Hun996 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 (edytowane) Korekta VAT od paliwa do napędu motocykla Na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej wykorzystuję motocykl. Dotychczas nie odliczałem podatku naliczonego od paliwa zużywanego do napędu tego pojazdu. Czy w świetle najnowszych interpretacji organów podatkowych i orzeczeń sądowych mogę skorygować ten nieodliczony VAT? Prawo podatnika do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie towarów uzależnione jest przede wszystkim od związku tych zakupów z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu. Zatem związek ten jest pierwszym z argumentów przemawiających za prawem do odliczenia podatku naliczonego. Ustawodawca określił również szereg zakazów, bądź ograniczeń prawa do odliczenia VAT naliczonego. Jedno z istotniejszych wyłączeń z prawa do odliczenia podatku naliczonego dotyczy nabywania samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych określonych w przepisie art. 86 ust. 3 ustawy o VAT. Jeszcze do niedawna spór dotyczący prawa do odliczania podatku naliczonego od zakupu i eksploatacji motocykla rozstrzygany w świetle tego właśnie przepisu. Stanowi on, iż w przypadku nabycia samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (z pewnymi wyłączeniami) kwotę podatku naliczonego stanowi 60% kwoty podatku określonej w fakturze lub kwoty podatku należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów lub kwoty podatku należnego od dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca - nie więcej jednak niż 6.000 zł. Aby rozstrzygnąć kwestię odliczania podatku naliczonego przy nabyciu paliwa do napędu motocykla używanego dla potrzeb prowadzonej działalności, analizowano zatem, czy w świetle powołanych wyżej przepisów motocykl uznać można za pojazd samochodowy. Niestety, przepisy ustawy o VAT nie zawierają odpowiedniego odesłania w tym zakresie do innych ustaw. W większości przypadków organy podatkowe rozstrzygając tę kwestię, powoływały się na przepisy ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908 ze zm.). Zgodnie z definicją określoną w art. 2 pkt 33 ww. ustawy, „pojazd samochodowy” to pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h. W punkcie 45 ww. przepisu wskazano, że „motocykl” jest pojazdem samochodowym jednośladowym lub z bocznym wózkiem - wielośladowym. W związku z tym jeszcze do niedawna organy podatkowe przyjmowały, że motocykl należy uznać za pojazd samochodowy, o którym mowa w przepisie art. 86 ust. 3 ustawy o VAT, co uniemożliwiało odliczanie VAT od nabycia i eksploatacji tych pojazdów. Odmienne stanowisko przedstawił w tej sprawie Naczelny Sąd Administracyjny, który w wyroku z dnia 27 sierpnia 2008 r., sygn. akt I FSK 983/07, oddalił skargę kasacyjną Dyrektora Izby Skarbowej w Gliwicach złożoną na wyrok WSA w Gliwicach z dnia 28 marca 2007 r., sygn. akt III SA/Gl 608/. Sąd w uzasadnieniu wyroku podkreślił przede wszystkim, że wszelkie obciążenia czy ograniczenia podatkowe muszą wynikać w konkretnej normy prawnej i niedopuszczalna jest w tym przypadku jakakolwiek wykładnia rozszerzająca. W świetle powyższego Sąd powołując się na Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług wskazał, że objęte oznaczeniem 35.4 motocykle o różnej pojemności i rodzaju silnika zostały ujęte jako kategoria „pozostały sprzęt transportowy”, któremu nie podlegają ani samochody osobowe ani też pojazdy samochodowe. Dlatego też - zdaniem Sądu - w odniesieniu do motocykli nie mogą mieć zastosowania regulacje powołanego na wstępie przepisu art. 86 ust. 3 ustawy o VAT, które dotyczą wyłącznie samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych. Ostatecznie spór zakończony został wskutek orzeczenia Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z dnia 22 grudnia 2008 r., sygn. C-414/07 Magoora sp. z o.o. przeciwko Dyrektorowi Izby Skarbowej w Krakowie. ETS w wyroku tym orzekł, że wprowadzone przez Polskę z dniem 1 maja 2004 r. rozszerzenie ograniczenia w odliczaniu podatku VAT od samochodów osobowych używanych przez podatników, jak i podatku VAT od paliwa do tych samochodów jest niezgodne z prawem Unii Europejskiej. Ponieważ zaś przed 1 