Skocz do zawartości

PRĄDNICA 12 V -KASKA -DYLEMATY ETC.


ricardo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja się posiłkowaałem tym schematem:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...066cff3a65.html

A tak wyszło u mnie:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...ff91000feb.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...15616ea6b7.html

Napewno nie bez powodu oryginalna prądnica ma taką grubą obudowe.Są rzeczy których nie da się wytłumaczyć, każda przeróbka jest indywidualna.Na allegro jest typ,który przerabia prądnice hurtowo(cena350), nie stosuje żadnych nakładek i wszystko działa.

Edytowane przez ventura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja chcialabym uslyszec opinie na temat owej "nakladki" z wyzej zacytowanego postu oraz prosic o pomoc, przy podlaczeniu elektronicznego regulatora. (chce zrobic rysunek)

 

Goska

Regler mnaluchowski podlacza sie analogicznie jak oryginalnie na schemacie .

Edytowane przez Storm007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje - i wszystko jasne :)

 

rysunek, ktory pokazal venura jest do reger. ERNAP 2e - ja natomiast zrobie pod wersje "2s" z jeszcze jednym wejsciem "St" do cewki.

 

 

Goska

 

Jesli można dodać moje "trzy grosze", do dyskusji. Z zasady pracy maszyny elektrycznej, jaką jest pradnica, wynika, ze obudowa, jest nie tylko elementem trzymającym wszystko "w kupie", ale jest przedewszystkim elementem, przez który płynie strumień magnetyczny, pomiędzy nadbiegunnikamu cewek stojana, zupełnie dokładnie tak samo jak w transformatorze np. sieciowym. Każde zmiejszenie przekroju obudowy, spowoduje nieuchronne zmiejszenie gęstości strumienia magnetycznego, a co za tym idzie mocy oddawanej przez prądnicę. Zmienia, się również jej charakterystyka.Ważny jest też materiał z jakiego wykonana jest ta obudowa. Jest to materiał o specyficznej przrnikalności magnetycznej w dawnym układzie "CGS" wyrażanej w jednostce Gaus'a, a w dzisiejszym układzie "SI" w jednostce "Tesla". W innych materiałach, nie przeznaczonych to tego typu zastosowań, wystąpi zbyt wysoki prąd wirowy, który wykorzystując strumień magnetyczny, nie zamieni go w większą ilość amperów, a tylko w grzanie obudowy. Stąd bardzo dobrze jest wykonać nakładki ze starej prądnicy. To zagwarantuje przyywrócenie parametrów prądnicy, sprzed toczenia obudowy. Moim zdaniem lepiej jest wyfrezować obudowę silnika, niż toczyć obudowę prądnicy.

jln

Edytowane przez wild

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zauwazyłem ze jest spory popyt na te regulatory wiec zagadałem z kim trzeba i znajomi przeszukuja wszystkie hurtownie w promieniu 200km, jak cos sie znajdzie to dam znaka,

Wild mnie raza strasznie te twoje sierpy i młoty , chyba bardziej jak swastyki, ale juz nie wracam do tematu, kiedys był wałkowany:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

granat- spoko. ja na temat elektryki jestem nie co zielona, ale caly czas wyszykuje opinii. problem lezy przy podawaniu napiecia.

 

ja nadal czekam na odp. ze swoich zrodelek.

 

Goska

 

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Na pewno racją jest to, że zmniejszenie przekroju prądnicy ma wpływ

na warunki magnetyczne prądnicy, co zapewne przekłada się na jej sprawność

elektryczną.

Jednak mój wybór związany z nie ingerowaniem w blok silnika jest świadomy.

Dlatego wolę zastosować regulator ernap-2s i sprawdzić skutki w działaniu.

Jeśli okaże się, że prądnica straciła nawet 80 - 100W mocy to i tak pozostała

jej moc wystarczy do zasilenia wszystkiego w moim motocyklu.

Zwłaszcza, że nie zamierzam zamieniać go w choinkę ;)

 

Ale w związku z regualtorem "2s" mam pytanie natury technicznej - do praktyków.

Formalnie stosowanie cewki dwusekcyjnej wymaga zastosowania przewodu rezystancyjnego

o wartości 1,7 ohma.

Osobiście jeździłem w jednym ze sprzętów przy cewce butelkowej bez tego przewodu i było ok.

Ale obecnie posiadam cewkę z rdzeniem zewnętrznym.

Dodatkowo schemat montażu regulatora pokazuje, że podłączenie 4-tego styku regulatora

wykonane jest przed przewodem rezystancyjnym (w oryginalnej instalacji 126P, taki występował),

a stykiem (16) cewki.

I teraz w zwiazku z tym pytanie: czy regulator musi mieć obciążenie na 4-styku + 1,7 Ohma?

Jak wiadomo układy elektroniczne są wrażliwe na zmiany, niechciałbym przypadkiem

brakiem tego rezystora uszkodzić regulator.

 

pozdrawiam

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo,choć moge się mylić, w sowietach raczej się nie stosuje tego rezystora.Przynajmniej nikt o tym nie wspominał za specjalnie.A odnośnie robienia nakładki na prądnice .Może to być zrobione ze zwykłej stali czy prądnica jest wykonana z jakiegoś specjalnego stopu? I jeszcze jedno pytanko, czy zamiast cewki od malucha można zastosować ruską cewkę 12V czy się zjara?

