sebazaz Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 To jest tak paskudne rozwiązanie że aż napawa mnie wstrętem. Rozumiem że ktoś zastosował je w WSK gdzie mamy pewnie z 20W mocy, ale dla mocy 300W to już się robią konkretne koszty (w sensie ciepła i traconej mocy). I tu kolego nie masz racji. W alternatorze samowzbudnym wydajność prądowa zależy głównie od "siły" magnesów. Prąd zwarciowy jest niewiele większy od maksymalnego prądu znamionowego. Zakładamy przykładowo moc alternatora 300W co daje prąd około 20A. Przy maksymalnym obciążeniu straty w alternatorze wynoszą P=I^2*R. Jeśli przyjmiemy rezystancję uzwojeń 0,1 oma to moc tracona w alternatorze wyniesie 40W. Dla uproszczenia pominąłem rozbijanie prądu na trzy fazy i straty w rdzeniu. Taki alternator przy zwarciu będzie miał prąd około 25A co daje straty około 60W. Niezaprzeczalną wadą takiego alternatora jest duże "pulsowanie" prądu, co powoduje szybsze zużywanie akumulatora. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Pozwolę się podpiąć pod temat i zadać pytanie czysto teoretyczne: Czy podłączenie do motocykla akumulatora samochodowego np 60 ah może wpłynąć na uszkodzenie instalacji w motocyklu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrbravo Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 (edytowane) wg instrukcji dla cbrr i gsxr nie powinno sie podlaczac aku o wiekszej pojemnosci, ale wg mnie nie ma to zadnego znaczenia byleby podlaczany aku mial minimalny prad rozruchowy i dobrze podlaczyc go przez rame a nie przez klem minusa... Edytowane 19 Lutego 2011 przez mrbravo Cytuj General description: aktualnie brak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Pozwolę się podpiąć pod temat i zadać pytanie czysto teoretyczne: Czy podłączenie do motocykla akumulatora samochodowego np 60 ah może wpłynąć na uszkodzenie instalacji w motocyklu? Jak jest naładowany to na chwilę (booster rozruchowy) nie powinno nic zepsuć. Musisz mieć na uwadze, że taka pojemność zmienia diametralnie warunki pracy układu ładowania. Przede wszystkim prąd ładowania popłynie duży, raczej maksymalny, jaki alternator da radę z siebie dać. Teoretycznie układ ze zbijaniem do masy nadmiaru i tak pracuje w niekomfortowych dla siebie warunkach, ale my musimy uwzględnić inny rozpływ dużych prądów wewnątrz regulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Prady raczej wieksze nie beda ale czas trwania przeciążenia bedzie większy co może ubić regler lub altek . Wkoncu oba akumulatory (samochodowy i motocyklowy) sa ołowiakami i maja podobne charakterystyki ladowania (patzrac na napięcie) . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turbo1988 Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 w Jawie 350 mam akumulator 12AH zamiast 5AH od roku i nic się nie dzieje, prąd ładowania się zwiększy tylko wtedy gdy akumulator jest rozładowany,później jest już znikomy, po za tym alternator nie może dać więcej amper niż ma maksymalnie nie zapominajcie że w skandynawskich wersjach samochodów są dwa akumulatory i tam się też nic nie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 W jawie masz alternator obcowzbudny. I tam ładuje jak jest taka potrzeba (zapalasz światła to alternator więcej prądu daje ), co sam zauważyłeś . Natomiast samowzbudne ładuj cały czas ''pełna mocą" , nadmiar prądu jest zamieniany w ciepło . Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turbo1988 Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 MZ ETZ też ma alternator samowzbudny ale nie ma stałych magnesów ciekawe że w HD niema altków na elektromagnesach,samowzbudnych (9D) lub obcowzbudnych(6D) to za tym jest możliwość przerobienia alternatora w jawie na samowzbudny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Prady raczej wieksze nie beda ale czas trwania przeciążenia bedzie większy co może ubić regler lub altek . Wkoncu oba akumulatory (samochodowy i motocyklowy) sa ołowiakami i maja podobne charakterystyki ladowania (patzrac na napięcie) . Charakterystyki podobne, jak sam zauważyłeś, z tym, że prądy większe z racji pojemności. Alternatorom samowzbudnym to jest obojętne, natomiast nie byłbym taki pewien co do regulatorów. Gdyby były takie wytrzymałe to by się nie psuły w czasie normalnej pracy, co się akurat zdarza często. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.