maja 2004 r. polski ustawodawca nie przewidywał ograniczenia w odliczaniu VAT od nabycia i eksploatacji motocykli używanych do działalności opodatkowanej, zatem - w myśl cytowanego wyroku ETS - nie było możliwe rozszerzenie takiego ograniczenia na motocykle od 1 maja 2004 r. Uwaga Podatnik nabywający motocykl i użytkujący go do działalności opodatkowanej ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Jeśli z tego prawa dotychczas nie korzystał z uwagi na jednolitą niekorzystną linię interpretacyjną prezentowaną przez organy podatkowe, to obecnie ma prawo do skorygowania nieodliczonego VAT. Podobne stanowisko zaprezentował Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji indywidualnej z dnia 12 maja 2009 r. nr ILPP2/443-360/09-2/MR, w której stwierdził m.in.: „(…) Wnioskodawca po dniu 1 maja 2004 r. ma prawo do odliczania podatku VAT od zakupu motocykli, o których mowa we wniosku oraz paliwa wykorzystywanego do ich napędu na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, jednakże z uwzględnieniem zapisu art. 25 ust. 1 pkt 2 oraz art. 25 ust. 1 pkt 3a ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym, obowiązujących do 30 kwietnia 2004 r. Oznacza to, że Zainteresowany nie mógłby zastosować obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego do zakupu samochodów osobowych oraz innych samochodów o dopuszczalnej ładowności do 500 kg jak również paliw silnikowych benzynowych, oleju napędowego oraz gazu, wykorzystywanych do ich napędu. Jednak jak wykazano wcześniej motocykl nie jest samochodem osobowym ani też innym samochodem o ładowności do 500 kg, a zatem wyłączenia art. 25 go nie obejmują. Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, co do zasady, powstaje w rozliczeniu za okres, w którym podatnik otrzymał fakturę albo dokument celny, z zastrzeżeniem pkt 2-5 oraz ust. 11, 12, 16 i 18 (art. 86 ust. 10 pkt 1 ustawy). (…)” Edytowane 26 Sierpnia 2009 przez Hun996 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 (edytowane) Czy od 1 maja 2004 r. można było odliczać VAT od paliwa do motocykli Chociaż zgodnie z przepisem art. 2 pkt 33 Prawa o ruchu drogowym motocykl jest pojazdem samochodowym, jednak nie obejmowały go ograniczenia obowiązujące od 1 maja 2004 r. przy odliczaniu VAT od jego nabycia oraz od nabycia paliwa do niego.Tak wynika z wyroku WSA w Warszawie z 8 czerwca 2009 r., sygn. akt III SA/Wa 680/09. Jak wynika z powyższych definicji pojęcie ładowności łączy się nierozerwalnie z tymi pojazdami samochodowymi, które przeznaczone są ze swej istoty, konstrukcji do przewozu ładunków. Są to oczywiście samochody ciężarowe lub ciężarowo-osobowe. I dla tych samochodów parametr ten jest określany w dokumentach takich jak przykładowo homologacja, czy dowód rejestracyjny pojazdu. A więc jeśli chodzi o interpretowany przepis art. 86 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług, w brzmieniu obowiązującym w dacie wydania decyzji, stwierdzić należy, że dotyczy on samochodów osobowych oraz tych pojazdów samochodowych, które mają określoną ładowność, bo konstrukcyjnie są przeznaczone do przewozu ładunków. W odniesieniu do pojazdów samochodowych przeznaczonych do przewozu ładunków ograniczenie przewidziane w tym przepisie będzie występowało lub nie, w zależności od wielkości dopuszczalnej ładowności wyliczonej według wspomnianego wzoru. Zaś jak chodzi o motocykle, to nie mieszczą się one w zakresie przedmiotowym tego przepisu, gdyż nie mają one określonej dopuszczalnej ładowności, jako pojazdy niesłużące do przewozu ładunków, tak jak i samochody osobowe, które jednak w omawianym przepisie zostały wymienione. Inaczej rzecz ujmując, chociaż zgodnie z przepisem art. 2 pkt 33 Prawa o ruchu drogowym motocykl jest pojazdem samochodowym, to jednak nie dotyczy go przepis art. 86 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług, gdyż nie spełnia zawartego w tym pojęciu kryterium posiadania ładowności. STANOWISKO INNYCH SĄDÓW Stanowiska sądów jest jednolite. Uznają one, że ograniczenia w odliczeniu VAT obowiązujące od 1 maja 2004 r. nie dotyczyły motocykli. STANOWISKO ORGANÓW PODATKOWYCH Po wyroku ETS w sprawie Magoora również urzędy skarbowe