PGR Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 No właśnie, więc dlaczego tak często się na ich stacjach trafia żur :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 Może to jest jak z CPN... Niby Orlen ale wolę pchać niż tam coś kupić ;) No może 1,5 litra na dojazd :P W końcu gaźnik mam tylko jeden... :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek Opublikowano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2005 Zwykle Orlen i 95 plus dodatki. Raz zaliczylem Petrochemię Płock na trasie do Lublina z Wawy. Potem nie mogłem przekroczyć 100 km/h bo mi moto gasł na wyższych obrotach, a ja zastanawiałem się, czy ten ukraiński TIR co stał na stanowisku obok to tankował czy dostarczał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dymsha Opublikowano 15 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2005 Jeśli chodzi o stacje tego samego koncernu, to na pewno najwięcej zależy od obsługi, przecież oni mają stacje w ajencji i jak będą chcieli to doleją syfa do paliwa! Najlepiej mieć swoją sprawdzoną stację! Tylko że w trasie tak się nie da!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 15 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2005 Jeśli chodzi o Orlen to z pewnego źródła wiem, że dbają o jakośc paliw na stacjach i robia bardzo częste kontrole... ALe na stacje Petrochemii to chyba nie zaglądają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 15 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2005 Coś często odnosicie liczbę oktanową do wartości opałowej paliwa. To nie ma nic wspólnego.Liczba oktanowa określa odporność na spalania stukowe, a nie ilość energii z jednostki paliwa. Jak silnik jest konstruowany do spalania paliwa nim 91 oktanowego (jak np. moja XT) to wlanie 98 nie da nic. Co innego jak bym zalał paliwem "mocniejszym", czyli o większej wartości opałowej. Tylko, ze takich danych nie ma! Nikt tego nie publikuje. Ja widzę, że bardzo różne są reakcje różnych silników. Jak wlałem z kumplem do silnika Yamaha motorówki (4T) paliwo Lotos to zaczęły się problemy. Silnik był prawie nowy więc my do serwisu, a tam od razu pytają skąd paliwo. No i twierdzą, żeby lać każde tylko nie z Lotosu, bo tam od lat są dodawane alkohole i silniki Yamaha pracują nierówno, gasną, przerywają itd. Następny bak wlaliśmy ze Statoil i wszystko wróciło do normy.Ale w motocyklu wcale tak nie jest. Leje już do drugiej Yamahy paliwo na stacji Lotos i nie mam żdnych kłopotów podobnych do tych z motorówki. Niby ten sam producent silnika, a jednak różnice są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 15 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2005 Wspólne mają tylko logo 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 15 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2005 Może i jedynie logo jest wspólne. Ale efekt marketingowy jest. Jak nie mam problemów z motocyklem Yamaha to radio do domu też kupię Yamaha.Co do silników, to chyba jednak motocyklowe i zaburtowe mają coś wspólnego - czy opłaca się zatrudniać osobne biuro konstrukcyjne? Kto wie, ale ja bym wpakował wszystki silniki do jednego w ramach firmy oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GT 80 Opublikowano 16 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2005 ja tankuje zazwyczaj na neste 98 i jest super... paliwo sporo lepsze niż np na statoil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 16 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2005 CHyb anie ma reguły bo przeciez są styacje petrochemii na ktorych paliwo jest dobrej jakosci ale jak cos jest nie pewne to sie to omija szerokim łukiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakuk Opublikowano 17 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2005 Ja tankuje na małej prywatnej, ale sprawdzonej