Skocz do zawartości

Customowe wydechy


Tatoine
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie - rozmawiamy o tłumikach do cruiserów. To jednak Ty byłes uprzejmy generalizować to zagadnienie, a więc i ja zrobiłem podobnie :roll:

Pomijając domorosłe konstrukcje ( tzw "samoróbki" oraz tłumiki pochodzące od nieznanych dostawców) dobre customowe tłumiki poprawią jednak osąągi motocykla. Nawet w cruiserze.

Zgodzisz sie chyba ze mną iż inaczej pracuje standardowy ( nawet rozwiercony) układ wydechowy a inaczej tłumik pochodzący od uznanego producenta. Tłumik dobrych producentów okazują się być kilkadziesiąt procet droższe nie tylko dlatego, iż są zrobione z lepszych materiałów ( w dzisiejszych czasach podejrzewam iż nie stanowi to większego problemu) ale dlatego iż zaprojektowano je pod kątem poprawienia osiągów silnika.

To dlatego zresztą sama wymiana końcówek tłumików nie przynosi żadnego efektu poprawienia pracy silnika gdyż takie końcówki nie są w stanie zmiejszyć oporów wyrzucania spalin ( wcześniej pisał o tym Piotr i inni koledzy).

Tak jak powiedziano na tym Forum trudno spodziewać się drastycznych zmian w pracy silnika wymieniając tylko jeden element. Gdy jednak przeróbki będą robione konsekwentnie i z wiedzą wówczas przyniosą spodziewany efekt. Oto dowód: http://www.yamaha-motor.com/accessories/Ac...vid=2330&yr=All

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jednak Ty byłes uprzejmy generalizować to zagadnienie, a więc i ja zrobiłem podobnie

Nie chcę się tutaj kłócić ale nie umie znaleźć tego wątku gdzie generalizowałem 8O . Nawet w ankiecie sa wymienione firmy, które robią głównie tłumiki do cruiserów więc sądzę, że trzymałem się tematu. Co do linku, który podałeś popatrz z czego składają się te zestawy poprawiające moc. Rury wydechowe same w sobie to jest akurat to co ma tam najmniejszy wpływ na poprawę osiągów. W opisie rur zainteresował mnie jeden wątek:

"Competition Long Drag Pipes

 

Designed to maximize exhaust flow for increased performance, with more mid-range torque and higher overall power. This system features 1 ¾” header pipe with 2-3/8” full-coverage heat shields."

Zapewne znasz angielski więc zwróć uwagę na pierwsza część zdania. Dla tych co angielskiego nie znają tłumaczę:

"Zaprojektowane aby zmaksymalizować przepływ wydechu by zwiększyć osiągi, z większym momentem w zakresie średnich obrotów i większą mocą całkowitą. System składa się z 1 3/4" rury prowadzącej (komorowej) z 2-3/8" całkowicie kryjącymi osłonami."

A jak inaczej mozna zmaksymalizować przepływ gazów jak nie zwiększając średnice rury odpowiedzialnej za wydalanie gazów i zrezygnowanie z 90% przegród tłumiących przepływ i zawężających gardziel :?: :?: :?: A to prawie to samo co "rozwiercenie". Jestem inżynierem ale mimo wszystko w przypadku metalowych rur do cruisera trudno byłoby wykombinować mi coś innego. Jest to logiczne bo jak silnik zasysa bogatszą mieszankę paliwa i powietrza (dzięki przerobieniu gaźników i zastosowania innego filtra) to i musi mieć rury które nie będą tłumiły wyrzucenia spalin powstałych z tak bogatej mieszanki. Co do cen to firma o wyrobionej renomie karze sobie płacić za markę. Kumpel chciał kupić szybę u dealera HD i cena wynosiła 4000 zł. Kupił większą, produkowaną przez National Cycle (amerykańska) tyle, że bez znaczka HD za 1300 zł. Co do pracy i głosu motocykla na tunningowych tłumikach a rozwierconych - oczywiście, że pracują inaczej. Głos w dużej mierze zależy od kształtu i średnicy założonych tłumików. Nawet jak założysz tłumiki tej samej firmy to wydech typu Slash Cut będzie inaczej brzmiał niż np. Long Cannons. jak chcesz dowodu to ścuiągnij sobie ze strony www.cobrausa.com głos swojego sprzęta na różnych tłumikach tego producenta a przyznasz mi rację.

Ja nie twierdzę, że rury tunningowe nic nie dają tyle, że cena na pewno nie jest adekwatna to tego co oferują (poza wyglądem). Wbrew pozorom sądzę, że ich koszt produkcji jest mniejszy niż wyprodukowania oryginalnych rur do danego modelu przez producenta ponieważ to te drugie muszą spełnić wszystkie ostre normy dotyczące hałasu, spalin a osłony zabezpieczające przed przebarwieniem prawie w każdym modelu są standardem.

