Błażej Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Najczęściej spotykane jest połączenie silnika zaporożca ze skrzynią od jakiejś rosji. Bo jest to najtańsze i najbardziej dostępne. I pierwsze pytanie: ma ktoś namiary na kogoś, kto wykonuje takie kryzy? Może ktoś ma rysunki do takiej kryzy do samodzielnego wykonania? Jakie przeróbki są konieczne w obrębie samego sprzęgła? Wszelkie info mile widziane. A czy spotkał się ktoś z połączeniem tego silnika ze skrzynią od innego motocykla? Od jakiegoś nie rosyjskiego sprzętu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alonzoo Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Silnik zaporozca bardzo łatwo połączyć ze skrzynia od ruska Ja mogę połączyć każdy silnik z każdą skrzynią a jak byś miał rysunek połączenia to wytnę wodą dowolny kształt. Problem połączenia na flanszy sie nie konczy Trzeba jeszcze zgrać sprzęgło i łożysko oporowe. Ja osobiście kiedys zbudowałem zaporożca i oprócz nabytej wiedzy to był wielki błąd. Silnik gówniany wykonany z masła ruskiego Osiągi zapka są niezbyt imponujące.... Trwałość silnika to ogolnie moiwac zestaw dla majsterkowicza. Jak chcesz błysnąć zamontuj jakiegoś diesla np VW 1,6 lub 1,9 Silniki niezniszczalne mocne i ciekawe ... mało jest motocykli diesel pozdrawiam WIKTOR www.alonzoo.pl.tl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Błażej Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Nie wiem, co ty za silnik dorwałeś. Ale mój z plastmasy na pewno nie jest, a i z trwałością u niego nie najgorzej. Wykonany kiedyś remont do dzisiaj przynosi rezultaty... A wracając do tematu: uciąć dzwon, to nie sztuka. Sztuką jest poprawne wycentrowanie tego wszystkiego, tak by pracowało to poprawnie. Wiem, że byli magicy, którzy nawet odlewali takie flansze, były dostępne opisy sprawdzonych rozwiązań. W tej chwili nie mogę nic znaleźć i liczę na to, ze ktoś ma te informacje zachowane i podzieli się nimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alonzoo Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 a co chcesz z tego silnika robic??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zapor Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Błażej! Wdepnij tu na chwilę http://www.zapek.bb4u.pl/ znajdziesz tam wszystkie odpowiedzi na Twoje pytania a o ludziach już nie wspomnę.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarek-fighter Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Ciekawe forum :lalag: jest co poczytać. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystian Opublikowano 30 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2009 co poczytać .. Ba co zobaczyć! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zapek-1974 Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Alonzo nie mam pojęcia jaki ty miałeś silni że masz takie zdanie na temat tego cudu techniki, ja śmigam zapem już od 9 lat i jedyne na co nie mogę narzekać w tym wynalazku to z pewnością jest silnik. Zapor a ty czemu nic się nie wypowiedziałeś na temat silnika ???????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alonzoo Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Przepraszam fanow zapów ja poprostu zyje w innej epoce niz te sprzety a historia nigdy nie byla moja dobra stroną szacun dla rzezbiarzy obojetnie na czym rzezbią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Od ok 25 sekundy widać ciekawego Zapka. Należy do kumpla, jest na tym forum pod nickiem "Gazda" Sądzę że mógłby podpowiedzieć nieco, bo już spory czas siedzi w ruskach, a ostatnio śmiga i Zapkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koczu Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 co do skrzyni ,tu ja mam oryginalną skrzynię wsadzoną ,zblokowany mechanizm różnicowy i wyjście na zębatkę dwurzędowy łańcuch (zapierdziela bez problemu ) .Rozmawiałem z ludźmi i mówią ,że skrzynie są zbyt słabe od rusków ,a dyfer to już masakra .(chyba ,żeby od japoni jakiś dyfer zaadaptować ) Jak chcecie coś wiedzieć więcej to foty zainteresowanym mogę przysłać ,jak to jest u mnie .Zaleta to bezawaryjność,wada naciąg łańcucha i smarowanie .pozdrawiam ,a ha i gaźnik mam od golfa 1,3 (chodzi bardzo ładnie ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pin head Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Nie wiem, co ty za silnik dorwałeś. Ale mój z plastmasy na pewno nie jest, a i z trwałością u niego nie najgorzej. Wykonany kiedyś remont do dzisiaj przynosi rezultaty... A wracając do tematu: uciąć dzwon, to nie sztuka. Sztuką jest poprawne wycentrowanie tego wszystkiego, tak by pracowało to poprawnie. Wiem, że byli magicy, którzy nawet odlewali takie flansze, były dostępne opisy sprawdzonych rozwiązań. W tej chwili nie mogę nic znaleźć i liczę na to, ze ktoś ma te informacje zachowane i podzieli się nimi. Panowie silnik zapa nie jest cudem techniki,ale silniki eksportowe które miały aluminiowe silniki są nie do zajechania.Ja zbudowałem zapa na takim silniku z gażnikiem dwugardzielowym DAAZ.Skrzymia była nowa od dniepra ze wstecznym oczywiście eksportowa,za skrzynią była zrobiona przekładnia kątowa i wyjście na łańcuch,co dawało prędkośc na drugim biegu ponad 100...i nie sądze ,że jakiś diesel 1600 dał by radę. Sprzegło było ruskie,tzn. koło zamachowe od zapa wytoczone na głębokość ok. 1 cm. w niego wprasowane na gorąco koło od dniepra,po stoczeniu kołnierza,i na koniec skręcone utwardzonymi śrubami m-10,oczywiście zabezpieczone przed odkręceniem.Dzwon musiał zostać obcięty i trzeba było dorobić kryzę ok. 12 mm.grubą.Tokarz montuje obcięty dzwon w przykręconą wypaloną kryzą i roztacza osiowo do dzwonu zapa,aż skrzynia ładnie się osadzi.Potem już tylko wiercenie otworów ,gwintowanie i skrzynię można zakładać.Jak bym teraz to robił to dał bym koło zamachowe do wyważenia.... Taki zestaw ma sens,bo skrzynia + dyfer nawet 12...ma za małe osiągi,a przecież silnik ma potencjał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.