hans997 Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Witam!;) W motorze Suzuki DR650SE rok1996-2000. Spaliło się sprzęgło. Po rozkręceniu okazało się ze 1 tarcza doszczętnie się spaliła pozostałe dobre. Ciekawi mnie fakt ze było całkowicie suche-a w silniku miałem zawsze stan na połowie. W licu zmieniałem olej i zdecydowałem się na 20W50 Mineralny MOTUL ze względu ze są zużyte pierścienie- producent zaleca 10W40. Nadmieniam, że lubię jazdę dynamiczna(świeca i przetopienie gumy), ale nigdy nie katuje sprzęgła - to znaczy nie na półsprzęgle. I oto moje pytania: -Czy zbyt Gęsty olej 20W50 mógł się przyczynić do uszkodzenia tarcz? -Jaki olej proponujecie- (Pierścienie będę zmieniał wiec nie będę katował go minerałem). -I NAJWAŻNIEJSZE-, Jakiego producenta kupić tarcze sprzęgłowe- przeszukałem całe forum i już wstępna opinie znam o EBC- ze nie warto, a pozostałe VERSRAH LUCAS KEVLAR BERNETT i NHC- o opiniach tej firmy nie słyszałem, ale jest ich pełno produktów i tanich. Jakie są wasze opinie, co do tych producentów.? Dlatego chce złożyć mocne sprzęgło z uwagi na mój styl jazdy;) -a i jeszcze mam pytanie odnośnie sprężyn jak można zmierzyć ich sztywność? Wymiary moich są idealne jak w Manualu, ale nie wiem, jaka jest ich sprężystość.;/ Jeśli się nie da to prosiłbym tez o propozycje, co do Sprężyn. Dziękuję z góry za pomoc i zainteresowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Samo witam na tym forum to za małó. Jest taki dział o nazwie "Powitalnia" i tam wypada się przedstawić. a wracając do tematu to opisujesz pierwszy przypadek samozapalenia się sprzęgła. Kolejna sprawa wymagająca wyjaśnienia to jakość produktów firmy EBC którą poruszasz. Twierdzisz że są złe to dlaczego nie kupisz oryginalnych ? Bardzo łatwo wydać złą opinię o jakimś produkcie nie uzasadniając tego twierdzenia. Kolejna sprawa to rocznik Twojego motocykla 1996-2000. Ja twierdzę że nie ma takiego modelu może pomyliłeś z okresem prezydentury? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hans997 Opublikowano 6 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Samo witam na tym forum to za małó. Jest taki dział o nazwie "Powitalnia" i tam wypada się przedstawić. a wracając do tematu to opisujesz pierwszy przypadek samozapalenia się sprzęgła. Kolejna sprawa wymagająca wyjaśnienia to jakość produktów firmy EBC którą poruszasz. Twierdzisz że są złe to dlaczego nie kupisz oryginalnych ? Bardzo łatwo wydać złą opinię o jakimś produkcie nie uzasadniając tego twierdzenia. Kolejna sprawa to rocznik Twojego motocykla 1996-2000. Ja twierdzę że nie ma takiego modelu może pomyliłeś z okresem prezydentury? -Nie wiedziałem ze jest powitalnia bo jestem "świeżakiem" ale już sie przywitałem;) -Co do pana opini ze pan sie nie spotkał ze spaleniem tarczy sprzęgłowej to mnie dziwi fakt bo jest to częsta usterka ze względu na brak oleju miedzy przekładkami a tarczami,- dlatego chcial bym zeby ktos dał opinie czy jest możliwe ze zbyt gęsty olej 20W50 nie "przeszedł" przez wałek na ktorym jest umieszczony kosz sprzęgłowy i nie dostał sie do tarcz?? -Na temat tarcz EBC napisałem opinie użytkowników z tego forum(oczywiscie sa tacy którzy nie narzekaja)- no ale dobrze widze ze lepiej nie pisac w swoim poscie swoich pogladów. -Co do rocznika ma pan oczywiście racje wczoraj pisałem póżno ten temat i nie wiem czy nei zrobiłem jakiś grafologów.. Rocznik oczywiście 96-99r;) PS; Jest pan doświadczonym forumowiczem i jak by pan mógł odpowiedzieć na jakies z moich pytań do z góry dziekuje;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 (edytowane) a wracając do tematu to opisujesz pierwszy przypadek samozapalenia się sprzęgła. Ja widze, ze powyzsze stwierdzenie też jest pierwszym ......od kiedy w motocyklu nie mozna spalić sprzęgła. Hans pisał o spaleniu się sprzęgła, nie jego samozapłonie. U siebie mam