daro-wolbrom Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 tak sie zastanawiam:czy jak producent zaleca olej do silnika: " API classifications SE,SF,SG; combination with CC or CD specification" to czy olej o specyfikacji ACEA A3/B3, API SL/CF bedzie dobry? motocykl do ktorego mambyc olej to duzy boxer BMW r1100rt-osobno smarowanie silnika,skrzyni biegow i dyfra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekj Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 (edytowane) tak sie zastanawiam:czy jak producent zaleca olej do silnika: " API classifications SE,SF,SG; combination with CC or CD specification" to czy olej o specyfikacji ACEA A3/B3, API SL/CF bedzie dobry? motocykl do ktorego mambyc olej to duzy boxer BMW r1100rt-osobno smarowanie silnika,skrzyni biegow i dyfra. kilka tematów należy poruszyć: 1. wspomniane powyżej normy dotyczą samochodów a nie motocykli. 2. Normy API SE, SF, SG oznacza możliwość stosowania spełniającego je oleju w tłokowych silnikach spalinowych z zapłonem iskrowym (oznacza to litera "S" w kodzie). Są to normy dość stare - SG to norma z 1993 roku a pozostałe są jeszcze starsze. 3. Normy "CC" i "CD" oznaczają możliwość stosowania w silnikach wysokoprężnych (oznacza to pierwsza litera "C" w kodzie). Te normy pochodzą z lat 60-tych ub. wieku i nie są już spotykane. Tak więc olej który posiadasz (SL/CF) spełnia znacznie bardziej rygorystyczne wymagania (kolejne litery alfabetu na drugim miejscu w kodzie). Odnośnie normy ACEA A3/B3 to oznacza ona typowy olej silnikowy (do diesli i iskrowych) o przeciętnych właściwościach. J. Edytowane 13 Stycznia 2009 przez jacekj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daro-wolbrom Opublikowano 13 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 czyli wychodzi na to ze bmw zaleca do swoich motocykli olej silnikowy samochodowy??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Nic dziwnego przecież oni produkują samochody. Nie musisz stosować w tym silniku oleju motocyklowego bo on nie smaruje skrzyni biegów i ma suche sprzęgło. 10W40 SF i lejesz 2.75 litra Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 (edytowane) N 10W40 SF i lejesz 2.75 litra Tyle że zniknie go od czasu do czasu nieco. Dlatego przeszedłem na syntetyk 5w50. Przez 6000 km zero dolewek a ja lubie zaglądać na czerwone mimo że RTek tego nie lubi :) Edytowane 13 Stycznia 2009 przez Marlew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daro-wolbrom Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 dzieki za informacje(co do ilosci oleju sa raczej niescisle-do rt wchodzi z tego co wiem 3,75litra)ale sam juz nie wiem czym zalewac.rzucilem tez temat na forum bmw i normalnie tam zawrzalo.jedni leja samochodowy drodzy nie.mam totalny metlik w glowie! najbardziej wiarygodna informacja moglby sie chyba podzielic ktos z niemieckiego serwisu bmw.a moze ktos wymieniajacy olej na serwisie w niemczech podejzal jaki mu zalali olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 dzieki za informacje(co do ilosci oleju sa raczej niescisle-do rt wchodzi z tego co wiem 3,75litra)ale sam juz nie wiem czym zalewac.rzucilem tez temat na forum bmw i normalnie tam zawrzalo.jedni leja samochodowy drodzy nie.mam totalny metlik w glowie! najbardziej wiarygodna informacja moglby sie chyba podzielic ktos z niemieckiego serwisu bmw.a moze ktos wymieniajacy olej na serwisie w niemczech podejzal jaki mu zalali olej? To są skutki podawania nieścisłych info o swoim motocyklu. Przeczytaj w "przyklejonych" temat napisany przez Pawła :"W TEMACIE PODAJ: PROBLEM, ROK PRODUKCJI I TYP MOTOCYKLA" A wtedy uzyskasz dokładną odpowiedź. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 (edytowane) A mi się wydaje, że autpr tematu za bardzo "pieści" się z motocyklem. Dbałość to jedno, a wpadania w paranoje to drugie. BMW pojedzie na każdym samochodowym czy motocyklowym współczesnym MARKOWYM oleju, półsyntetyku czy syntetyku. Ja osobiście bym wlał olej samochodowy syntetyczny 10W40 lub 10W50 i tyle. Pisanie w tej sprawie do BMW czy gdziekolwiek indziej nie ma większego sensu - masz napisane w instrukcji co masz wlać. Nie moze być gorsza klasa jakościowa - lepsza nie zaszkodzi. Pozdrawiam, Paweł Edytowane 14 Stycznia 2009 przez Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.