przyznają, że od 1 maja 2004 r. podatników nie obowiązywały ograniczenia w odliczeniu VAT Edytowane 2 Września 2009 przez Hun996 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michals Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 (edytowane) czy coś się ostanio zmienioło z odliczeniem VAT przy zakupie motocykla? Własnie przymierzam sie do zakupu uzywanego motocykla (ale od firmy dostane fakure z wyszczegolnionym podatkiem VAt 22%) za kwote brutto ok 20000zł. czyli kwota vat to ok 3600zł. Mozna odpisywać cale 3600zl? Druga sprawa to jednorazowa amortyzacja.... Prowadzę DG która wystartowała w lipcu 2009. Napotkałem interpretacje że można dokonać jednorazowej amortyzacji: http://www.biurorachunkowe-silver.pl/index...okumenty&id=218 Jednorazowa amortyzacja Przedsiębiorcy zamierzający kupić motocykl chętnie zaliczyliby go od razu do kosztów, korzystając z jednorazowej amortyzacji uregulowanej w art. 22k ust. 7 ustawy o PIT. Zgodnie z tym przepisem podatnicy w roku podatkowym, w którym rozpoczęli prowadzenie działalności gospodarczej, oraz mali podatnicy mogą dokonywać jednorazowo odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej środków trwałych zaliczonych do grupy 3 - 8 klasyfikacji, z wyłączeniem samochodów osobowych, w roku podatkowym, w którym środki te zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. W ten sposób można zaliczyć do kosztów nawet równowartość 50 000 euro. Problemem tym zajmowała się Izba Skarbowa w Warszawie w interpretacji z 20 lutego 2009 r. (IPPB1/415-1392/08-2/AM). Potwierdziła ona, że przedsiębiorca spełniający kryteria małego podatnika może dokonać jednorazowej amortyzacji motocykla. To dlatego, że zdaniem izby skarbowej wyłączenie zawarte w tym przepisie dotyczy tylko samochodów osobowych z poz. 741 Klasyfikacji Środków Trwałych. Tymczasem motocykle wymienione są w poz. 740. Aktualne to? Edytowane 15 Listopada 2009 przez michals Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warren Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 czy coś się ostanio zmienioło z odliczeniem VAT przy zakupie motocykla? Własnie przymierzam sie do zakupu uzywanego motocykla (ale od firmy dostane fakure z wyszczegolnionym podatkiem VAt 22%) za kwote brutto ok 20000zł. czyli kwota vat to ok 3600zł. Mozna odpisywać cale 3600zl? Druga sprawa to jednorazowa amortyzacja.... Prowadzę DG która wystartowała w lipcu 2009. Napotkałem interpretacje że można dokonać jednorazowej amortyzacji: http://www.biurorachunkowe-silver.pl/index...okumenty&id=218 Aktualne to? Jednorazowa amortyzacja jest aktualna. :icon_biggrin: Sam skorzystałem w lutym :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Motocykl nie jest samochodem osobowym, ani też innym samochodem o ładowności do 500 kg. W związku z tym podatnik ma prawo do pełnego odliczenia podatku VAT od zakupu motocykla oraz paliwa wykorzystywanego do jego napędu. Stanowisko takie zajął Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej z dnia 01.04.2010 r. nr IPPP2/443-86/10-2/MM. Szczegóły: http://msp.money.pl/akty_prawne/interpreta...1164,78773.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wakacyjnagata Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 leasing jest w Polsce ciągle mało popularny wi w sumie drogi, a szkoda... w Eruopie dcałkiem dobrze na tym wychodzą... UMOWA LEASINGU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAis Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Witam! Leasing nie jest drogi i można na nim dobrze wyjść jak się weźmie motocykl na firmę. Niestety ustawa z 16 grudnia 2010, o której wszyscy pewnie słyszeli, że likwiduje kratki, zahaczyła też o motocykle. Na dziś można odliczyć tylko 60 % podatku VAT i nie można odliczać VAT od paliwa. Jeśli ktoś jest zainteresowany to więcej o to zapraszam tutaj: leasing motocykla w 2011 MAis Ps. Od motoroweru (skutery np., ale nie Suzuki Burgman ;-) ) można VAT od liczyć ;-). Na komunię jak znalazł ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aadamuss Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Witam. Krótka historia z Pekao Leasing. Nowy motocykl, opłata wstępna 5000, szkoda nie z mojej