wild Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 ja chcialabym uslyszec opinie na temat owej "nakladki" z wyzej zacytowanego postu oraz prosic o pomoc, przy podlaczeniu elektronicznego regulatora. (chce zrobic rysunek) Goska Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 (edytowane) Ja się posiłkowaałem tym schematem: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...066cff3a65.html A tak wyszło u mnie: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...ff91000feb.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...15616ea6b7.html Napewno nie bez powodu oryginalna prądnica ma taką grubą obudowe.Są rzeczy których nie da się wytłumaczyć, każda przeróbka jest indywidualna.Na allegro jest typ,który przerabia prądnice hurtowo(cena350), nie stosuje żadnych nakładek i wszystko działa. Edytowane 22 Lutego 2009 przez ventura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 (edytowane) ja chcialabym uslyszec opinie na temat owej "nakladki" z wyzej zacytowanego postu oraz prosic o pomoc, przy podlaczeniu elektronicznego regulatora. (chce zrobic rysunek) Goska Regler mnaluchowski podlacza sie analogicznie jak oryginalnie na schemacie . Edytowane 22 Lutego 2009 przez Storm007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 (edytowane) dziekuje - i wszystko jasne :) rysunek, ktory pokazal venura jest do reger. ERNAP 2e - ja natomiast zrobie pod wersje "2s" z jeszcze jednym wejsciem "St" do cewki. Goska Jesli można dodać moje "trzy grosze", do dyskusji. Z zasady pracy maszyny elektrycznej, jaką jest pradnica, wynika, ze obudowa, jest nie tylko elementem trzymającym wszystko "w kupie", ale jest przedewszystkim elementem, przez który płynie strumień magnetyczny, pomiędzy nadbiegunnikamu cewek stojana, zupełnie dokładnie tak samo jak w transformatorze np. sieciowym. Każde zmiejszenie przekroju obudowy, spowoduje nieuchronne zmiejszenie gęstości strumienia magnetycznego, a co za tym idzie mocy oddawanej przez prądnicę. Zmienia, się również jej charakterystyka.Ważny jest też materiał z jakiego wykonana jest ta obudowa. Jest to materiał o specyficznej przrnikalności magnetycznej w dawnym układzie "CGS" wyrażanej w jednostce Gaus'a, a w dzisiejszym układzie "SI" w jednostce "Tesla". W innych materiałach, nie przeznaczonych to tego typu zastosowań, wystąpi zbyt wysoki prąd wirowy, który wykorzystując strumień magnetyczny, nie zamieni go w większą ilość amperów, a tylko w grzanie obudowy. Stąd bardzo dobrze jest wykonać nakładki ze starej prądnicy. To zagwarantuje przyywrócenie parametrów prądnicy, sprzed toczenia obudowy. Moim zdaniem lepiej jest wyfrezować obudowę silnika, niż toczyć obudowę prądnicy. jln Edytowane 22 Lutego 2009 przez wild Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 No zauwazyłem ze jest spory popyt na te regulatory wiec zagadałem z kim trzeba i znajomi przeszukuja wszystkie hurtownie w promieniu 200km, jak cos sie znajdzie to dam znaka, Wild mnie raza strasznie te twoje sierpy i młoty , chyba bardziej jak swastyki, ale juz nie wracam do tematu, kiedys był wałkowany:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 granat- spoko. ja na temat elektryki jestem nie co zielona, ale caly czas wyszykuje opinii. problem lezy przy podawaniu napiecia. ja nadal czekam na odp. ze swoich zrodelek. Goska Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Witam! Na pewno racją jest to, że zmniejszenie przekroju prądnicy ma wpływ na warunki magnetyczne prądnicy, co zapewne przekłada się na jej sprawność elektryczną. Jednak mój wybór związany z nie ingerowaniem w blok silnika jest świadomy. Dlatego wolę zastosować regulator ernap-2s i sprawdzić skutki w działaniu. Jeśli okaże się, że prądnica straciła nawet 80 - 100W mocy to i tak pozostała jej moc wystarczy do zasilenia wszystkiego w moim motocyklu. Zwłaszcza, że nie zamierzam zamieniać go w choinkę ;) Ale w związku z regualtorem "2s" mam pytanie natury technicznej - do praktyków. Formalnie stosowanie cewki dwusekcyjnej wymaga zastosowania przewodu rezystancyjnego o wartości 1,7 ohma. Osobiście jeździłem w jednym ze sprzętów przy cewce butelkowej bez tego przewodu i było ok. Ale obecnie posiadam cewkę z rdzeniem zewnętrznym. Dodatkowo schemat montażu regulatora pokazuje, że podłączenie 4-tego styku regulatora wykonane jest przed przewodem rezystancyjnym (w oryginalnej instalacji 126P, taki występował), a stykiem (16) cewki. I teraz w zwiazku z tym pytanie: czy regulator musi mieć obciążenie na 4-styku + 1,7 Ohma? Jak wiadomo układy elektroniczne są wrażliwe na zmiany, niechciałbym przypadkiem brakiem tego rezystora uszkodzić regulator. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 (edytowane) Z tego co mi wiadomo,choć moge się mylić, w sowietach raczej się nie stosuje tego rezystora.Przynajmniej nikt o tym nie wspominał za specjalnie.A odnośnie robienia nakładki na prądnice .Może to być zrobione ze zwykłej stali czy prądnica jest wykonana z jakiegoś specjalnego stopu? I jeszcze jedno pytanko, czy zamiast cewki od malucha można zastosować ruską cewkę 12V czy się zjara? Edytowane 25 Lutego 2009 przez ventura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HIUS Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Z tego co mi wiadomo,choć moge się mylić, w sowietach raczej się nie stosuje tego rezystora.Przynajmniej nikt o tym nie wspominał za specjalnie.A odnośnie robienia nakładki na prądnice .Może to być zrobione ze zwykłej stali czy prądnica jest wykonana z jakiegoś specjalnego stopu? I jeszcze jedno pytanko, czy zamiast cewki od malucha można zastosować ruską cewkę 12V czy się zjara? Jeżeli masz aparat zapłonowy mechaniczny to 12 v. Natomiast jeżeli elektroniczny to producent zaleca wykożystać cewkę 6v tą ruską przynajmniej w uralu I wszystko będzie lux Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Ale w związku z regualtorem "2s" mam pytanie natury technicznej - do praktyków. Formalnie stosowanie cewki dwusekcyjnej wymaga zastosowania przewodu rezystancyjnego o wartości 1,7 ohma. Osobiście jeździłem w jednym ze sprzętów przy cewce butelkowej bez tego przewodu i było ok. Ale obecnie posiadam cewkę z rdzeniem zewnętrznym. Dodatkowo schemat montażu regulatora pokazuje, że podłączenie 4-tego styku regulatora wykonane jest przed przewodem rezystancyjnym (w oryginalnej instalacji 126P, taki występował), a stykiem (16) cewki. I teraz w zwiazku z tym pytanie: czy regulator musi mieć obciążenie na 4-styku + 1,7 Ohma? Jak wiadomo układy elektroniczne są wrażliwe na zmiany, niechciałbym przypadkiem brakiem tego rezystora uszkodzić regulator. Cewka z zewnetrznym rdzeniem dziala dokonale bez drutu oporowego, ja tak jezdzilem i na cewce butelkowej bez drutu i cewki nie dawaly zadnych oznak aby chcialy sie spalic ;) Mysle ze bez tego drutu oporowego na regulatorze tez powinno wszystko dzialac choc jesli masz taki drut to lepiej go dac zgodnie z zaleceniami producenta. I jeszcze jedno pytanko, czy zamiast cewki od malucha można zastosować ruską cewkę 12V czy się zjara? Mozesz zastosowac kazda cewke na 12V. Jeżeli masz aparat zapłonowy mechaniczny to 12 v. Natomiast jeżeli elektroniczny to producent zaleca wykożystać cewkę 6v tą ruską przynajmniej w uralu I wszystko będzie lux Jak cewke 6V zasilisz 12V to ja spalisz ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Magda_Z_Tanowa Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Niekoniecznie jezeli jest to kacapska cewka u mnie w uralalu jezdzilem przez 2 lata na 6V cewce z 12 V instalacja i dopiero niedawno cewka umarla ale nie od zlego napiecia tylko od zbyt duzych wibracji uzwojenie poluzowalo sie na rdzeniu i cewka dawala iskre jak jej sie chcialo a jak sie nie chcialo to nie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HIUS Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Cewka z zewnetrznym rdzeniem dziala dokonale bez drutu oporowego, ja tak jezdzilem i na cewce butelkowej bez drutu i cewki nie dawaly zadnych oznak aby chcialy sie spalic ;) Mysle ze bez tego drutu oporowego na regulatorze tez powinno wszystko dzialac choc jesli masz taki drut to lepiej go dac zgodnie z zaleceniami producenta. Mozesz zastosowac kazda cewke na 12V. Jak cewke 6V zasilisz 12V to ja spalisz ! Ja rozmawiałem z tym gościem co robi elektroniczne zaplony powiedział mi że można spokojnie zakładać cewkę 6 v do tego ich zapłonu za miesiąć koniec remontu to będę wszystko wiedział Ponoć jest nawet lepsza bo szybciej się laduje . Zaznaczam tak mi powiedział facet co robi te elektroniczne zapłony. Więc taką będę zakładał zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Ja rozmawiałem z tym gościem co robi elektroniczne zaplony powiedział mi że można spokojnie zakładać cewkę 6 v do tego ich zapłonu za miesiąć koniec remontu to będę wszystko wiedział Ponoć jest nawet lepsza bo szybciej się laduje . Zaznaczam tak mi powiedział facet co robi te elektroniczne zapłony. Więc taką będę zakładał zobaczymy. To jeszcze pozniej napisz jak dlugo pochodzi Ci ten elektroniczny zaplon bo u mnie w okolicy jest plaga padania tych ukladow zaplonowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 To jeszcze pozniej napisz jak dlugo pochodzi Ci ten elektroniczny zaplon bo u mnie w okolicy jest plaga padania tych ukladow zaplonowych. A jakie macie te zapłony w okolicy, polskie czy te oryginalne ruskie? Bo na allegro ruskich nie brakuje ale słyszałem że własnie te choć poprawiają prace silnika to mają najniższą żywotność rzędu 500 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HIUS Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 A jakie macie te zapłony w okolicy, polskie czy te oryginalne ruskie? Bo na allegro ruskich nie brakuje ale słyszałem że własnie te choć poprawiają prace silnika to mają najniższą żywotność rzędu 500 km. Zapłon polski od Parametiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.