Skocz do zawartości

Multistrada - opinie ,eksploatacja, pytania itp.


Rekomendowane odpowiedzi

dzięki,

jeden sezon jezdziłem na gs z 1999 roku i nie powalił mnie na kolana. o niebo lepiej sprawował się transalp, którego kupiłem pózniej. w dukacie niepokoją mnie rozwiązania technologiczne, które jak się zepsują mogą byc nie lada wyzwaniem dla użytkownika i warsztatu.

pzdr tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...

Przede wszystkim, trzeba zadać sobie pytanie czy aby napewno Ducati( Ducati kupuje się sercem...), ponieważ jeśli się nie spodoba, ciężko będzie sprzedać...

Co do samej jazdy, no cóż zdziwiłem się jak na asfalcie zrobiłem nawrotkę w stylu enduro - podpórka lewą nogą, skręt kierownicą + gaz... , przy większych szybkościach ma tendencję do delikatnej zmiany kierunku, wina leży przy wysokości motocykla, rodzaju opon i dużych( jak na Ducati) skoków zawieszenia...

Co do samych problemów exploatacyjnych, motocykl regularnie serwisowany nie powinien sprawiać jakiś dużych problemów.

Co do porówniania z BMW- nie da się porównać, bo to zupełnie różne motocykle...

Proponuję zajrzeć na forum Ducati - desmomaniax, tam być może będzie coś więcej...To tak w skrócie.

Pozdr. J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

jestem przed zakupem Multistrady 1000 s ds z 2005 roku. proszę o opinie mogące mnie przekonac lub zniechęcic do tego motocykla lub Ducati w ogóle. do tej pory jezdzilem hondami, ale Ducati wzbudza emocje, nawet gdy nie jedzie ...:)

Witam

No cóż, sam przesiadłem się na MTS po krótkiej przygodzie z TDM. Z TDM byłem baaardzo zadowolony i nie planowałem żadnych zmian, do momentu kiedy nie przejechałem się na nowym nabytku mojej żony, czyli na ST4. Po przejażdżce na MTS wiedziałem, że to jest dokładnie to o co chodzi. :crossy: Nie potrafię dokładnie powiedzieć na czym polega różnica. Jak dla mnie Ducati daje więcej frajdy z jazdy. Ja jestem niesamowicie zadowolony z mojej "Jeżynki" :biggrin: mimo że pali nieco więcej niż TDM,a wskaźnik paliwa..... tu to już słów brakuje :banghead:

"Ja tylko nie wierzę w jednego więcej boga niż ty. Gdy zrozumiesz, dlaczego nie wierzysz we wszystkich pozostałych, zrozumiesz, dlaczego ja nie wierzę w twojego." Stephen Roberts

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Horb, nie becz, jesteś facet, ale rzeczywiście wskaźnik paliwa jest jak to nazywam "na sztukię", ale podobnież są już aftermarketowe zbiorniki paliwa, o 4 litry większej pojemności , gdzie wskaźnik podobno też działa, ale nie wiem na 100%, znalazłem to na zagranicznych forach...

Co do samej Multi, no cóż to motocykl z rodzaju tych które się kocha lub nienawidzi pośredniej opcji nie ma, ma parę słabostek i powiedzmy dość trzepiących kieszeń rozwiązań( np zestaw napędowy koszmarnie drogi- opcja- kupić Aftermarketowy Ducati sprocket carierr + zestawy zębatek tylnych...),do dalszej turystyki trzeba rozglądać się za porządnym zestawem kufrów.

Przy odrobinie wiedzy technicznej + odpowiednie narzędzia i wymianę pasków można robić "w polu", co innego "płytki" w rozrządzie, tutaj wymagana wiedza,narzędzia oraz odpowiednie "szajbki" i "kapselki"...

To narazie tyle. Pozdr. J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Horb, nie becz, jesteś facet, ale rzeczywiście wskaźnik paliwa jest jak to nazywam "na sztukię", ale podobnież są już aftermarketowe zbiorniki paliwa, o 4 litry większej pojemności , gdzie wskaźnik podobno też działa, ale nie wiem na 100%, znalazłem to na zagranicznych forach...

Co do samej Multi, no cóż to motocykl z rodzaju tych które się kocha lub nienawidzi pośredniej opcji nie ma,

Ależ ja nie płaczę, piszę tylko o tym jedynym w swoim rodzaju wskaźniku. ;). Z drugiej strony, jakby się człowiek nim przejmował to zawsze miałby prawie pełny zbiornik. :)

A co do do uczuć względem MTS, to święte słowa. Ja tam żadnych zmian, dopóki na nową Multinkę mnie nie będzie stać, nie planuję :crossy:

"Ja tylko nie wierzę w jednego więcej boga niż ty. Gdy zrozumiesz, dlaczego nie wierzysz we wszystkich pozostałych, zrozumiesz, dlaczego ja nie wierzę w twojego." Stephen Roberts

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Horb ma Multi, mam i ja.

Z danych techniczno eksploatacyjnych: zawias wypas, silnik dzikus, hamulec brzytwa.

Takie niby wady przytaczane w najnowszym numerze Przekroju: dbać trzeba, lać syntetyk, robić przeglądy i wymiany (jakby innych motocykli to nie dotyczyło).

Co dyskwalifikuje potencjalnego posiadacza: miękka lewa rąsia i nadwrażliwe prawe ucho.

Jaki typ eksploatacji pasuje temu motocyklowi: śmiganie po zakrętach, lub po trasie z prędkościami do 180km/h, dalej silnik robi się troszkę leniwy, a prowadzenie lekko nerwowe, bo motocykl jest wysoki i pozycja jest wyprostowana. Na mieście 70 letniego jeźdźca w kapeluszu z piórkiem może drażnić twardawe sprzęgło i nerwowość napędu, który nie lubi złażenia poniżej tych 2000/2500 obr/min.

