Skocz do zawartości

Czym poić japończyka ?


Rekomendowane odpowiedzi

Zwykle Orlen i 95 plus dodatki. Raz zaliczylem Petrochemię Płock na trasie do Lublina z Wawy. Potem nie mogłem przekroczyć 100 km/h bo mi moto gasł na wyższych obrotach, a ja zastanawiałem się, czy ten ukraiński TIR co stał na stanowisku obok to tankował czy dostarczał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o stacje tego samego koncernu, to na pewno najwięcej zależy od obsługi, przecież oni mają stacje w ajencji i jak będą chcieli to doleją syfa do paliwa! Najlepiej mieć swoją sprawdzoną stację! Tylko że w trasie tak się nie da!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś często odnosicie liczbę oktanową do wartości opałowej paliwa. To nie ma nic wspólnego.

Liczba oktanowa określa odporność na spalania stukowe, a nie ilość energii z jednostki paliwa. Jak silnik jest konstruowany do spalania paliwa nim 91 oktanowego (jak np. moja XT) to wlanie 98 nie da nic. Co innego jak bym zalał paliwem "mocniejszym", czyli o większej wartości opałowej. Tylko, ze takich danych nie ma! Nikt tego nie publikuje.

 

Ja widzę, że bardzo różne są reakcje różnych silników. Jak wlałem z kumplem do silnika Yamaha motorówki (4T) paliwo Lotos to zaczęły się problemy. Silnik był prawie nowy więc my do serwisu, a tam od razu pytają skąd paliwo. No i twierdzą, żeby lać każde tylko nie z Lotosu, bo tam od lat są dodawane alkohole i silniki Yamaha pracują nierówno, gasną, przerywają itd. Następny bak wlaliśmy ze Statoil i wszystko wróciło do normy.

Ale w motocyklu wcale tak nie jest. Leje już do drugiej Yamahy paliwo na stacji Lotos i nie mam żdnych kłopotów podobnych do tych z motorówki. Niby ten sam producent silnika, a jednak różnice są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i jedynie logo jest wspólne. Ale efekt marketingowy jest. Jak nie mam problemów z motocyklem Yamaha to radio do domu też kupię Yamaha.

Co do silników, to chyba jednak motocyklowe i zaburtowe mają coś wspólnego - czy opłaca się zatrudniać osobne biuro konstrukcyjne? Kto wie, ale ja bym wpakował wszystki silniki do jednego w ramach firmy oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tankuje na małej prywatnej, ale sprawdzonej stacji. Na paliwie jeszcze się nie przejechałem. Na dłuższych trasach wybieram orlen i shell. Kiedyś w mijej VFR testowałem różnice między paliwkiem 95 a 98. Otóż podczas spokojnej jazdy (bez ciągłego zatrzymywania, prędkości rzędu 120-140) moto paliło 5.5-6.3 litra paliwka/100. Na paliwie 98, na tej samej trasie i te same prędkości spalała 4.9 !!!!!!!!! - 5.7, przy czym silnik wydawał się dynamiczniejszy i "oddawał" więcej mocy w zakresie średnich obrotów. Ostatnio znowu zatankowałem 95 i okazało się że VFR wzięła 1 litr więcej niż normalnie.

 

Pozdro i 3mk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno lipa - nic nie dodają. W którymś "Auto świecie" był test jak się sprawuje w samochodach. I co? Żadnej różnicy

Wczoraj widziałem na TVN Turbo porównanie osiągów Skody Superb na Ultimate 98 i zwykłej 95 z BP. Test przeprowadzony na hamowni wykazał poprawę mocy, momentu i prędkości maksymalnej. Zastanawiające jest tylko dlaczego nie porównali Ultimate 98 ze zwykłą 98 (czyżby tu już nie było różnicy?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwiekszym problemem w Polsce jest chyba niedotrzymywanie w liczby oktanowej w benzynie.

95-tka tak naprawde bardzo czesto ma sporo mniej (nawet poniżej 90)

 

Ja do DRa tankuje cały czas 98 odkąd zauważyłem różnicę - po pierwszym tankowaniu 98 miałem wrażenie jakby dołożono drugi cylinder - silnik pracuję ciszej, bardziej miękko i aż prosi się o odkręcanie manetki. Wzrostu mocy nie zauważyłem ale kultura pracy jest nieporównywalna. (próbowałem tego w samochodzie ale tam nie było żadnej różnicy dlatego myślę że w singlach zmiana będzie najbardziej odczuwalna)

Próbowałem też Shell V-Power 99+ ale tu już nie było różnicy w porównaniu do zwykłej 98. Ostatnio zatankowałem Ultimate 98 i miałem jakieś takie wrażenie ciut większej mocy ale może to tylko sugestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J testowałem różnice między paliwkiem 95 a 98. Otóż podczas spokojnej jazdy (bez ciągłego zatrzymywania' date=' prędkości rzędu 120-140) moto paliło 5.5-6.3 litra paliwka/100. Na paliwie 98, na tej samej trasie i te same prędkości spalała 4.9 !!!!!!!!! - 5.7, przy czym silnik wydawał się dynamiczniejszy i "oddawał" więcej mocy w zakresie średnich obrotów.[/quote']

 

Oczywiście, że mogło się tak zdarzyć, ale nie z powodu większej liczby oktanowej, tylko większej wartości opałowej, której nikt nie podaje klientowi. Jeżeli 98 będzie miała "więcej kalorii" to właśnie spalisz jej mniej i motocykl będzie jechał lepiej. Ale skąd wiesz, że w jakiejś stacji ma, a w innej nie? Cyferki 9 i 8 nic do tego nie mają!

Ja miałem podobne doświadczenia na dłuższych trasach samochodem. W Polsce auto paliło więcej i było mniej dynamiczne, a w Niemczech odwrotnie. W obu krajach tankowałem 95 i to czasem na stacjach oznaczonych identyczną marką. I co z tego? Zachodnie paliwo było po prostu lepsze mimo tej samej liczby oktanowej.

Jeszcze większe różnice są przy jeździe na gazie. We Włoszech spalanie jest o 20% mniejsze, bo tak skład mieszanki propan-butan jest inny (więcej propanu). A gaz ma liczbę oktanową ponad 100 w obu krajach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja swego czasu w glosie wlkp widzialem fotke cysterny ARAL wyjezdzajacej po napelnieniu z jakiejjs tam rozlewni owczesnego CPN. No bo tak na zdrowy rozum, bene biora od naszy producentow, tylko leja z innych dystrybutorow, ewentualnie cos dolewajac np. v-power lub ultimate.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...