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maarp Opublikowano 11 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2009 Rozwiązanie takie rozpatrywać można jedynie jako ogromną zaletę. To sprawdzona konstrukcja sięgająca historią w lata 50-te ubiegłego wieku. Tę dość już archaiczną konstrukcję trzeba zaakceptować i już, a jeśli te razwiązanie, typ silnika, wibracje i jeszcze kilka innych czynników komuś nie odpowiadają to po prostu powinien wybrać inny motocykl i już. Mnie jak najbardziej urzekły te silniki, wyglądem, dźwiękiem, drzemiącą a kiedy się chce kipiącą z nich mocą, a przede wszystkim prostotą konstrukcji, bezawaryjnością, wytrzymałością, żywotnością i łatwością obsługi. Obecnie posiadam 3 takowe motocykle i moja opinia utwierdza się coraz bardziej. Cytuj http://www.dwagary.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gonsso Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 xb9 ma moze mniejsza moc, ale za to przyjemniej sie nim jezdzi, xb12 bardziej szarpie, ale jak przyspiesza to odlot zupelny. a co do modyfikowanych silnikow to jezdzilem takim z 87 kubikow , walki, moduly i wszelkie mozliwe modyfikacje, ciagnie jak silnik elektryczny, ale trzeba go dobrze ustawic. Buell rules!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.