Ja chyba mimo wszystko zostanę przy moim "lekko" rozwierconym wydechu. :buttrock:

Pozdrawiam.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie twierdzę' date=' że rury tunningowe nic nie dają tyle, że cena na pewno nie jest adekwatna to tego co oferują (poza wyglądem). Wbrew pozorom sądzę, że ich koszt produkcji jest mniejszy niż wyprodukowania oryginalnych rur do danego modelu przez producenta ponieważ to te drugie muszą spełnić wszystkie ostre normy dotyczące hałasu, spalin a osłony zabezpieczające przed przebarwieniem prawie w każdym modelu są standardem. [/quote']

Ależ ja się z tym zgadzam. To prawda że montaż rur typu custom do motocykli cruiser ma na celu przede wszystkim poprawę samopoczucia właściciela :buttrock:

Niestety przebarwianie się rur zdarza się nawet najlepszym. Czytałem na cruisercustomizing.com o rurach tak renomowanej firmy jak V&H, które się przebarwiły ( komentarze użytkowników). Pomijajac koszt samodzielnego sprowadzenia takowych do kraju (koszt przesyłki to ponad 200USD) kwestia gwarancji okazuje się mieć duże znaczenie.

Rury V&H do mojego Wildstara kosztują w PL 3400, Silvertail`e 2500, zaś Cobry ok 2200zł (cena nie obejmuje regulacji gaźników). Zaletą tłumików Silvertail jest możliwość dokupienia wkładów "wyciszających", które mogą się przydać podczas wyjazdu za granicę lub dłuższej podróży z pasażerką.

Nie udało mi się znaleźć w necie odpowiedzi na pytanie: które są lepsze? - czy wydając prawie 1000zł na V&H otrzymam coś więcej? Czy najtańsze Cobry ( brzmią faktycznie super) są najgorsze czy też najniższa cena jest wyłacznie podyktowana polityką producenta oraz importera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do cen rur wydechowych na naszym rynku to jest to lekkie przegięcie a różnice wynikają chyba tylko i wyłącznie z renomy. Jest jeszcze taka fajna firma jak Samson produkująca wydechy głównie do HD ale ci to już w ogóle przeginają z cenami. W Stanach każdy magazyn motocyklowy na co drugiej stronie zamieszcza kilka ogłoszeń dotyczących producentów wydechów. Firmy te muszą trzepać na tym niezłą kasę. A wiadomo wydech to jedna z tych rzeczy, która od razu rzuca się w oczy (szczegółnie w cruiserze). Niestety w Polskich warunakach kwota jaką trzeba na tę przyjemność przeznaczyć w stosunku do dochodów to w przypadku niektórych motocyklistów cały sezon jeżdżenia :buttrock: . Dlatego tak wiele osób łapie za wiertarkę. Jeszcze trochę czasu minie (o ile w ogóle do tego dojdzie - jestem sceptyczny) zanim dojdziemy to takich samych standarów jak motocykliści w USA lub Zachodniej Europie, gdzie poprzez przerabianie rozumie się wertowanie katalogów z akcesoriami i po zakupie poskładanie wszystkiego do kupy. Polacy zawsze byli mistrzami w zastosowywaniu środków zastępczych począwszy od płynu Borygo jak nie było stać na inny środek rozweselający, a skończywszy na "odrestaurowywaniu" smochodów, które na zachodzie nie nadawały się nawet na produkcję puszek do Coli :) . Niestety jest to wpływ naszej niesamowitej sytuacji gospodarczej i chyba nieprędko to się zmieni.

Pozdrawiam.

P.S.

Kupujesz (lub czy kiedys kupowałeś) coś z dodatków na stronie cruisercustomizing.com?Pytam bo kusi mnie tam jeden "bzdet" do mojego sprzęta.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witka...ja posiadam zainstalowane w swojej viagrze Silvertaile K02 Slashcut...mają fajną opcję z "podgłaszaniem" ;-)...mianowicię są rozkręcalne i na przegląd można sobie ponownie zainstalować maty wyciszające he he...ładnie dają basem i w głośno...z pozytywnych cech producent obiecywał bardziej liniowy moment obrotowy i przy niższych obrotach...miał zejść w dół...i powiem że jest to odczuwalne i to dość znacznie...n 5 biegu sobie ladnie przyspiesza (płynniej) już od okolo 40-50 km/h co przy tej pojemnosci jest miłe...zwiekszonego spalania oleju ktore ponoc czasem występuje przy "pustych" wydechach nie zauważyłem...jest bez zmian...zużycie paliw też...nie posiadam dynojetow choć sam producent zaleca instalację i obiecuje ponoć odczuwalną różnicę...ale ja zainstalowalem sobie by jak to napisaliście he he poprawic sobie samopoczucie i usłyszeć prace silnika...jakość wykonania wg mnie dobra...nawet kluczyk dają he he...powłoki galwaniczne super...przebrykałem na nich narazie 20 tysi km i zero przebarwień itp...a jedno co zauważyłem to zwiększyły się odczuwalne wibracje które powodują tłumiki wpadające w rezonans he he...znaczy nie przeszkadzają ale sprawdzam mocowania rur i obejm gdyż potrafią się od tego poluzować lekko....a ogólnie bardzo miłe i fajnie brzmią na viagrze...polecam gdyż jest to dobry produkt i prosty w instalacji...może miałem farta ale u mnie wszystko było spasowane jak należy i elementy były dopasowane miodzio (długość rur ,obejm ,mocowań itp.) ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekty moich poszukiwań są nastepujące:

COBRA - importer zlokalizowany w Jaśle totalnie mnie olał, bo pomimo 3- krotnych telefonów nie chciało mu się sprawdzić czy ma je w magazynie.

