wlochaty Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Witam. Mam nastepujacy problem. Po odpaleniu motoru, na postoju, temperatura silnika na wskazniku podnosi sie z czasem nieznacznie, lecz jak jade temperatura ciagle rośnie i po przejechaniu ok 15-25km w zalezności od tego czy jade spokojnie czy nie, wskazówka temperatury silnika osiaga niebezpieczny górny zakres. Po zatrzymaniu sie widac ze tylne koło jest mokre, czyli ze płyn chłodniczy wylatywał przez odpowietrznik zbiornika wyrównawczego a w chłodnicy gdy dolewam pózniej płynu brakuje go dosc duzo (ok 1l i wiecej). Przed jazda oczywiscie sprawdzałem stan płynu chłodniczego. To nie termostat bo sprawdzałem to juz i podejrzewam uszczelke pod głowica. Nie znam sie za bardzo wiec przed oddaniem motoru do naprawy chciałem sie poradzic czy moje obawy sa słuszne. Moze wie ktos tez czy w tym motorze da sie wyjac głowice bez wyjmowania silnika z ramy? Z góry dziekuje za odpowiedz! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FILIUS Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Masz parę rzeczy do sprawdzenia. 1/twardość węży od chłodnicy 2/szczelność tych węży 3/czy masz mokry wydech z tyłu 4/czy włącza Ci się wentylator 5/sprawność termostatu ale już musisz go wymontować. 6/wykręć świece i zobacz czy aby nie ma płynu na niej jak i w środku. dopiero po takiej diagnostyce możesz podejmować jakąś decyzję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Sprawdz czy nie masz uszkodzonego korka chlodnicy. Jeśli nie jest szczelny i płyn wydostaje się do zbiorniczka za wcześnie i pod niższym ciśnieniem to podczas jazdy normalne że gubisz płyn. Po utracie ok 1 litra silnik ma praw sie grzać. Jeśli nie chodzi nierówno na biegu jałowym i nie ma tendencji do przygasania lub dlawienia to raczej nie uszczela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Filius dobrze doradził/Sprawdzić włącznik wentylatora i wentylator i korek.Równie dobrze może pompa nie gonić płyny jak łopatki sie zluzują. Jak to dobre to wtedy dalej szukać ale wtedy to już raczej uszczelka. Opcji kilka ale jak masz zaufanego mechaniora co cię nie obuje to raczej polegałbym na nim. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Witam Wentylator, nie ma nic do tego, bo w czasie jazdy jego rola jest drugoplanowa, a podczas jazdy na trasie wrecz zadna, za to na pewno ma wplyw na taki stan rzeczy pompa i termostat a przy wyzszych temperaturach rowniez jakosc plynu chlodniczego, uszczelka owszem tez. Zwroc uwage czy plyn sie nie przebarwil, czy pojawily sie tluste plamy w zbiorniku wyrownawczym oraz "bulgotanie" plynu chlodzacego, oraz jak juz ktos wczesniej napisal, czy sa slady plynu w cylindrach. pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlochaty Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Masz parę rzeczy do sprawdzenia. 1/twardość węży od chłodnicy 2/szczelność tych węży 3/czy masz mokry wydech z tyłu 4/czy włącza Ci się wentylator 5/sprawność termostatu ale już musisz go wymontować. 6/wykręć świece i zobacz czy aby nie ma płynu na niej jak i w środku. dopiero po takiej diagnostyce możesz podejmować jakąś decyzję. A wiec węże wydaja sie byc w dobrym stanie i przy zadnym z nich nie widac wycieków. Jedyny wyciek widac z pod tylnego siedzenia gdzie jest zbiornik wyrównawczy. Wentylator sie włacza a termostat wyjąłem jak tylko pierwszy raz pojawił sie ten problem. Pozostałe rzeczy sprawdze dopiero za tydzien jak wróce ze studiów do domu. Jak moge sprawdzic czy korek od chłodnicy nie puszcza za wszesnie i czy normalne jest ze jak stane i wiem ze w chłodnicy brakuje duzo płynu to w zbiorniku wyrównawczym on jest. Nie powinien on wracac do chłodnicy? Motor od kupienia pracował delikatnie nie równo i przy dodaniu gazu po dłuzszym trzymaniu go na jednych nie duzych obrotach tak jak by troche sie zalewał i delikatnie na moment przygasał lecz temperature utrzymywał dobra. Praca silnika nie pogorszyła sie od tamtego czasu. Dziekuje wszystkim za zainteresowanie i pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Nie przydymia na bialo na rozgrzanym silniku ? Korek moga ci sprawdzic w warsztacie naprrawy chlodnic samochodowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FILIUS Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Mam nadzieje że przed wyciągnięciem termostatu sprawdziłeś twardość węży ponieważ to pozwala ocenić czy ciśnienie nie jest za duże w układzie co sugerowało by że jednak jest problem z płaszczem chłodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Jeśli chcesz mieć pewność to trzeba sprawdzić szczelność za pomocą: a - tester szczelności układu chłodzenia (ja mam BASS POLSKA i doskonale nadaje się do chłodnic motocyklowych. Pompujesz nadciśnienie do układu i zostawiasz na określony czas obserwując czy wskazówka na manometrze nie spada) Tym sprawdzam większe nieszczelności. Do sprawdzenia zawartości CO2 w układzie chłodzenia co świadczy o nieszczelności po stronie uszczelki mam JONNSWAY z płynem reakcyjnym...i wszystko jasne :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlochaty Opublikowano 20 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Motór nie dymi na rozgrzanym silniku a twardości węży nie sprawdziłem. Musze poszukac w okolicy mechanika który moze mi sprawdzic tymi przyrzadami szczelność układu chłodzenia. Wielke dzieki za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.