YamaMotoXT600 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Witam:D Problem dotyczy rozrządu w motocyklu Yamaha XT 600 2KF. Zaczeło się od przeskoczenia łańcuszka rozrządu i zablokowaniu tłoka przez zawory ssące. Rozkręciłem wszystkie potezebne elementy i zabrałem się za ustawienie rozrządu zgodnie ze znakami. Na kole magnesowym ustawiłem znak IT mówiący o GMP tłoka, na kole zębatym wałka rozrządu wycięcia pokazują płaszczyznę głowicy a krzywki zaworowe ustawione w dół, włożyłem napinacz, skręciłem wszystko sprawdziłem czy nic nie wadzi, obróciłem o 720 stopni i wszystko wydaje się być dobrze. Sprawdziłem iskrę i jest b. dobra Zaczynam odpalać ale nie zaskakuje ani na chwilę. Czasami strzeli w gaźnik, i mieszanka wraca w kierunki AIRBOX-a Świeca po kilku próbach jest lekko mokra ale iskra jest. Jeszcze jedna sprawa: Na kole magnesowym są następujące znaki - kółeczko z pionową kreską w środku - H - IT Jak to wszystko ustawic tak aby działało poprawnie. Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 a jak wyglądają zwory po spotkaniu z tłokiem? bo moze z nich kupa byc Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YamaMotoXT600 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Zawory sa raczej sprawne bo lancuszek przeskoczyl przy probie odpalenia silnika a nie jego pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Kurcze, nie pamiętam juz teraz dokładnie ale u mnie chyba ustawiałem do tego znaku H (albo dwie pionowe kreseczki). Musiałbym isc do moto i zobaczyć jak pokazuje w tym okienku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YamaMotoXT600 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Kurcze, nie pamiętam juz teraz dokładnie ale u mnie chyba ustawiałem do tego znaku H (albo dwie pionowe kreseczki). Musiałbym isc do moto i zobaczyć jak pokazuje w tym okienku. Prosze Cie wez zobacz bo mi juz rece opadaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 w okienku ustawiasz IT a na górze kreski równolegle do płaszczyzny głowicy, tylko zobacz czy po wkręceniu napinacz jest to idealnie. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin1989 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Jaką masz pewność, że nie podgięło zaworów? Jeżeli łańcuch przeskoczył przy próbie odpalenia to powinieneś go wymienić, pozdro. Cytuj Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków! Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YamaMotoXT600 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 w okienku ustawiasz IT a na górze kreski równolegle do płaszczyzny głowicy, tylko zobacz czy po wkręceniu napinacz jest to idealnie. Ustawilem wszystko tak jak opisalem w pierwszym poscie. Wszystko wydaje sie byc dobrze ale moto nie pali. Kilka razy strzelilo w gaznik i na tym sie skonczylo. A co do pokrzywionzch zaworow to raczej nie sa uszkodzone bo gdy poczulem opor na kopniaku to wiecej razy nie kopalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 IMO wymiana łańcuszka w tym przypadku to powinien być pierwszy krok przy reanimacji - no chyba, że wiadomo, że co innego było przyczyną przeskoczenia i zostało to naprawione. Co do zaworów to gdybanie niestety nie ma żadnego wpływu na stan faktyczny. Niezbędne minimum to chociażby pomiar ciśnienia sprężania - jeśli wynik będzie nierewelacyjny to bez ściągania głowicy się nie obejdzie. powodzenia, pozdrawiam, Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YamaMotoXT600 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 IMO wymiana łańcuszka w tym przypadku to powinien być pierwszy krok przy reanimacji - no chyba, że wiadomo, że co innego było przyczyną przeskoczenia i zostało to naprawione. Co do zaworów to gdybanie niestety nie ma żadnego wpływu na stan faktyczny. Niezbędne minimum to chociażby pomiar ciśnienia sprężania - jeśli wynik będzie nierewelacyjny to bez ściągania głowicy się nie obejdzie. powodzenia, pozdrawiam, Adam Łancuszek przeskoczyl bo byl uszkodzony napinacz. Napinacz zostal naprawiony a łancuszek jest dobrze napiety. Dlaczego mieszanka trafia spowrotem do gaznika i swieca zapłonowa jest ledwo wilgotna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sosekrolnik Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 (edytowane) Miałem tai sam przypadek, na pewno przeniosłeś część swojego ciała na kopniaka zanim sie zorientowałeś że ci tłok zablokowało a to już powinno wystarczyć. Wymieniłem łańcuszek i też myślałem że zawory są prościutkie po przejechaniu 1000km czułem, że jest coś nie tak motor, nie miał tej mocy. Po zdjęciu głowicy okazało się że zaworki są lekutko wygięte i nigdy się całkowicie nie zamykały dlatego brakowało mocy. Zapłon ustawia sie tak: w okienku pokrywy na magnecie powinien się ukazać zna IT (górne położenie tłoka), wałek rozrządu znakami równolegle do głowicy, krzywkami do dołu. Pozdrawiam, jeżeli napisałem coś nie tak to proszę mnie poprawić. Edytowane 24 Stycznia 2009 przez sosekrolnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Sprawdzałem i jednak tak jak piszecie - jest ustawione na IT. Pamięc mnie zawodzi troche ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Sprawdz sprezanie, zobaczysz czy bedziesz musial wymieniac zawory, a sprawdzales jak jest ustawiony walek przy napietym napinaczu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gangeng Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 To przy kopaniu nic sie nie może zacinać ? U mnie czasami sie coś zacina, jakby sie kopniak o coś blokował, ale poruszam nim troche i już wszystko gra. Czy to coś poważnego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 To moze byc zarowno blokowanie sie mechanizmu kopniaka ( mala usterka ) jak lekki pocalunek tloka z zaworami ( duza usterka ). Zrob pomiar sprezania - to powinno wyjasnic sprawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.