Edytowane przez ventura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo,choć moge się mylić, w sowietach raczej się nie stosuje tego rezystora.Przynajmniej nikt o tym nie wspominał za specjalnie.A odnośnie robienia nakładki na prądnice .Może to być zrobione ze zwykłej stali czy prądnica jest wykonana z jakiegoś specjalnego stopu? I jeszcze jedno pytanko, czy zamiast cewki od malucha można zastosować ruską cewkę 12V czy się zjara?

Jeżeli masz aparat zapłonowy mechaniczny to 12 v.

Natomiast jeżeli elektroniczny to producent zaleca wykożystać cewkę 6v tą ruską przynajmniej w uralu

I wszystko będzie lux

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w związku z regualtorem "2s" mam pytanie natury technicznej - do praktyków.

Formalnie stosowanie cewki dwusekcyjnej wymaga zastosowania przewodu rezystancyjnego

o wartości 1,7 ohma.

Osobiście jeździłem w jednym ze sprzętów przy cewce butelkowej bez tego przewodu i było ok.

Ale obecnie posiadam cewkę z rdzeniem zewnętrznym.

Dodatkowo schemat montażu regulatora pokazuje, że podłączenie 4-tego styku regulatora

wykonane jest przed przewodem rezystancyjnym (w oryginalnej instalacji 126P, taki występował),

a stykiem (16) cewki.

I teraz w zwiazku z tym pytanie: czy regulator musi mieć obciążenie na 4-styku + 1,7 Ohma?

Jak wiadomo układy elektroniczne są wrażliwe na zmiany, niechciałbym przypadkiem

brakiem tego rezystora uszkodzić regulator.

 

Cewka z zewnetrznym rdzeniem dziala dokonale bez drutu oporowego, ja tak jezdzilem i na cewce butelkowej bez drutu i cewki nie dawaly zadnych oznak aby chcialy sie spalic ;) Mysle ze bez tego drutu oporowego na regulatorze tez powinno wszystko dzialac choc jesli masz taki drut to lepiej go dac zgodnie z zaleceniami producenta.

 

I jeszcze jedno pytanko, czy zamiast cewki od malucha można zastosować ruską cewkę 12V czy się zjara?

Mozesz zastosowac kazda cewke na 12V.

 

Jeżeli masz aparat zapłonowy mechaniczny to 12 v.

Natomiast jeżeli elektroniczny to producent zaleca wykożystać cewkę 6v tą ruską przynajmniej w uralu

I wszystko będzie lux

Jak cewke 6V zasilisz 12V to ja spalisz !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie jezeli jest to kacapska cewka u mnie w uralalu jezdzilem przez 2 lata na 6V cewce z 12 V instalacja i dopiero niedawno cewka umarla ale nie od zlego napiecia tylko od zbyt duzych wibracji uzwojenie poluzowalo sie na rdzeniu i cewka dawala iskre jak jej sie chcialo a jak sie nie chcialo to nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka z zewnetrznym rdzeniem dziala dokonale bez drutu oporowego, ja tak jezdzilem i na cewce butelkowej bez drutu i cewki nie dawaly zadnych oznak aby chcialy sie spalic ;) Mysle ze bez tego drutu oporowego na regulatorze tez powinno wszystko dzialac choc jesli masz taki drut to lepiej go dac zgodnie z zaleceniami producenta.

Mozesz zastosowac kazda cewke na 12V.

Jak cewke 6V zasilisz 12V to ja spalisz !

Ja rozmawiałem z tym gościem co robi elektroniczne zaplony powiedział mi że można spokojnie zakładać cewkę 6 v do tego ich zapłonu za miesiąć koniec remontu to będę wszystko wiedział Ponoć jest nawet lepsza bo szybciej się laduje .

Zaznaczam tak mi powiedział facet co robi te elektroniczne zapłony.

Więc taką będę zakładał zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozmawiałem z tym gościem co robi elektroniczne zaplony powiedział mi że można spokojnie zakładać cewkę 6 v do tego ich zapłonu za miesiąć koniec remontu to będę wszystko wiedział Ponoć jest nawet lepsza bo szybciej się laduje .

Zaznaczam tak mi powiedział facet co robi te elektroniczne zapłony.

Więc taką będę zakładał zobaczymy.

To jeszcze pozniej napisz jak dlugo pochodzi Ci ten elektroniczny zaplon bo u mnie w okolicy jest plaga padania tych ukladow zaplonowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze pozniej napisz jak dlugo pochodzi Ci ten elektroniczny zaplon bo u mnie w okolicy jest plaga padania tych ukladow zaplonowych.

 

A jakie macie te zapłony w okolicy, polskie czy te oryginalne ruskie? Bo na allegro ruskich nie brakuje ale słyszałem że własnie te choć poprawiają prace silnika to mają najniższą żywotność rzędu 500 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie macie te zapłony w okolicy, polskie czy te oryginalne ruskie? Bo na allegro ruskich nie brakuje ale słyszałem że własnie te choć poprawiają prace silnika to mają najniższą żywotność rzędu 500 km.

 

Zapłon polski od Parametiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...