stacji. Na paliwie jeszcze się nie przejechałem. Na dłuższych trasach wybieram orlen i shell. Kiedyś w mijej VFR testowałem różnice między paliwkiem 95 a 98. Otóż podczas spokojnej jazdy (bez ciągłego zatrzymywania, prędkości rzędu 120-140) moto paliło 5.5-6.3 litra paliwka/100. Na paliwie 98, na tej samej trasie i te same prędkości spalała 4.9 !!!!!!!!! - 5.7, przy czym silnik wydawał się dynamiczniejszy i "oddawał" więcej mocy w zakresie średnich obrotów. Ostatnio znowu zatankowałem 95 i okazało się że VFR wzięła 1 litr więcej niż normalnie. Pozdro i 3mk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtalski Opublikowano 17 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2005 Podobno lipa - nic nie dodają. W którymś "Auto świecie" był test jak się sprawuje w samochodach. I co? Żadnej różnicyWczoraj widziałem na TVN Turbo porównanie osiągów Skody Superb na Ultimate 98 i zwykłej 95 z BP. Test przeprowadzony na hamowni wykazał poprawę mocy, momentu i prędkości maksymalnej. Zastanawiające jest tylko dlaczego nie porównali Ultimate 98 ze zwykłą 98 (czyżby tu już nie było różnicy?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 17 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2005 Najwiekszym problemem w Polsce jest chyba niedotrzymywanie w liczby oktanowej w benzynie.95-tka tak naprawde bardzo czesto ma sporo mniej (nawet poniżej 90) Ja do DRa tankuje cały czas 98 odkąd zauważyłem różnicę - po pierwszym tankowaniu 98 miałem wrażenie jakby dołożono drugi cylinder - silnik pracuję ciszej, bardziej miękko i aż prosi się o odkręcanie manetki. Wzrostu mocy nie zauważyłem ale kultura pracy jest nieporównywalna. (próbowałem tego w samochodzie ale tam nie było żadnej różnicy dlatego myślę że w singlach zmiana będzie najbardziej odczuwalna)Próbowałem też Shell V-Power 99+ ale tu już nie było różnicy w porównaniu do zwykłej 98. Ostatnio zatankowałem Ultimate 98 i miałem jakieś takie wrażenie ciut większej mocy ale może to tylko sugestia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Inhalt Opublikowano 18 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2005 J testowałem różnice między paliwkiem 95 a 98. Otóż podczas spokojnej jazdy (bez ciągłego zatrzymywania' date=' prędkości rzędu 120-140) moto paliło 5.5-6.3 litra paliwka/100. Na paliwie 98, na tej samej trasie i te same prędkości spalała 4.9 !!!!!!!!! - 5.7, przy czym silnik wydawał się dynamiczniejszy i "oddawał" więcej mocy w zakresie średnich obrotów.[/quote'] Oczywiście, że mogło się tak zdarzyć, ale nie z powodu większej liczby oktanowej, tylko większej wartości opałowej, której nikt nie podaje klientowi. Jeżeli 98 będzie miała "więcej kalorii" to właśnie spalisz jej mniej i motocykl będzie jechał lepiej. Ale skąd wiesz, że w jakiejś stacji ma, a w innej nie? Cyferki 9 i 8 nic do tego nie mają!Ja miałem podobne doświadczenia na dłuższych trasach samochodem. W Polsce auto paliło więcej i było mniej dynamiczne, a w Niemczech odwrotnie. W obu krajach tankowałem 95 i to czasem na stacjach oznaczonych identyczną marką. I co z tego? Zachodnie paliwo było po prostu lepsze mimo tej samej liczby oktanowej.Jeszcze większe różnice są przy jeździe na gazie. We Włoszech spalanie jest o 20% mniejsze, bo tak skład mieszanki propan-butan jest inny (więcej propanu). A gaz ma liczbę oktanową ponad 100 w obu krajach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vivacee Opublikowano 19 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2005 A ja swego czasu w glosie wlkp widzialem fotke cysterny ARAL wyjezdzajacej po napelnieniu z jakiejjs tam rozlewni owczesnego CPN. No bo tak na zdrowy rozum, bene biora od naszy producentow, tylko leja z innych dystrybutorow, ewentualnie cos dolewajac np. v-power lub ultimate. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.