sledz_ss Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Witam... mam pewien problem... Otóż ostatnio moja apka zaczeła się dziwnie zachowywać... sinik zaczął bardziej hałasować i mulić się, ale tylko do pewnego zakresu obrotów, do 6-7 tys marnie się kręci a gdy wskazówka zawędruje powyżej tego zakresu moto dostaje doładowania. Wyczytałem gdzieś w necie że to moze być wina zaworu wydechowego i wedle instrukcji dobrałem się do niego i oczyściłem z wszelkiego syfu, problem jednak nie zginął. Teraz podejrzewam elektromagnes, który pociąga za linkę zaworu bo chyba pracuje nie tak jak powinien... z tego co mi wiadomo to powinien on ciągnąć tę linkę dopiero od około 5-6 tyś obr... a u mnie ciągnie od samego momentu przełączenia stacyjki i piszczy... czy tak powinno być?? A może jest jakaś inna przyczyna?? Prosze pomozcie! :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hondziak Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Hmm....Jescze nie spotkałem sie z takim przypadkiem...Podejzewam moze simmery sprawdz je czy olejem nie rzyga i czy cos z gaznikiem nic sie nie stao i jeszce czy nie lapie lewego powietrza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 po przekreceniu kluczyka jest bzyk bo sie ustawia zawór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sledz_ss Opublikowano 12 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Zimmeringi sa ok... pali bez problemu i nie rzyga olejem... co do gaźnika i powietrza tez wszystko jest ko sprawdziłem 2 razy... Nom... co do tego bzyku to sie zgadzam... tak tez jest w tdr. Tylko że owy zawor u mnie jak przekrece kluczyk to słysze to piszczenie i zawor ciagnie linke na maxa otwierając w ten sposob okno wydechowe do konca zakresu i trzyma tak aż do momentu gdy go odepne albo wyłacze prąd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Na obrotach biegu jałowego RAVE jest otwarty (proces samoczyszczenia). Na średnich jest zamykany. Po przekroczeniu pewnego zakresu obrotów jest otwierany. Czy zawór jest prawidłowo zamontowany (nie odwrotnie)? Może jest on zużyty? http://aprilia.mysteria.cz/rave/14n.jpg Artykuł o zaworze RAVE: http://aprilia.mysteria.cz/rave.htm Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sledz_ss Opublikowano 13 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 Wiesz...dałes mi do myslenia :bigrazz: Sprawdziłem to i wydaje mi sie że jest ok... zawor jest dobrze założony a przy przebiegu niecałych 11 tys chyba jeszcze nie zdażył sie wyrobic... Czy jest możliwe że to może byc elektromagnes?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Gdyby elektromagnes byłby uszkodzony to wcale by się nie ruszał. Sprawdź czy podczas pracy silnika w zakresie średnich obrotów zawór (elektromagnes) jest zamykany. Jeśli jest cały czas otwarty, może to wskazywać na uszkodzenie sterownika. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sledz_ss Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Gdyby elektromagnes byłby uszkodzony to wcale by się nie ruszał. Sprawdź czy podczas pracy silnika w zakresie średnich obrotów zawór (elektromagnes) jest zamykany. Jeśli jest cały czas otwarty, może to wskazywać na uszkodzenie sterownika. Sprawdziłem to... chyba masz racje co do tego sterownika bo elektromagnes po uruchomieniu silnika bez wzgledu na obroty trzyma zawór cały czas w pozycji otwartej.... Gdzie znajduje sie ow sterownik?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wyder84 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Sprawdziłem to... chyba masz racje co do tego sterownika bo elektromagnes po uruchomieniu silnika bez wzgledu na obroty trzyma zawór cały czas w pozycji otwartej.... Gdzie znajduje sie ow sterownik?? streownik masz pod siedzieniem pasazera pewnie masz streownik ducatti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sledz_ss Opublikowano 22 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 streownik masz pod siedzieniem pasazera pewnie masz streownik ducatti No i mam...nie mam juz pomyslow... chyba to bedzie to... wiesz może jak zdiagnozować usterke tego elementu... i w ostateczności ile moze kosztować nowy albo uzywany?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2009 Padl modol sterujacy.Tylko od czego.Steruje nim cewka na pradnicy.Daje odpowiednio wzrastajacy prad ktory akurat wyczuwa modol przy 5-6 tys obrotow i puscza na elektrozawor.spotkalem sie ze padla cewka i robila sporo wiekszy prad tzn modol byl dobry ale przy malych obrotach cewka dawala juz tyle pradu ze modol go otwieral sprawdz to. niepamietma jakie tam powinno isc napiecie na ok 1000-1500 obrotow. hmm jezeli nieznajdziesz tu to 125.pl pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sledz_ss Opublikowano 26 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Padl modol sterujacy.Tylko od czego.Steruje nim cewka na pradnicy.Daje odpowiednio wzrastajacy prad ktory akurat wyczuwa modol przy 5-6 tys obrotow i puscza na elektrozawor.spotkalem sie ze padla cewka i robila sporo wiekszy prad tzn modol byl dobry ale przy malych obrotach cewka dawala juz tyle pradu ze modol go otwieral sprawdz to. niepamietma jakie tam powinno isc napiecie na ok 1000-1500 obrotow. hmm jezeli nieznajdziesz tu to 125.pl pzdr Aha... czyli chcesz powiedziec że to raczej nie jest modol tylko cewka, bo to ona daje napiecię?? Jak można to ustalić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wyder84 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 a moze masz znajomego ktory ma taki sam moto? podlacz jego modem i sprawdzisz czy to wina modemu czy cewki pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sledz_ss Opublikowano 31 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 a moze masz znajomego ktory ma taki sam moto? podlacz jego modem i sprawdzisz czy to wina modemu czy cewki pozdro Niestety nie mam takiego luksusu... hehe chyba ze podlacze cewke od wski:P Jak to sperawdzic?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 (edytowane) Jaki modem? Przecież on służy do połączenia komputera z internetem! Obejrzałem serwisówkę Aprili RS 125, moduł RAVE jest sterowany napięciem a dokładnie częstotliwościa napięcia z fazy alternatora. Niewłaściwe napięcie na jednej z faz alternatora oznacza uszkodzenie uzwojenia (zwarcia międzyzwojowe). Należałoby sprawdzić napięcie ładowania oraz regulator napięcia. Wszystkie najważniejsze informacje skopiowałem z serwisówki: http://img301.imageshack.us/img301/2816/ravers125tg3.jpg Edytowane 31 Stycznia 2009 przez BANANvanDYK Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.