Skocz do zawartości

bandit!!! pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

witam braci motocyklistów, jestem początkującym motofanem a także początkującym użytkownikiem forum, moją widze na temat motoryzacji w skali 1-10 określam na 1,5 więc wybaczcie błędy, ale do rzeczy, jakiś czas temu kupiłem bandziora 650, rok 2005, i mam z nim problem, zauważyłem ze moto ostatnio pali tylko na 2 cylindry, pozostałem 2 są zimne podobnie jak lewa część kolektora, pozatym moto nie trzyma obrotów, ledwo da sie zapalić i to cały czas trzeba manetke gazu trzymać, czy to może byc wina świec? do tego wydaje mi sie ze moto nadmiernie dymi, pomóżcie!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczyna sie od wymiany świec, potem sprawdza sie fajki i przewody WN. jak to nie pomaga ustawia sie zawory. Na koniec robi sie synchro.

a ja bym zaczal od pytania, ktore cylindry nie dzialaja bo wyglada mi na to, ze padla cala sekcja ...

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj siersciuch2000 (fajny nick). Tak najogólniej to każdy silnik ZI (o zapłonie iskrowym) aby pracował potrzebuje: a) paliwa, b) powietrza, c) zapłon=iskra. a+b tworzy mieszankę paliwowo-powietrzną, którą c podpala i mamy wybuch i pracę itd.

Każdy z trzech punktów musi zaistnieć jakby to powiedzieć? w odpowiedniej ilości i jakości :biggrin: , jeżeli czegoś zabraknie to rezultat już znasz po swoim bandziorze.

Wiedz o tym, że za np zapłon odpowiada kilka podzespołów, kilka z nich - świece, przewody, cewki, układ zapłonowy itd.

Musisz jak po sznurku szukać przyczyn że moto nie gada. Na dobry początek przełóż świecę z tego cylindra który pracuje do tego który jest zimny i zobaczysz czy to wina świec czy czegoś innego.

W razie pytań pisz tu są spoko ludzie którzy Ci pomogą :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie działają te z lewej strony, zimna jest także skrajna lewa rura kolektora, pozostałem 3 sie grzeją, nie chce go palić zeby nie zjeb** czegoś jeszcze konkretniej, co to znaczy ze padła sekcja?

 

kurcze, zaczynam sie poważnie martwić ze to coś poważnego, mam nadzieje że to tylko świece, i tak musze je wymienic więc kupie od razu komplet, mam nadzieje ze suzi zapali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie działają te z lewej strony, zimna jest także skrajna lewa rura kolektora, pozostałem 3 sie grzeją, nie chce go palić zeby nie zjeb** czegoś jeszcze konkretniej, co to znaczy ze padła sekcja?

 

kurcze, zaczynam sie poważnie martwić ze to coś poważnego, mam nadzieje że to tylko świece, i tak musze je wymienic więc kupie od razu komplet, mam nadzieje ze suzi zapali

wyglada na to, ze to jednak swiece skoro to 1 i 2gi cylinder szwankuja, a myslac o sekcji mialem na mysli to ze uklad zaplonowy w silniku 4 cylindrowym jest z reguly jakby "rozdielony" na 2 czesci i 1 z cewek odpowiada za iskre w 1 i 4 cylindrze druga za 2 i 3...

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem to bo po prostu sie nie grzeją, tak samo ten kolektor, jutro kupie świece i dam znać, ew zamienie dzis te co mam ale szkoda katowac moto

 

i to normalnie jest że moto ma takie kiepskie obroty? i że trzeba go na gazie trzymać zeby nie zgasł? czy są jakieś przeciwskazania żeby go nie palić w takim stanie? a co z tymi spalinami? czemu tak duzo i takie śmierdzące?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dość dziwna teorie ale wiaże sie ona z długi postoje motocykla na kosie która jak wiadomo wymusza przechylenie na lewo motocykla. Czasem bywa tak ze własnie lewy gaźnik jest przez to bardziej zasyfiony po dłuzszym postoju i lewy cylider palić niechce. To dość naciągana teoria ale można by podyskutowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiś czas temu miałem podobnie - w moim przypadku wszystko wróciło do normy po wymianie świec właśnie.

spróbuj wykręcić świecę z "niepalącego" cylindra i ją dokładnie obejrzyj, może wystarczy ją przeczyścić.

 

pzdr!

Edytowane przez rahu

KAPD Klub Anonimowych Piratów Drogowych
"Człowiek zbyt poważny jest strasznie śmieszny"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dość dziwna teorie ale wiaże sie ona z długi postoje motocykla na kosie która jak wiadomo wymusza przechylenie na lewo motocykla. Czasem bywa tak ze własnie lewy gaźnik jest przez to bardziej zasyfiony po dłuzszym postoju i lewy cylider palić niechce. To dość naciągana teoria ale można by podyskutowac.

 

a co myslisz, ze z jednej komory do drugiej sie wtedy paliwo przelewa? i prawy jest pusty a lewy pelny? :icon_biggrin: :icon_rolleyes: slaba teoria

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...