Wskaźnik paliwa oczywiście jest silnie orientacyjny, gdyż pokazuje rezerwę kiedy masz jeszcze pół baku.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Horb ma Multi, mam i ja.

......

Wskaźnik paliwa oczywiście jest silnie orientacyjny, gdyż pokazuje rezerwę kiedy masz jeszcze pół baku.

pozdr

O której MTS jest tu mowa?

Mnie interesuje info o 1200 ile pali rzeczywiście itp..

DUCATI nie są takie złe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O której MTS jest tu mowa?

Mnie interesuje info o 1200 ile pali rzeczywiście itp..

My z Genim mamy 1000DS.

"Ja tylko nie wierzę w jednego więcej boga niż ty. Gdy zrozumiesz, dlaczego nie wierzysz we wszystkich pozostałych, zrozumiesz, dlaczego ja nie wierzę w twojego." Stephen Roberts

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź na forum desmomaniaców, tam na zlocie komuś na Multi 1200 coś siadło...szczegółów nie znam, nie było mnie tam...

Me osobiste zdanie, to za dużo elektroniki, ja bym tego nie ogarnął...

Na cholerę, aż takie zabezpieczenia przed kradzieżą? Kto kradnie Ducati??? Wariat??

 

Pozdr. J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź na forum desmomaniaców, tam na zlocie komuś na Multi 1200 coś siadło...szczegółów nie znam,

Gwóźdż w tylną oponę złapał.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, a może ktoś z forumowiczów posiada 1200, proszę o info bo się poważnie przymierzam.

 

Ja w sobotę odbieram swoją sztukę, więc za jakiś czas będę mógł się wypowiedzieć w temacie. Z tego co wyszperałem w necie to od 5,7 do 8+ w zależności od użytkowania - wg mnie całkiem nieźle. W końcu to 1,2 litra ze sporą mocą, więc coś spalić musi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w sobotę odbieram swoją sztukę, więc za jakiś czas będę mógł się wypowiedzieć w temacie. Z tego co wyszperałem w necie to od 5,7 do 8+ w zależności od użytkowania - wg mnie całkiem nieźle. W końcu to 1,2 litra ze sporą mocą, więc coś spalić musi.

TomekL i jak wrażenia ? Gdzie kupiłeś napisz troche szczegółów, bo jestem chory na ten motor :notworthy:

DUCATI nie są takie złe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TomekL i jak wrażenia ? Gdzie kupiłeś napisz troche szczegółów, bo jestem chory na ten motor :notworthy:

 

:) Wrażenia pozytywne :) Motocykl bardzo gra na emocjach - jak chyba wszystkie ducati - czujesz, że jesteś Panem Świata poprostu, szczególnie jak odkręcasz na wyjściu z zakrętu :) A z przyziemnych konkretów:

 

plusy :

 

wygodna pozycja - nic nie boli nawet po kilku godzinach jazdy

bardzo fajne na nasze warunki zawieszenie - komfortowe, ale cały czas daje poczucie pewności prowadzenia

w wersji S - świetna sprawa to regulowane z przycisku nastawy zawieszenia, bez problemu zmieniasz predefiniowane nastawy podczas jazdy jesli jest taka potrzeba (każdy z tych predefinowanych nastawów, możesz sobie wcześniej precyzyjnie dopasowac pod siebie - dobicie, odbicie, napięcie sprężyny z tyłu - później zmieniasz to jednym przyciskiem w ciagu sekund)

bardzo dobrze dozowalne hamulce -przód, tył ma wartość dekoracyjną raczej

silnik - potencjał ma naprawdę duży, nawet przy spokojniejszej jeździe na docieraniu robi wrażenie, cały czas sygnalizuje, że chce, żeby go kręcić jeszcze wyżej, dodanie gazu na 6 biegu przy 160 km/h naprawdę robi wrażenie

 

minusy:

 

nie najlepsza szyba - albo wieje mocno, albo masz kask w turbulencjach

sprzęt nie lubi toczenia się w gęstym ruchu miejskim - 40-50 km/h i ciągłe delikatne zwalnianie bądź przyspieszanie, wtedy potrafi szarpnąć łańcuchem. Nie jest to motocykl do spokojnego pyrkania po okolicy - min 3 tys obrotow musi kręcić, a jeszcze lepiej nie schodzic poniżej 4 tys.

 

 

W kwestii spalania - w tej chwili komp podaje mi srednie 6,3 litra, nie weryfikowałem jeszcze, poczekam, aż zrobię ten pierwszy 1000 km i wtedy przeliczę.

 

Sprzęt kupiłem w Liberty Motors w Poznaniu.

 

Niestety, co mnie trochę negatywnie zaskoczyło, pojawił się już pierwszy problem. Wczoraj po powrocie z jazd nie chciał zauważyć kluczyka i dać się uruchomić - pomogło dopiero wyjęcie i włożenie ponowne baterii. Mam nadzieję, że to jednorazowy wybryk elektroniki.

 

To by było na tyle - jak coś jeszcze to proszę pytać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Wrażenia pozytywne :) Motocykl bardzo gra na emocjach - jak chyba wszystkie ducati - czujesz, że jesteś Panem Świata poprostu, szczególnie jak odkręcasz na wyjściu z zakrętu :) A z przyziemnych konkretów:

 

To by było na tyle - jak coś jeszcze to proszę pytać :)

Super, zazdroszczę, tak tylko dla zasady zapytam, jaki kolor? :)

DUCATI nie są takie złe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...