EBC od 4 miesięcy, motocykl duzo pracuje na połsprzęgle i nie ma zadnego problemu. W poprzednim moto tez EBC było i tak samo. Edytowane 7 Stycznia 2009 przez Arni GS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Jeżeli był lany olej motocyklowy 20W50 to nie powinien doprowadzić do spalenia tarcz sprzęgłowych. Olej podawany przez wałek sprzęgłowy jest pod ciśnieniem i gęstość oleju nie ma na to wpływu. Jeżeli masz spaloną jedną tarczę to za taką awarię jest winien bardzo zużyty kosz sprzęgłowy którego krawędzie współpracujące z tarczami nie pozwalają na swobodne przesuwanie. Wymontuj kosz sprzęgłowy i zrób mu fotkę od wewnątrz a powrócimy do opisu sposobów naprawy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hans997 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Jeżeli był lany olej motocyklowy 20W50 to nie powinien doprowadzić do spalenia tarcz sprzęgłowych. Olej podawany przez wałek sprzęgłowy jest pod ciśnieniem i gęstość oleju nie ma na to wpływu. Jeżeli masz spaloną jedną tarczę to za taką awarię jest winien bardzo zużyty kosz sprzęgłowy którego krawędzie współpracujące z tarczami nie pozwalają na swobodne przesuwanie. Wymontuj kosz sprzęgłowy i zrób mu fotkę od wewnątrz a powrócimy do opisu sposobów naprawy. Wiedziałem że podsuniesz jakiś pomysł;) -Dokładnie mam spalona 1 tarcze reszta wrecz w stanie bdb. - Co do kosza to bardzo możliwe zaraz pujde i zrobie fotke i sprawdze ich przesuwanie jak bedzie zbyt pasowne to delikatnie papierkiem zfazuje krawędzie, ale najpierw zapodam fotki. PS- dzięki za zainteresowanie;) Wymontuj kosz sprzęgłowy i zrób mu fotkę od wewnątrz a powrócimy do opisu sposobów naprawy. Witam ponownie Zrobiłem zdjecia linki podaje poniżej. Faktycznie Masz racje ranty kosza sprzegłowego sa bardzo ostre i sa wgniecenia co mogło powodowac blokowanie sie tarcz. Wieniec kosza sprzęgłowego w porządku wiec przekładki nie blokowały sie. Myśle ze sprawa przyczyny jest rozwiana ze wzgledu ze jak tarcza sie przyblokowała to spaliło ja z dwóch stron a jak by przekładka to były by obie tarcze przypalone po jednej ze stron. PS- Pozostało pytanie jakie zakupic ale skłonny jestem kupic tarcze VESRAH które okazało sie sa tansze od EBC!;)- co mi poprawiło humor. PS2-zastanawiam sie jeszcze jaki olej kupic.I własnie!-przed wymiana oleju chce dolac srodek czyszczacy do starego oleju i oczyscic w ten sposob silnik-ale nie jestem pewny czy to jest bezpieczne?? pozdr. Linki do zdjęć: Tarcze sprzęgłowe; - http://img187.imageshack.us/my.php?image=tarczeak5.jpg Przekładki; - http://img187.imageshack.us/my.php?image=przekadkiax2.jpg Koło talerzowe+sprężyny; - http://img91.imageshack.us/my.php?image=kootaleowerk1.jpg Kosz Sprzęgłowy+Wieniec - http://img515.imageshack.us/my.php?image=wieniecpc2.jpg - http://img383.imageshack.us/my.php?image=winiecgs5.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 (edytowane) Zrob zdj wszystkich tarcz i kosza, reszta tarcz moze wygladac ze jest ok ale i tak moga byc juz spalone. Jesli kosz jest juz wybity od tarcz to zeszlifowanie pomoze ale na krotki okres. Edytowane 7 Stycznia 2009 przez pikus91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hans997 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Zrob zdj wszystkich tarcz i kosza, reszta tarcz moze wygladac ze jest ok ale i tak moga byc juz spalone. Jesli kosz jest juz wybity od tarcz to zeszlifowanie pomoze ale na krotki okres. Zdjęcia sa zamieszczone wyzej. 1 tarcza jest spalona ale i tak wszystkie nowe zakladam. - Moim zdanie jak zeszlifuje i zapoleruje ranty to nie bedzie problemu, pod warunkiem ze dostane tarcze w miare pasowne zeby nie było duzo luzu ktory by przyczynił sie znow do wyżłobien i spalenia, ale to tylko przypuszczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Ja mam szlifowany kosz i nie ma z nim problemow ( pol roku na nim jezdze) , ale nie wiedze tam rowkow (slabe foty) jak sa wyraznie wyczuwalne palcem to faktycznie zle z nim i wymaga poprawy lub wymiany. Nie czules ze nie wysprzegla ci ? ja jak mialem rowki to sprzeglo "ciaglo". A co do tarcz tarcz polecam TRW Lucass , bezproblemowo znosily nawet olej samochodowy, a przy okazji sprawdz przekladki , poloz ja na szkle i zobacz czy sa proste. