Skocz do zawartości

Czy to uszczelka pod głowica?


wlochaty
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam nastepujacy problem. Po odpaleniu motoru, na postoju, temperatura silnika na wskazniku podnosi sie z czasem nieznacznie, lecz jak jade temperatura ciagle rośnie i po przejechaniu ok 15-25km w zalezności od tego czy jade spokojnie czy nie, wskazówka temperatury silnika osiaga niebezpieczny górny zakres. Po zatrzymaniu sie widac ze tylne koło jest mokre, czyli ze płyn chłodniczy wylatywał przez odpowietrznik zbiornika wyrównawczego a w chłodnicy gdy dolewam pózniej płynu brakuje go dosc duzo (ok 1l i wiecej). Przed jazda oczywiscie sprawdzałem stan płynu chłodniczego. To nie termostat bo sprawdzałem to juz i podejrzewam uszczelke pod głowica. Nie znam sie za bardzo wiec przed oddaniem motoru do naprawy chciałem sie poradzic czy moje obawy sa słuszne. Moze wie ktos tez czy w tym motorze da sie wyjac głowice bez wyjmowania silnika z ramy?

Z góry dziekuje za odpowiedz!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz parę rzeczy do sprawdzenia.

1/twardość węży od chłodnicy

2/szczelność tych węży

3/czy masz mokry wydech z tyłu

4/czy włącza Ci się wentylator

5/sprawność termostatu ale już musisz go wymontować.

6/wykręć świece i zobacz czy aby nie ma płynu na niej jak i w środku.

dopiero po takiej diagnostyce możesz podejmować jakąś decyzję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy nie masz uszkodzonego korka chlodnicy. Jeśli nie jest szczelny i płyn wydostaje się do zbiorniczka za wcześnie i pod niższym ciśnieniem to podczas jazdy normalne że gubisz płyn. Po utracie ok 1 litra silnik ma praw sie grzać. Jeśli nie chodzi nierówno na biegu jałowym i nie ma tendencji do przygasania lub dlawienia to raczej nie uszczela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filius dobrze doradził/Sprawdzić włącznik wentylatora i wentylator i korek.Równie dobrze może pompa nie gonić płyny jak łopatki sie zluzują.

Jak to dobre to wtedy dalej szukać ale wtedy to już raczej uszczelka.

Opcji kilka ale jak masz zaufanego mechaniora co cię nie obuje to raczej polegałbym na nim.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wentylator, nie ma nic do tego, bo w czasie jazdy jego rola jest drugoplanowa, a podczas jazdy na trasie wrecz zadna, za to na pewno ma wplyw na taki stan rzeczy pompa i termostat a przy wyzszych temperaturach rowniez jakosc plynu chlodniczego, uszczelka owszem tez. Zwroc uwage czy plyn sie nie przebarwil, czy pojawily sie tluste plamy w zbiorniku wyrownawczym oraz "bulgotanie" plynu chlodzacego, oraz jak juz ktos wczesniej napisal, czy sa slady plynu w cylindrach.

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz parę rzeczy do sprawdzenia.

1/twardość węży od chłodnicy

2/szczelność tych węży

3/czy masz mokry wydech z tyłu

4/czy włącza Ci się wentylator

5/sprawność termostatu ale już musisz go wymontować.

6/wykręć świece i zobacz czy aby nie ma płynu na niej jak i w środku.

dopiero po takiej diagnostyce możesz podejmować jakąś decyzję.

 

A wiec węże wydaja sie byc w dobrym stanie i przy zadnym z nich nie widac wycieków. Jedyny wyciek widac z pod tylnego siedzenia gdzie jest zbiornik wyrównawczy. Wentylator sie włacza a termostat wyjąłem jak tylko pierwszy raz pojawił sie ten problem. Pozostałe rzeczy sprawdze dopiero za tydzien jak wróce ze studiów do domu.

 

Jak moge sprawdzic czy korek od chłodnicy nie puszcza za wszesnie i czy normalne jest ze jak stane i wiem ze w chłodnicy brakuje duzo płynu to w zbiorniku wyrównawczym on jest. Nie powinien on wracac do chłodnicy?

 

Motor od kupienia pracował delikatnie nie równo i przy dodaniu gazu po dłuzszym trzymaniu go na jednych nie duzych obrotach tak jak by troche sie zalewał i delikatnie na moment przygasał lecz temperature utrzymywał dobra. Praca silnika nie pogorszyła sie od tamtego czasu.

 

Dziekuje wszystkim za zainteresowanie i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz mieć pewność to trzeba sprawdzić szczelność za pomocą:

a - tester szczelności układu chłodzenia (ja mam BASS POLSKA i doskonale nadaje się do chłodnic motocyklowych. Pompujesz nadciśnienie do układu i zostawiasz na określony czas obserwując czy wskazówka na manometrze nie spada) Tym sprawdzam większe nieszczelności.

Do sprawdzenia zawartości CO2 w układzie chłodzenia co świadczy o nieszczelności po stronie uszczelki mam JONNSWAY z płynem reakcyjnym...i wszystko jasne :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...