HIGHWAY HAWK - importer bardzo porządny ( napiszę wręcz: zaprzyjaźniony) ale jakość innych produktów firmy HH nie przekonuje mnie do zakupu.

V&H - uznawane za najlepsze ( a napewno najdroższe w tym gronie). No właśnie, najdroższe. Importer z Poznania kompetentny i fachowy. Na stronie internetowej dosyć duży bałagan z oznaczeniami, ale w rozmowie telefonicznej wszystko cierpliwie wyjaśniają.

SILVERTAIL - jeśli chodzi o jakość to wydaje się być bez zarzutu. Na dodatek można dodatkowo je wyciszyć. Importer ten sam co V&H, a więc wszystko wydaje się być o.k. Tyle że same wydechy wydają mi się dosyć tradycyjne.

 

W Stanach każdy magazyn motocyklowy na co drugiej stronie zamieszcza kilka ogłoszeń dotyczących producentów wydechów.

Obok wymienionych przez Ciebie Samsonów są jeszcze chocby Hard Krome, Bub, Roadhouse, Jardine, Supertarpp, Muzzyzs. Coz z tego skoro zadne nie sa dostepne w naszym kraju :ehz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SILVERTAIL - jeśli chodzi o jakość to wydaje się być bez zarzutu. Na dodatek można dodatkowo je wyciszyć. Importer ten sam co V&H' date=' a więc wszystko wydaje się być o.k. Tyle że same wydechy wydają mi się dosyć tradycyjne.

 

[/quote']

 

no tu sie zgodzę ..racja kształt raczej klasyczny jedyne co można zmienić to kształty końcówek bo odkręcane i zamiast shlascat np. fishtail władować itp....a i Maślak ma rację bo do ręki razem z tłumikami dostałem homologację TUV...generalnie oki a kształt i zakończenia to kwestia gustu ;-)

 

p.s

Tatoine jakiego importera masz na myśli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekty moich poszukiwań są nastepujące:

COBRA - importer zlokalizowany w Jaśle totalnie mnie olał' date=' bo pomimo 3- krotnych telefonów nie chciało mu się sprawdzić czy ma je w magazynie.

:ehz:[/quote']

 

Swego czasu też coś próbowałem od nich kupić : wysłałem maila i nic, wysłałem drugiego i nic ( w sumie to trwało 3 tyg. ) potem 2 razy dzwoniłem ( za pierwszym razem odebrała pani, która nic nie wiedziała) i powiedziałem że potrzebuję tego i tego wraz z numerami katalogowymi - odpowiedź mnie podłamała - nie wiem kiedy da się to zrobić i nie wiem za ile :D - pełen profesjonalizm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wydechami Silver Tail przemawia jeszcze homologacja na cala Europe.

 

Swoją drogą tylko czekać aż nasi politycy wprowadzą zakaz jeżdżenia na niehomologowanych wydechach. Wchodzimy w końcu do Unii. Nikt nawet nie piśnie gdy usłyszymy iz to " w ramach dostosowywania naszych przepisów do... "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśłi mogę wtrącić swoje pięć groszy do dyskusji to:

Zmiana wydechów nie jest tak istotna dla silnika czterosuwowego jak dla dwusuwa.

Oczzywiście ma wpływ np. napełnianie komór dlatego cobra zaleca do drag pipe stosować dynojet aby wzobogacić mieszankę, która przez puste wydechy jest zubażana :D

Oczywista jest synchronizacja gaźników ingerencji w układ wydechowy.

Silnik na standartowym zestawie dysz będzie się trochę mocniej nagrzewał, czego powodem jest już wspomniane przeze mnie zubiżenie mieszanki paliwowo powietrznej.

W sportowych silnikach rozwiercenie wydechy ma negatywny wpływ ponieważ technologicznie śa one bardzo zaawansowane i zjawiska falowe powstające w wydecghy wykorzystywane są do poprawienia osiągów silnika co nie ma miejsca w starszych konstrukcjach i silnikach kręcocych sie na poziomie 5 tyś. obr/min.

(prędkość gazów wylotowych jest o wiele niższa).

Dlatego uważam, że silniki o których głownie sie tu rozpisujemy odporne są na ingerencję w ich układy wydechowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...