blady cbr Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Witam! Przeszukałem forum i za nic nie mogę znaleźć kalkulatora do zmiany przełożeń. Kiedyś natrafiłem tu na forum na link ale nie zrobiłem skrótu i buba . Właśnie zmieniam napęd w swojej CBR 1000 F i zastanawiam się czy nie pogmerać przy przełożeniu ? Standardowo jest 17/42. Myślę o zmianie na 16/42 albo 17/43. Pytanie do użytkowników tego modelu: warto zmieniać? Robił to ktoś? Jeśli tak to jak zmienia się zachowanie moto ? Dodam ,że cebra jest w wersji 136 KM i ma nieoryginalne wydechy Cobra JET ,która być może dają jakieś dodatkowe koniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Witam! Przeszukałem forum i za nic nie mogę znaleźć kalkulatora do zmiany przełożeń. Kiedyś natrafiłem tu na forum na link ale nie zrobiłem skrótu i buba http://www.gearingcommander.com/ Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 to zależy gdzie jeździsz tym motocyklem więcej: w mieście czy w trasie. Posiadałem ten motocykl i uważam że posiada on na tyle elastyczny i oszczędny silnik że jakiekolwiek odstępstwa do oryginału nie są potrzebne. Może jeden, dwa zęby więcej z tyłu, ale to raczej z ciekawości niż potrzeby:) Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 ja sie nie znam ale z motorami ktorymi mialem do czynienia zawsze mialy za dlugie przelozenia bandit 600 po zastosowaniu 1 zeba wicej na tylniej duzo fajniej wchodzil w wolne zakrety na miescie nie trzeba bylo do 1 redukowac tylko na 2 juz mozna bylo wchodzic ogolnie przyjemniej sie jezdzi fazer 600 kumpla to jakas pomylka z przelozeniami 20 koni wiecej od bandita 600 a na elastycznosci zostaje dlatego na ten sezon zebatka z przodu bedzie o 1 zmniejszona ja w tl tez dalem z przodu o 1 zab w dol teraz na trasie przy ostrym wyprzedzaniu nie musze juz do 3 redukowac tylko jade 4 wiekszego zurzycja paliwa nie zauwarzylem w jakiejs gazecie czytalem o cbr 600 z 2009 roku ktora po zmniejszeniu zebatki z przodu o 1 zeba na torze uzyskala czas lepszy o 0,6 sekundy oczywiscie motor seria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blady cbr Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Dziex za link do kalkulatora i porady. Mam z tyłu oponę 180/55 zamiast 170/60 i okazało się ,że ta zmiana już powoduje minimalne skrócenie przełożenia. Moto faktycznie jest bardzo elastyczne i dodatkowe kombinacje z zębatkami to już chyba zbyteczne kombinowanie. Będzie zestaw 17/42 ,czyli fabryczne wartości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 odświeżam temat w wielu motocyklach przy fabrycznym napędzie oś tylnego koła znajduje się w okolicach połowy zakresu regulacji i tym samym umożliwia to nieznaczne zmiany w przełożeniu (koła łańcuchowe o innej niż fabryczna liczbie zębów)w związku z tym pytanie - ile na ogół zębów można dołożyć na tylnym kole łańcuchowym pozostając przy fabrycznej długości łańcucha?konkretnie chciałbym zmienić przełożenie w F3, dorzucić ze 3 zęby z tyłu i wyrzucić 1 z przodu i nie wiem czy podejdzie Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zino R Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 Podam Ci dla przykładu: zmieniałem tył z43 na 47 zębów to musiałem dołożyć jedno ogniwo i zakuwkę- to niby dwa.przedłużenie łańcucha to niewielki koszt,więc jak już experymentujesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 konkretnie chciałbym zmienić przełożenie w F3, dorzucić ze 3 zęby z tyłu i wyrzucić 1 z przodu i nie wiem czy podejdzie Mam tak właśnie i nie musiałem nic robić z łańcuchem. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 Limo - dzięki Podam Ci dla przykładu: zmieniałem tył z43 na 47 zębów to musiałem dołożyć jedno ogniwo i zakuwkę- to niby dwa.przedłużenie łańcucha to niewielki koszt,więc jak już experymentujesz... dokładanie nowych ogniw do już "ułożonego" łańcucha to klejenie w gównie chciałbym mieć możliwość szybkiej i bezproblemowej zmiany przełożeńna tor i do jazdy codziennej chciałbym zostawić fabryczne ale np. na karting i gymkhanę wrzucać krótsze (choć pod gymkhanę to i tak będzie pewnie zbyt długie) Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pelocik Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 Mam tak właśnie i nie musiałem nic robić z łańcuchem.Jak jest różnica w prędkości obrotowej? Czy trzeba się rzeczywiście nawahlowac biegami?I oczywiście napisz, jak moto reaguje na manetkę gazu :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Różnice naprawdę są niewielkie. Na początku rzeczywiście czuć że lepiej się zbiera ale bardzo szybko się przyzwyczaisz. Biegami wachluje się tak samo. To nie 60z :). Z obrotami już nie pamiętam jak to było na oryginalnych zębatkach ale podejrzewam że będzie jakieś 500 obr. więcej przy tej samej prędkości. Na 6ce przy 160km/h mam 8 tys. obr., z tym że trzeba pamiętać że prędkość na liczniku jest zawyżona w stosunku do faktycznej (i nie mam tu na myśli prędkości z gps-u tylko licznikową). Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.