siersciuch2000 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 witam braci motocyklistów, jestem początkującym motofanem a także początkującym użytkownikiem forum, moją widze na temat motoryzacji w skali 1-10 określam na 1,5 więc wybaczcie błędy, ale do rzeczy, jakiś czas temu kupiłem bandziora 650, rok 2005, i mam z nim problem, zauważyłem ze moto ostatnio pali tylko na 2 cylindry, pozostałem 2 są zimne podobnie jak lewa część kolektora, pozatym moto nie trzyma obrotów, ledwo da sie zapalić i to cały czas trzeba manetke gazu trzymać, czy to może byc wina świec? do tego wydaje mi sie ze moto nadmiernie dymi, pomóżcie!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Zaczyna sie od wymiany świec, potem sprawdza sie fajki i przewody WN. jak to nie pomaga ustawia sie zawory. Na koniec robi sie synchro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Zaczyna sie od wymiany świec, potem sprawdza sie fajki i przewody WN. jak to nie pomaga ustawia sie zawory. Na koniec robi sie synchro. a ja bym zaczal od pytania, ktore cylindry nie dzialaja bo wyglada mi na to, ze padla cala sekcja ... pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sopelblue Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Witaj siersciuch2000 (fajny nick). Tak najogólniej to każdy silnik ZI (o zapłonie iskrowym) aby pracował potrzebuje: a) paliwa, b) powietrza, c) zapłon=iskra. a+b tworzy mieszankę paliwowo-powietrzną, którą c podpala i mamy wybuch i pracę itd. Każdy z trzech punktów musi zaistnieć jakby to powiedzieć? w odpowiedniej ilości i jakości :biggrin: , jeżeli czegoś zabraknie to rezultat już znasz po swoim bandziorze. Wiedz o tym, że za np zapłon odpowiada kilka podzespołów, kilka z nich - świece, przewody, cewki, układ zapłonowy itd. Musisz jak po sznurku szukać przyczyn że moto nie gada. Na dobry początek przełóż świecę z tego cylindra który pracuje do tego który jest zimny i zobaczysz czy to wina świec czy czegoś innego. W razie pytań pisz tu są spoko ludzie którzy Ci pomogą :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siersciuch2000 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 nie działają te z lewej strony, zimna jest także skrajna lewa rura kolektora, pozostałem 3 sie grzeją, nie chce go palić zeby nie zjeb** czegoś jeszcze konkretniej, co to znaczy ze padła sekcja? kurcze, zaczynam sie poważnie martwić ze to coś poważnego, mam nadzieje że to tylko świece, i tak musze je wymienic więc kupie od razu komplet, mam nadzieje ze suzi zapali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 nie działają te z lewej strony, zimna jest także skrajna lewa rura kolektora, pozostałem 3 sie grzeją, nie chce go palić zeby nie zjeb** czegoś jeszcze konkretniej, co to znaczy ze padła sekcja? kurcze, zaczynam sie poważnie martwić ze to coś poważnego, mam nadzieje że to tylko świece, i tak musze je wymienic więc kupie od razu komplet, mam nadzieje ze suzi zapali wyglada na to, ze to jednak swiece skoro to 1 i 2gi cylinder szwankuja, a myslac o sekcji mialem na mysli to ze uklad zaplonowy w silniku 4 cylindrowym jest z reguly jakby "rozdielony" na 2 czesci i 1 z cewek odpowiada za iskre w 1 i 4 cylindrze druga za 2 i 3... pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siersciuch2000 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 zauważyłem to bo po prostu sie nie grzeją, tak samo ten kolektor, jutro kupie świece i dam znać, ew zamienie dzis te co mam ale szkoda katowac moto i to normalnie jest że moto ma takie kiepskie obroty? i że trzeba go na gazie trzymać zeby nie zgasł? czy są jakieś przeciwskazania żeby go nie palić w takim stanie? a co z tymi spalinami? czemu tak duzo i takie śmierdzące? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goccolo Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 (edytowane) Jak nie pali na dwa gary to normalne że spada z obrotów i gaśnie. A dym... jaki kolor dymu? Edytowane 28 Stycznia 2009 przez Goccolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siersciuch2000 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 taki normalny, a moze to była tylko para wodna? tylko zauważyłem ze jakby nadmiernie go czuc było, wymienie te swiece, jak nie pomoże to będziemy dalej kombinować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goccolo Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Podejrzewam że dymienie ustąpi jak silnik się nagrzeje. Zauważ że przy tych temperaturach jak masz zimny silnik w samochodzie to też "bardziej dymi". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Mam dość dziwna teorie ale wiaże sie ona z długi postoje motocykla na kosie która jak wiadomo wymusza przechylenie na lewo motocykla. Czasem bywa tak ze własnie lewy gaźnik jest przez to bardziej zasyfiony po dłuzszym postoju i lewy cylider palić niechce. To dość naciągana teoria ale można by podyskutowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Mo to wygląda na skutki zimowego bezsensownego przepalania bez jazdy i porzadnego wygrzania swiec... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siersciuch2000 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 co do teorii o kosie to odpada, fakt miałem takie pomysły i co jakiś czasami go przepalałem, ale dosłownie tydzień temu wszystko było ok, więc prawdopodobnie to te świece... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rahu Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 (edytowane) jakiś czas temu miałem podobnie - w moim przypadku wszystko wróciło do normy po wymianie świec właśnie. spróbuj wykręcić świecę z "niepalącego" cylindra i ją dokładnie obejrzyj, może wystarczy ją przeczyścić. pzdr! Edytowane 28 Stycznia 2009 przez rahu Cytuj KAPD Klub Anonimowych Piratów Drogowych"Człowiek zbyt poważny jest strasznie śmieszny" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Mam dość dziwna teorie ale wiaże sie ona z długi postoje motocykla na kosie która jak wiadomo wymusza przechylenie na lewo motocykla. Czasem bywa tak ze własnie lewy gaźnik jest przez to bardziej zasyfiony po dłuzszym postoju i lewy cylider palić niechce. To dość naciągana teoria ale można by podyskutowac. a co myslisz, ze z jednej komory do drugiej sie wtedy paliwo przelewa? i prawy jest pusty a lewy pelny? :icon_biggrin: :icon_rolleyes: slaba teoria Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.