Trauma Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 kolego tak jak wcześniej napisałem ja się na olejach za bardzo nie znam , więc mógł mi ciemnotę wciskać. A wyglądało to dość profesjonalnie. Ale dzięki za uświadomienie mi pewnych rzeczy ;0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarek thunder-c Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 ściema, jeżeli bańka oleju była zamknięta dobrze nawet po otwarciu to po dwóch latach trzymania w garażu zimnym na pewno nadaję się do ponownego użytku, niech ktoś napisze dlaczego nie? i jakie reakcje mogą tam zachodzić które spowodują obniżenie jakości i właściwości oleju? a jeśli była w ogóle nie otwierana to nawet 10 letni bez wahania bym użył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trauma Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 ściema, jeżeli bańka oleju była zamknięta dobrze nawet po otwarciu to po dwóch latach trzymania w garażu zimnym na pewno nadaję się do ponownego użytku, niech ktoś napisze dlaczego nie? i jakie reakcje mogą tam zachodzić które spowodują obniżenie jakości i właściwości oleju? a jeśli była w ogóle nie otwierana to nawet 10 letni bez wahania bym użył jeśli była fabrycznie zamknięta to sie zgadzam z Tobą nawet 10 letni olej jest ok. A co do tego już raz otwartego to jednak wątpliwości się pojawiają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDragon Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Nie ma sensu dalej wałkować tematu. Potrzebna by tu była wiedza technika płynów eksploatacyjnych. Proponuje temat zamknąć, bo robi sie już mydło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 ściema, jeżeli bańka oleju była zamknięta dobrze nawet po otwarciu to po dwóch latach trzymania w garażu zimnym na pewno nadaję się do ponownego użytku, niech ktoś napisze dlaczego nie? i jakie reakcje mogą tam zachodzić które spowodują obniżenie jakości i właściwości oleju? a jeśli była w ogóle nie otwierana to nawet 10 letni bez wahania bym użył Otwarty pojemnik przechowywany w warunkach warsztatowych (czyli nie pada na niego deszcz, nie schładza się do -20 i nie nagrzewa do +30) powinien zostać wykorzystany w ciągu pół roku (oczywiście nie jest to jakaś magiczna liczba że po 6 miesiącach olej się psuje :biggrin: ). W otwartym (w niewłaściwie składowanym* zamkniętym też!) pojemniku zachodzi skraplanie wody. Info z ulotek Mobila, Castrola i słów dyrektora d/s sprzedaży (z 3 firmy dostarczającej mi oleje) :wink: * czyli np.: źle ustawiona beczka :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarek thunder-c Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Otwarty pojemnik przechowywany w warunkach warsztatowych (czyli nie pada na niego deszcz, nie schładza się do -20 i nie nagrzewa do +30) powinien zostać wykorzystany w ciągu pół roku (oczywiście nie jest to jakaś magiczna liczba że po 6 miesiącach olej się psuje :biggrin: ). W otwartym (w niewłaściwie składowanym* zamkniętym też!) pojemniku zachodzi skraplanie wody. Info z ulotek Mobila, Castrola i słów dyrektora d/s sprzedaży (z 3 firmy dostarczającej mi oleje) :wink: * czyli np.: źle ustawiona beczka :icon_mrgreen: a co miał Ci powiedzieć i co na ulotce mieli napisać że będzie oki? :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dalton Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 spokojnie--ci kolesie z castrola , mobila itp mają sporo racji. to pewne że olej otwarty po jakimś czasie nie bedzie sie nadawać do użycia gdyż będzie absorbował wilgoć z powietrza. poza tym termin przydatności oleju należy przestrzegać jeśli jest to olej mineralny lub półsyntetyczny. te oleje po pewnym czasie się po prostu rozkładają taka jest ich struktura. nie dotyczy to olei syntetycznych które nie starzeją się z upływem czasu-dlatego też np. olej mineralny należy zmieniać najdalej co rok-oleju syntetycznego już to nie dotyczy-jeśli jeździsz np. 500 km rocznie na syntetyku to można zaryzykować stwierdzenie że możesz nim jeździć i 10 lat. a mineralny i pólsyntetyk niestaty trzeba zmieniać najdalej co rok i koniec... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekj Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 spokojnie--ci kolesie z castrola , mobila itp mają sporo racji. to pewne że olej otwarty po jakimś czasie nie bedzie sie nadawać do użycia gdyż będzie absorbował wilgoć z powietrza. poza tym termin przydatności oleju należy przestrzegać jeśli jest to olej mineralny lub półsyntetyczny. te oleje po pewnym czasie się po prostu rozkładają taka jest ich struktura. nie dotyczy to olei syntetycznych które nie starzeją się z upływem czasu-dlatego też np. olej mineralny należy zmieniać najdalej co rok-oleju syntetycznego już to nie dotyczy-jeśli jeździsz np. 500 km rocznie na syntetyku to można zaryzykować stwierdzenie że możesz nim jeździć i 10 lat. a mineralny i pólsyntetyk niestaty trzeba zmieniać najdalej co rok i koniec... niestety, ale wymiana oleju po roku dotyczy wszystkich rodzajów, bez względu na ich bazy olejowe. Tak zalecają wszyscy producenci sprzętu : xxx kilometrów lub co rok. I mają w tym sporo racji. Jeśli nie przejeżdżasz określonego limitu w czasie roku to i tak olej należy wymienić po upływie 1 roku. Czemu tak się dzieje ? Wielu powie, że to spisek i zamach na ich kieszeń. Można i tak, ale co do zasady takie rekomendacje podyktowane są raczej troską o utrzymanie stanu oleju na wysokim poziomie jakości . O ile olej w zamkninętej butelce może stać latami to już olej w silniku ulega znacznie szybszej degradacji. Działają na niego skrajnie różne czynniki : badzo wysokie i bardzo niskie temperatury; wysokie ciśnienia; obciążenia ścinające; kwaśne produkty spalania itp. Powoli, olej taki traci swoje właściwości i w efekcie nie pracuje tak, jakbyśmy od niego tego oczekiwali. W efekcie dużych amplitud temperatur nikt nie ma chyba wątpliwości, że pojawia się tam woda, wraz z kwaśnymi produktami spalania paliwa dochodzi do zakwaszania samego oleju i w skrajnych przypadkach może dojść do korozji wewnętrznej jednostki. Dlatego tak ważne jest aby olej był możliwie świeży i spełniał swoje zadania : - smarowanie pracujących powierzchni, - odbieranie ciepła, - zabezpieczenie przed korozją, - uszczelnienie w obrębie pierścieni tłoka - utrzymanie wnętrza silnika w czystości itp. J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.