Goccolo Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 ?? Z informacji prasowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość świerzy Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Więc nie wiadomo czy ten filmik przedstawiał silnik Big bang ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Śliwa Opublikowano 7 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Stary coś się zamotałeś :) filmik przedstawia NOWĄ Yamahę R1 A.D. 2009 której silnik (każdej takiej yamahy ;) ) jest wyposażony w wał korbowy o kącie rozwarcia czopów 90 stopni co z kolei zapewnia pracę cylindrów w układzie spotykanym do tej pory tylko w prototypach z motogp. Potocznie taki silnik zwany jest właśnie "big bang" ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goccolo Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 (edytowane) Ech... No jak nie wiadomo... Nowa R1 wychodzi tylko z jednym silnikiem: 998ccm, 4-cylindrowy, rzędowy, Big Bang, DOHC, chłodzony cieczą Pejser na filmiku jeździ nową Yamahą R1... Edytowane 7 Lutego 2009 przez Goccolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość świerzy Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 dzięki za rozjaśnienie :biggrin: pytamboniewiem . To teraz każda r1 2009 będzie miała big bang ? Czy tylko jakieś torowe wersje ? "Kąt rozwarcia czopów 90st". oznacza że wszystkie cztery cylindry wykonają sów pracy w ciągu 90st obrotu wału korbowego ? Wiele lat temu honda dokonywał prób z silnikiem big bang ( nie wytrzymywały korbowody , pękały wały i kartery - pomysł zarzucono ) ale tam między pierwszym a ostatnim suwem pracy kąt wynosił ,zdaje sie ,kilkanaście do kilkudziesięci(20) st. . Pracowało to jak wielki szybko kręcący się "prawiesingiel" . Stąd tak wnikam w kolejność suwów i z tą r1 na filmie . Jestem ciekawy jak toto pracuje na wolnych ? :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Od kiedy 4t pracuje w ciagu 90 stopni??/silnik robi caly cykl po 2 obrotach wału korbowego, czyli co 720stopni. Wychodzi ze podczas cylku w R4 odpala 4 razy na cykl, wiec kazdy cylinder opdala co 180 stopni. W typowmy motocyklu czopy wału sa rozlozone wlasnie co 180 stopni. Dzieki temu 2 pary cylindrow chodza rownobierznie, tylko na innych suwach pracy. Dzieki roztawieniu czopów wału co 90 stopni, dochodzi do tego ze zaden cylinder nie chodzi rozwnobierznie z innym. Czyni to lepsza charakterystyke pracy, jak rowniez bardziej rownomierne rozlozenie momentu gnacego dzialajacego na wał korbowy. Dzieki temu masz lepsza rekacje na gaz i lzejszy wał, dzieki czemu silnik moze sie wkrecac na wyzsze obroty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goccolo Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 (edytowane) dzięki za rozjaśnienie :biggrin: pytamboniewiem . To teraz każda r1 2009 będzie miała big bang ? Czy tylko jakieś torowe wersje ? "Kąt rozwarcia czopów 90st". oznacza że wszystkie cztery cylindry wykonają sów pracy w ciągu 90st obrotu wału korbowego ? Wiele lat temu honda dokonywał prób z silnikiem big bang ( nie wytrzymywały korbowody , pękały wały i kartery - pomysł zarzucono ) ale tam między pierwszym a ostatnim suwem pracy kąt wynosił ,zdaje sie ,kilkanaście do kilkudziesięci(20) st. . Pracowało to jak wielki szybko kręcący się "prawiesingiel" . Stąd tak wnikam w kolejność suwów i z tą r1 na filmie . Jestem ciekawy jak toto pracuje na wolnych ? :buttrock: Polecam kupno ostatniego WMC (jeszcze przez tydzień w Inmedio, Relay'ach itp.). Oprócz kilku stron poświęconej nowej R1 jest też art dot. samego silnika. Wszystkie egzemplarze R1 2009 będą miały silnik big bang. Edytowane 7 Lutego 2009 przez Goccolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marzka Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 (edytowane) >Dzieki roztawieniu czopów wału co 90 stopni, dochodzi do tego ze zaden cylinder nie chodzi >rozwnobierznie z innym. Więc nie jest to big bang :( Edytowane 10 Lutego 2009 przez marzka Cytuj <seryjna kolekcjonerka> Moja małpa wie jak naprawdę ze mną jestPatrzy w oczy tak, jakby znała mnie od latKiedy jest mi źle, opowiada różne dziwne historie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motomaniaczka Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 A mnie się coraz bardziej podoba :icon_biggrin: Patrząc na te wszystkie filmiki jakie nakręcili z nową R1 coraz bardziej zaczyna mi po głowie chodzić zmiana mojej na model 09 :bigrazz: Czekam z niecierpliwością jak pojawi się w naszych okolicach w salonie i mam nadzieję, że bedzie można odbyć jazdy testowe :bigrazz: Tylko ta cena jak narazie porażająca... :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goccolo Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 >Dzieki roztawieniu czopów wału co 90 stopni, dochodzi do tego ze zaden cylinder nie chodzi >rozwnobierznie z innym. Więc nie jest to big bang :( możesz rozwinąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość świerzy Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 (edytowane) ja to rozwinę :biggrin: Idea "wielkiego wybuchu" - big bang - polega na takim rozstawieniu suwu pracy by przypadały one mniej więcej w jednym miejscu obrotu wału korbowego . Coś jak taki " nibysingiel" . Pierwsze TDM miały dwa tłoki puszczone razem ale zapłon był raz w jednym garku raz w drugim . Później zbliżono suwy pracy do siebie by kolejność zapłonów była zbliżona do silnika V90 . Ale big bang z jakim ma się doczynienia na torze to zapłony w odstępie kilkunastu - do dwudziestuparu stopni . W R1 2009 czopy wału są rozstawione co 90st . Więc nie jest to big bang , ale coś co zbliża się do tego silnika , by nastąpiła "pulsacja" w dostawie momentu obrotowego na tylne koło . R1 2009 to bardziej "screamer" http://www.scigacz.pl/Krzyczace,Kawasaki,4572.html rozwinąłem :buttrock: Edytowane 11 Lutego 2009 przez świerzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mel Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 nie kłóćcie się tylko se kupcie nowy ŚM tam jest artykuł :) Chodzi o to że nie ma takiego zjawiska jak w normalnych rzędówkach, że gdy jeden tłok jest GMP to drugi jest DMP. Tutaj po prostu wał wykonuje prawie pełny obrót gdy tłoki są opuszczone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Tutaj po prostu wał wykonuje prawie pełny obrót gdy tłoki są opuszczone. :icon_eek: a ta reszta obrotu to gdzie sie podziewa :bigrazz: :icon_question: oj mechanicy poprostu zasada big banga polega na tym ze na dwoch cylindrach jednoczesnie pojawia sie zaplon i moto dostaje zastrzyk dodatkowej energii, a nowa yamaha ma: "Wał korbowy o krzyżowym układzie rozwarcia czopów powoduje, że cylindry pracują w niespotykanej dotąd kolejności - 270ş - 180ş - 90ş - 180ş i Yamaha opisuje silnik nowej R1 jako „Screamer"... :icon_mrgreen: http://www.scigacz.pl/zdjecia/gallery/moto...T_0009.jpg.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mel Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 :icon_eek: a ta reszta obrotu to gdzie sie podziewa :bigrazz: :icon_question: dlatego chodzi jak w układzie V :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość świerzy Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 >poprostu zasada big banga polega na tym ze na dwoch cylindrach jednoczesnie pojawia sie zaplon i moto >dostaje zastrzyk dodatkowej energii, Nieprawda , ideę big banga opisałem wyżej ... ( sorry moc ;) ) Tak jak to opisałeś że na dwóch cylindrach jednocześnie następuje praca , faktycznie upodobniłoby to pracę do silnika dwócylindrowego (V-ka?) . Dopytywałem sie czy ten silnik to na pewno big-bang , bo wydaje mi się że taki silnik w wersji cywilnej nie powstanie . Byłby nieprzyjemny w codziennym użytkowaniu , hałasujący , wibrujący i chyba też musiałby by większy i cięższy - jeśli miałby utrzymać dalej wysoką moc ... Ale jako fan BIG-SINGLE , po cichu liczę że może kiedyś .... :buttrock: :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.