winy, kasacja, ubezpieczenie wypłaca całą kwotę na jaką był ubezpieczony motocykl firmie Pekao Leasing, opłata wstępna i to co zostało wpłacone nie podlega rozliczeniu czyli zgodnie z Ogólnymi Warunkami Leasingu przepada :( czyli ja jako lesingobiorca wpłacający kasę nie dostaję nic a leasingodawca dostaje całą kwotę równą wartości nowego motocykla plus to co wpłaciłem wcześniej, czyli dostaje więcej niż kosztował motocykl. Warto o tym wiedzieć decydując się na leasing, im więcej rat zapłaconych tym większa strata dla użytkownika. Pozostają jeszcze inne historie które utrudniają życie np. sposób wyceny pozostałości, transport uszkodzonego motocykla, opłaty parkingowe, sprzedaż i odbiór pozostałości które nie są moje ale ja muszę się nimi zajmować. Niby wszystko jest w warunkach leasingu i nic nie powinno dziwić ale nikt o tym wcześniej nie myśli/mówi a niesmak pozostaje. Na logikę to firma lesingowa nadwyżkę którą uzyskała ponad te koszty które poniosła powinna przekazać leasingobiorcy jednak dla Pekao Leasing nadwyżka nie podlega rozliczeniu czyli to jest ich dodatkowy zarobek. Nie wiem jak to jest przy zwykłym kredycie ? ale naiwnie myślę, że lepiej. Może inne firmy leasingowe rozliczają to inaczej ? pozdrawiam adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Drogie Koleżanki i Koledzy!W związku z tym, że niedawno straciłam pracę i nie bardzo mogę znaleźć w dotychczasowej branży, postanowiłam zająć się czymś innym. Wybrałam ubezpieczenia w firmie Allianz oraz leasing i kredyty w firmie LeasingExperts (oferta 15 banków). Gdyby ktoś potrzebował ubezpieczyć motocykl, samochód, mieszkanie, firmę, dziecko czy życie lub zakupić w kredycie/leasingu cokolwiek - zapraszam! Leasing Kredyty Ubezpieczenia504 862 057 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milosz-RR Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Witam. Krótka historia z Pekao Leasing. Nowy motocykl, opłata wstępna 5000, szkoda nie z mojej winy, kasacja, ubezpieczenie wypłaca całą kwotę na jaką był ubezpieczony motocykl firmie Pekao Leasing, opłata wstępna i to co zostało wpłacone nie podlega rozliczeniu czyli zgodnie z Ogólnymi Warunkami Leasingu przepada :( czyli ja jako lesingobiorca wpłacający kasę nie dostaję nic a leasingodawca dostaje całą kwotę równą wartości nowego motocykla plus to co wpłaciłem wcześniej, czyli dostaje więcej niż kosztował motocykl.Warto o tym wiedzieć decydując się na leasing, im więcej rat zapłaconych tym większa strata dla użytkownika. Pozostają jeszcze inne historie które utrudniają życie np. sposób wyceny pozostałości, transport uszkodzonego motocykla, opłaty parkingowe, sprzedaż i odbiór pozostałości które nie są moje ale ja muszę się nimi zajmować.Niby wszystko jest w warunkach leasingu i nic nie powinno dziwić ale nikt o tym wcześniej nie myśli/mówi a niesmak pozostaje.Na logikę to firma lesingowa nadwyżkę którą uzyskała ponad te koszty które poniosła powinna przekazać leasingobiorcy jednak dla Pekao Leasing nadwyżka nie podlega rozliczeniu czyli to jest ich dodatkowy zarobek.Nie wiem jak to jest przy zwykłym kredycie ? ale naiwnie myślę, że lepiej. Może inne firmy leasingowe rozliczają to inaczej ?pozdrawiam adam Jeśli leasingodawca dysponuje nadwyżką nad sumą zapłaconych rat a wartością odszkodowania to winien to nadwyżkę zwrócić leasigobiorcy. Możliwe jest iż firma ubezpieczeniowa wypłaciła niższą wartość (wycena niższa niż suma rat do spłaty) dlatego też opłata wstępna czy też zapłacone raty nie wystarczyły bądź starczyło "na styk" na pokrycie pozostałości zobowiązania pomniejszonego o zysk leasingodawcy. Jeśli suma odszkodowania, opłaty wstępnej i wpłaconych rat jest niższa niż całkowita kwota zobowiązania leasingobiorca będzie zmuszony do zapłaty tej różnicy. Z tego co wiem mam to zapisane w umowie leasingu motocykla właśnie w Pekao Leasing. Cytuj SUPPORT 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfx Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 Koleżanki i Koledzy Motonici! Informacyjnie: Zajmuję się leasingiem od 7 lat. Gdyby ktoś był zainteresowany, służę posiadanymi w tym temacie informacjami.Nie sprzedaję oferty, tylko dzielę się