Skocz do zawartości

Kombinacje z przełożeniami zębatek - CBR 954 RR


Vector
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Przeszukałem forum i za nic nie mogę znaleźć kalkulatora do zmiany przełożeń. Kiedyś natrafiłem tu na forum na link ale nie zrobiłem skrótu i buba .

Właśnie zmieniam napęd w swojej CBR 1000 F i zastanawiam się czy nie pogmerać przy przełożeniu ?

Standardowo jest 17/42. Myślę o zmianie na 16/42 albo 17/43. Pytanie do użytkowników tego modelu: warto zmieniać? Robił to ktoś? Jeśli tak to jak zmienia się zachowanie moto ? Dodam ,że cebra jest w wersji 136 KM i ma nieoryginalne wydechy Cobra JET ,która być może dają jakieś dodatkowe koniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zależy gdzie jeździsz tym motocyklem więcej: w mieście czy w trasie.

Posiadałem ten motocykl i uważam że posiada on na tyle elastyczny i oszczędny silnik że jakiekolwiek odstępstwa do oryginału nie są potrzebne. Może jeden, dwa zęby więcej z tyłu, ale to raczej z ciekawości niż potrzeby:)

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie nie znam ale z motorami ktorymi mialem do czynienia zawsze mialy za dlugie przelozenia

 

bandit 600 po zastosowaniu 1 zeba wicej na tylniej duzo fajniej wchodzil w wolne zakrety na miescie nie trzeba bylo do 1 redukowac tylko na 2 juz mozna bylo wchodzic ogolnie przyjemniej sie jezdzi

 

fazer 600 kumpla to jakas pomylka z przelozeniami 20 koni wiecej od bandita 600 a na elastycznosci zostaje dlatego na ten sezon zebatka z przodu bedzie o 1 zmniejszona

 

ja w tl tez dalem z przodu o 1 zab w dol teraz na trasie przy ostrym wyprzedzaniu nie musze juz do 3 redukowac tylko jade 4

 

wiekszego zurzycja paliwa nie zauwarzylem

 

w jakiejs gazecie czytalem o cbr 600 z 2009 roku ktora po zmniejszeniu zebatki z przodu o 1 zeba na torze uzyskala czas lepszy o 0,6 sekundy oczywiscie motor seria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dziex za link do kalkulatora i porady.

Mam z tyłu oponę 180/55 zamiast 170/60 i okazało się ,że ta zmiana już powoduje minimalne skrócenie przełożenia. Moto faktycznie jest bardzo elastyczne i dodatkowe kombinacje z zębatkami to już chyba zbyteczne kombinowanie. Będzie zestaw 17/42 ,czyli fabryczne wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

odświeżam temat

 

w wielu motocyklach przy fabrycznym napędzie oś tylnego koła znajduje się w okolicach połowy zakresu regulacji i tym samym umożliwia to nieznaczne zmiany w przełożeniu (koła łańcuchowe o innej niż fabryczna liczbie zębów)

w związku z tym pytanie - ile na ogół zębów można dołożyć na tylnym kole łańcuchowym pozostając przy fabrycznej długości łańcucha?

konkretnie chciałbym zmienić przełożenie w F3, dorzucić ze 3 zęby z tyłu i wyrzucić 1 z przodu i nie wiem czy podejdzie

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Limo - dzięki

 

 

Podam Ci dla przykładu: zmieniałem tył z43 na 47 zębów to musiałem dołożyć jedno ogniwo i zakuwkę- to niby dwa.

przedłużenie łańcucha to niewielki koszt,więc jak już experymentujesz...

 

dokładanie nowych ogniw do już "ułożonego" łańcucha to klejenie w gównie

 

chciałbym mieć możliwość szybkiej i bezproblemowej zmiany przełożeń

na tor i do jazdy codziennej chciałbym zostawić fabryczne ale np. na karting i gymkhanę wrzucać krótsze (choć pod gymkhanę to i tak będzie pewnie zbyt długie)

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnice naprawdę są niewielkie. Na początku rzeczywiście czuć że lepiej się zbiera ale bardzo szybko się przyzwyczaisz. Biegami wachluje się tak samo. To nie 60z :). Z obrotami już nie pamiętam jak to było na oryginalnych zębatkach ale podejrzewam że będzie jakieś 500 obr. więcej przy tej samej prędkości. Na 6ce przy 160km/h mam 8 tys. obr., z tym że trzeba pamiętać że prędkość na liczniku jest zawyżona w stosunku do faktycznej (i nie mam tu na myśli prędkości z gps-u tylko licznikową).

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...