Skocz do zawartości

Multistrada - opinie ,eksploatacja, pytania itp.


Rekomendowane odpowiedzi

Może tu?

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/172714-filmiki-z-klasykami/

 

 

 

 

 

ale w sumie nie przeszkadza, znawcy i tak wiedzą o co chodzi, a Ci którzy nie wiedzą, mało ich obchodzi hihihihiihihihihi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej!

 

Chłopaki, Multi sfoszyła mi sie na urlopie - stwierdziła, że światła do rzecz zbędna. Motocykl nie reaguje na włącznik świateł. Nie palą się ani pozycyjne, ani postojowe (również w trybie parkingowym) ani długie (stałe); nie pali się również podświetlenie zegarów. O dziwo działa włącznik chwilowy długich - pół urlopu przejeździłem z gumką na manetce ;)

 

Na stacji zacząłem sprawdzać co i jak - bezpieczniki ok, żarówka od postojówek przód spalona - próbowałem wymienić ale za duże łapska mam. Po otwarciu lampy charakterystyczny zapach spalonej elektroniki (jest tam jakiś sterownik?)

 

Druga kwestia - po wpadnięciu w dziurę multi straciła prąd (zawieszone liczniki na ostatnich wskazaniach - mimo wyłączenia zapłonu liczniki nadal wskazywały prędkość itp). Pomogło 2 krotne odpięcie aku + sprawdzenie wszystkich styków bezpieczników.

 

Macie jakieś pomysły? Może Janek coś podpowie? :)

Edytowane przez _bollo_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podpiąłbym pod komp serwisowy, i dopiero jak niczego nie znajdzie ( a wątpię), to szukałbym dalej- prawdopodobnie "złej masy"...żmudna to i niewdzięczna robota- przewód kontrolkę z żarówką, podpinasz pod masę ( jak się sprawdza połączenia + ), lub pod akumulator ( przy sprawdzaniu masowania - ) + schemat instalacji elektrycznej... ściąniętej z netu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jakby komuś coś takiego się przydarzyło jak mi:

Na 99% winny jest przekaźnik świateł lub jego wtyk, jeżeli macie takie objawy (nie działają światła + podświetlenie zegarów, zaś DZIAŁA włącznik chwilowy długich świateł). W MTS 1000 i 1100 przekaźnik jest umiejscowiony za listwą bezpieczników. U mnie wystarczyło styki przeczyścić.

Podobno to często spotykany problem w Dukatach z tego okresu.

 

Swoją drogą, dotychczas miałem Tigera 1050 - jakość poprowadzenia instalacji w nim (wtyczki, kable) wołał o pomstę do nieba, a mimo to 50k km nim przejechałem i nie było żadnego problemu. W MTS wszystkie wtyczki są uszczelniane, kable naprawdę dobrze poprowadzone i zabezpieczone, a mimo to taka niespodzianka się trafiła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na porządnego "kreszera" nie ma szczelnej wtyczki...a jak to nas na wsi się mówi: częste mycie skraca życie....

 

Kolega pożyczył Multistradę 1200 S Craigowi z Kanady, maniakowi myjek ciśnieniowych, w efekcie po kolei włącznik na prawej stronie przestał prawidłowo działać, , klapka do końca się nie zamykała, przez co rozładowywał regularnie akumulator, a kiedy poradziliśmy sobie z tym problemem, to się okazało, że zegary od środka się deko zaparowały, i delikatnie podświetla się czujnik od luzu nawet jak nie jest na luzie...

Być może w wypadku wyżej było podobnie ( poprzedni właściciel czyścioszek)...

Trzeba przejrzeć instalację oraz przełączniki + łożyska w kołach wahaczu kiwaczek zawieszenia i główki ramy... tak zapobiegawczo...

 

Powodzenia... Pozdr. J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Eh, znowu mam problem ze światłami Oo wjechałem w jakąś dziurę i światła padły.

Kolejna kwestia - znowu mi zaczął gasnąć na jałowym po rozgrzaniu - nie jest to nagminne, ale strasznie denerwujące. Podjeżdżam do świateł, i po 5 s siup zgasł jakby ktoś odciął zasilanie. Po serwisie jakiś 1000km temu było wszystko ok - więc zwaliłem wszystko na filtr powierza, który był jeszcze z pierwszego montażu - macie pomysł na jakieś newralgiczne punkty, które można sprawdzić zanim podjadę do serwisu? Obroty jałowe nieco poniżej 1250rpm wg obrotomierza.

Edytowane przez _bollo_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie mogę edytować poprzedniej wiadomości, więc piszę kolejną:

W Chorwacji po pałowaniu na Jardance pojawił się mały problem:

Po przejechaniu 130-150km motocykl przestaje liczyć spalanie (zawiesza się przy ok 11.5l), zaświeca się check engine i nic poza tym. Po tankowaniu do pełna, znowu jest ok do tego samego momentu. Na ten czas zaświecił się serwis - muszę poszukać kabla i prześwietlić małpę.

Nie wiem, czy nie przyczyniła się do tego ulewa w Austrii - (taka austriacko- szwajcarska - jakby basen ktoś z góry zlewał).

Jakieś pomysły Panowie?

Zaczynam się zastanawiać czy do triumpha nie wrócić :P

 

Cała litania, przy czym p0460 powraca po 2 s. Cały czas mam też problem z przygasaniem na jałowych :/

 

Pytanie, czy wymieniać sensor, czy jest jakaś typowa przywara, którą można łatwo usunąć?

 

P0115 Engine Coolant Temperature Circuit Malfunction

status DTC: A1

Open circuit,Short circuit Vbat

 

 

P0110 Intake Air Temperature Circuit Malfunction

status DTC: A8

No or poor signal

 

 

P0460 Fuel Level Sensor Circuit Malfunction

status DTC: E2

Open circuit,Short circuit GND

 

 

P0335 Crankshaft Position Sensor A Circuit Malfunction

status DTC: A4

Open circuit

 

 

P0335 Crankshaft Position Sensor A Circuit Malfunction

status DTC: A4

Open circuit

 

 

P0230 Fuel Pump Primary Circuit Malfunction

status DTC: A4

Open circuit

 

 

P0170 Fuel Trim Malfunction (Bank 1)

status DTC: A4

Open circuit

Edytowane przez _bollo_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, znowu nie mogę edytować poprzedniej wiadomości.

 

Sam sobie odpowiadam, bo może komuś się przyda. Stawiam dolary przeciw orzechom, że to ten problem:

 

Więc jak się skończy sezon, to zrzucam całą górę motocykla i spróbuję z tym powalczyć. Na razie trzeba latać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję od rzeczy najprostszej, porozpinać wszystkie połączenia listę masz wymienioną, potraktuje środkiem do połączeń elektrycznych pospinaj, wrzuć na kompa serwisowego i pousuwaj błędy....

Dodatkowo sprawdź ładowanie motocykla, bo jak nie ładuje ( wina regulatora), to też czujniki będą głupieć...

Problem z prawidłowym pokazywaniem, wskazaniem ilości paliwa, to ma większość Multistrad, niestety rozwiązań trzeba szukać na zagranicznych forach...

 

No cóż mówiłem/pisałem , że Ducati to ciężki temat, dlatego mam ich już 5 sztuk hahahhahahahahahahhahahahha ( ostatniego kupiłem 1 m-c temu- uratowany przed wywiezieniem na złom- ale tu to naprawdę ciężki temat, ale jestem dobrej myśli....)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...