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Jedna spalona całkowicie a reszta wygląda na nowe, ile km na tym sprzęgle zrobił motocykl? Robi wrażenie jakby sprzęgło było źle poskładane. Kosz trzeba wymontować i wyrównać powierzchnie które współpracują z zewnętrznymi wypustami na tarczach sprzęgłowych. Najlepiej gdyby zrobił to ślusarz z dużą praktyką bo bardzo łatwo zniszczyć kosz. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 zazwyczaj pali się pierwsza, albo ostatnia tarcza. Najbardziej sprzęgłu nie służy palenie gumy i tu bym szukał powodu jego spalenia. Do EBC nic nie mam. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Najlepiej gdyby zrobił to ślusarz z dużą praktyką bo bardzo łatwo zniszczyć kosz. to prawda , ja dalem mojemu ojcu ( ktory jest dosc wprawny w "te klocki") i sprzeglo nadal ciaglo , ale tylko na cieplo , zalozylem wiec kosz ktory dal mi poprzedni wlasciciel ( sam poprawial w nim rowki) i to jest OK , gosc cos wspominal ze nalezy zachowac odpowiedni kąt. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hans997 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Jedna spalona całkowicie a reszta wygląda na nowe, ile km na tym sprzęgle zrobił motocykl? Robi wrażenie jakby sprzęgło było źle poskładane. Kosz trzeba wymontować i wyrównać powierzchnie które współpracują z zewnętrznymi wypustami na tarczach sprzęgłowych. Najlepiej gdyby zrobił to ślusarz z dużą praktyką bo bardzo łatwo zniszczyć kosz. -Sprzęgła ja nigdy w tym motorze nie rozkręcałem motocykl kupilem w czerwcu ubieglego roku od tamtej pory 4 tys km zrobilem a ile wczesniej przejechalo to nie mam pojęcia... PS- mam pytanie co do przekładek mam mozliwość u znajomego dosłownie "liznąć" je na magnesówce, ale nie wiem czy to nie zaważy na sołabieniu materiału? Co sądzisz o tym?? -Z koszem spokojnie sobie poradze nie jestem "świeżakiem"-jak pisze na forum;) - i jeszce ostatnie pytanko odnosnie spręzyn jest przyzad zeby sprawidzic ich spręzystośc, (wymiary sa idealne)?-hm musialo by byc cos na zasadzie połączenia suwmiarki z np;waga- przy scisnieciu suwniarka np 10mm zmierzyc rownoczesnie jej nacisk na podloze suwmiarki w kg- i zrobic to z nowa w sklepie i porownac bo mysle ze sprezynki sa idealne ale chce sie upewnic na 100%.- co sadzisz o tym? to prawda , ja dalem mojemu ojcu ( ktory jest dosc wprawny w "te klocki") i sprzeglo nadal ciaglo , ale tylko na cieplo , zalozylem wiec kosz ktory dal mi poprzedni wlasciciel ( sam poprawial w nim rowki) i to jest OK , gosc cos wspominal ze nalezy zachowac odpowiedni kąt. -Zgodze sie z toba mozna to łatwo popsuc, ale mysle ze nie bede mial z tym problemu -jesli chodzi o kat to mial w 100% racje-chodzi o to zeby idealnie przylegaly "łopatki" tarczy sprzęgłowej do "skrzydelek" kosza sprzęgłowego (sory za terminologie ale nie widzialem jak to nazwac:D) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Jeżeli któraś z przekładek jest zwichrowana należy zakupić nowe np. w KLASIE jak i koniecznie sprężyny. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hans997 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Jeżeli któraś z przekładek jest zwichrowana należy zakupić nowe np. w KLASIE jak i koniecznie sprężyny. -przekładki sa w bdb stanie mierzylem na szkle szczeliniomierzem 0.01 odchylki wiec sie miesci w limicie serwisowym, - hm,wiec sprawdze na necie sprezynki i jak cos to napisze, dzieki za pomoc.;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.