wiedzą. LwG! :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 Ustawodawca pominął wymóg określenia ładowności pojazdówWojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy o VATTEZA Polskie przepisy w zakresie ograniczenia prawa do odliczenia VAT od motocykla mogą naruszać przepisy unijne.STAN FAKTYCZNY Skarżącym był podatnik, który wystąpił o indywidualną interpretację podatkową. Chciał wiedzieć, czy może w całości odliczyć VAT naliczony z tytułu wydatków na zakup motocykla wykorzystywanego do działalności gospodarczej oraz paliwa do jego napędu. Chodziło o przepisy ustawy z 11 marca 2004 r. o VAT (t.j. Dz.U. z 2011 r. nr 177, poz. 1054 z późn. zm.) oraz ustawy zmieniającej tę ustawę z 16 grudnia 2010 r. (Dz.U. nr 247, poz. 1652 z późn. zm.), obowiązujące w okresie od 1 stycznia 2011 r. do 31 grudnia 2012 r.UZASADNIENIE Podatnik uważał, że może odliczyć cały VAT. Minister finansów w zaskarżonej interpretacji nie zgodził się z tym stanowiskiem. Wskazał, że zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy zmieniającej ustawę o VAT do 31 grudnia 2012 r., w przypadku nabycia samochodów osobowych oraz innych pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony, kwotę podatku naliczonego stanowi 60 proc. kwoty podatku określonej w fakturze – nie więcej niż 6 tys. zł. Minister wskazał, że nie przysługuje skarżącemu prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia paliwa do tych pojazdów. Powołując się na przepisy ustawy z 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2005 r. nr 108, poz. 908 z późn. zm.), stwierdził, że motocykl jest pojazdem samochodowym, o którym mowa w art. 2 tej ustawy. W konsekwencji, jeśli skarżący wykorzystuje go do działalności opodatkowanej, to będzie mu przysługiwało prawo do odliczenia 60 proc. kwoty podatku naliczonego z tytułu nabycia motocykla. Nie będzie mógł jednak w ogóle odliczyć VAT od paliwa do napędu motoru.Podatnik w skardze powołał się na art. 1 decyzji wykonawczej Rady z 27 września 2010 r. upoważniającej Polskę do wprowadzenia szczególnego środka stanowiącego odstępstwo od art. 26 ust. 1 lit. a i art. 168 dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz.Urz. UE L 256/24). Zgodnie z nim Polska została uprawniona do ograniczenia do 60 proc. prawa do odliczenia VAT należnego z tytułu zakupu pojazdów silnikowych innych niż pojazdy osobowe, do maksymalnej kwoty 6 tys. zł. Zgodnie z akapitem 2 tego artykułu Polska została uprawniona do ograniczenia prawa do odliczenia podatku naliczonego w odniesieniu do pojazdów silnikowych, które łącznie spełniają dwa warunki: ich dopuszczalna ładowność przekracza 500 kg oraz ich dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 tony. Polski ustawodawca we wprowadzonych od 1 stycznia 2011 r. przepisach zupełnie pominął kryterium ładowności. Pełnomocnik skarżącego twierdziła, że motocykle nie mają określonej ładowności, dlatego polskie przepisy obowiązujące od 1 stycznia 2011 r. odnośnie do motocykli wykraczają poza kompetencje nadane Polsce decyzją Rady oraz naruszają unijną klauzulę stand still. Zatem należy zastosować przepisy ustawy o VAT z 1993 r. Na ich podstawie podatnikowi powinno przysługiwać pełne prawo do odliczenia podatku.Sąd uchylił interpretację ministra. Zgodził się ze skarżącym, że ustawodawca w obowiązujących od 1 stycznia 2011 r. przepisach wbrew treści decyzji Rady pominął kryterium ładowności. Stwierdził też, że motocykle, nawet jeżeli mają określoną ładowność, to jest ona mniejsza niż 500 kg. W związku z tym doszedł do wniosku, że istnieje prawdopodobieństwo, że polskie przepisy naruszają unijną klauzulę stand still. Uznał jednak, że to minister finansów powinien przeanalizować to zagadnienie i wydać kolejną interpretację.Wyrok WSA w Bydgoszczy z 8 czerwca 2012 r., sygn. akt I SA/Bd 288/12, nieprawomocny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szybka Jazda Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Ja również pracowałem w leasingu także jestem trochę obeznany w temacie z reszta sam mam wzięty, teraz sobie troszke nadgonie raty bo zwrot podatku z Norwegii przyszedl takze bede do przodu ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.