Skocz do zawartości

dodatkowe halogeny, a ładowanie...


aftys6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o niepisanie głupich odpowiedzi ze strony osób nie mających pojęcia o elektryce...

 

A mianowicie...

Zamontowałem do Devilki dodatkowe halogeny o łacznej mocy 110 Watt.

 

Po odpaleniu silnika pozioma ładowania mam 14,6 volta - a więc jest w normie :)

Po dodatkowym obciążeniu seryjnym oświetleniem ( długie, pozycje itd) ładowanie jest w granicach 14,4 volt, a więc nadal jest OK :)

Na wolnych obrotach i powyżej 4 tys różnica w ładowaniu wynosi ok 0,2 Volta, wiec tak jak być powinno.

 

Problem zaczyna się gdy włączę halogeny i obciążę instalacje dodatkowymi 110 watami, wtedy na wolnych obrotach napięcie mierzone na akumulatorze wynosi ok 12,6 Volta, po odkręceniu gazu do ok 4 tys obrotów wraca do normy i wynosi 14,5 volta.

 

A teraz moje pytanie , które mnie trapi.

 

Czy w takiej sytuacji, gdy używam halogenów i jest taki skok napięć ładowania nie ma zagrożenia że ulegnie uszkodzeniu regulator napięcia ??

Jak wiadomo niektóre hondy, także i NTV maja słaby punk czyli regulator napięcia.

 

Z góry dziękuje za profesjonalnie udzielone odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz jak wygląda podłączenie?

Czy przez przekażnik a do przekaźnika napięcie jest bezpośrednio z aku cz y też gdzieś się podpiołeś???

Czy przewody mają odpowiednią średnicę?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz jak wygląda podłączenie?

Czy przez przekażnik a do przekaźnika napięcie jest bezpośrednio z aku cz y też gdzieś się podpiołeś???

Czy przewody mają odpowiednią średnicę?

 

Podpiąłem przez przekaźnik 25 A, napięcie do przekaźnika idzie z baterii kablem o przekroju 4,5 mm ( żyłka miedziana w oplocie igielitowym) a od przekaźnika wychodzą 2 kable 2,5 mm do każdego halogenu osobno. Masę pobrałem z ramy kablem 2,5 mm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kurde, czytałem czytałem i nie doczytałem

Jak dodajesz gazu to jest 14,5 V więc wszystko OK.

A to że na wolnych jest 12,6 to normalne przy takim obciążeniu.

Nie widzę tu problemu.

Raczej dla reglera krzywdy nie zrobisz bo nawet lepiej, że mniej ma do ograniczania.

 

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, czytałem czytałem i nie doczytałem

Jak dodajesz gazu to jest 14,5 V więc wszystko OK.

A to że na wolnych jest 12,6 to normalne przy takim obciążeniu.

Nie widzę tu problemu.

Raczej dla reglera krzywdy nie zrobisz bo nawet lepiej, że mniej ma do ograniczania.

 

Czyli mogę spać spokojnie a raczej jeździć spokojnie :bigrazz:

Bo jakoś wydać 250 zł przez własną głupotę cięzko by mi bylo wydać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę sie pod temat.Moto to Wild star.Założone lightbary z żarówkami H4.Na wolnych ładowanie 12,5V na wyższych ok 13V.Po odłączeniu lamp ładowanie ok 14,5VPo kilku km jazdy na lightbarach aku pada.A bez nich można jeżdzić kilka tyś km i jest ok.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mogę spać spokojnie a raczej jeździć spokojnie :bigrazz:

Bo jakoś wydać 250 zł przez własną głupotę cięzko by mi bylo wydać :P

Rany...rąk sobie nie dam obciąć ale wygląda na to, że wszystko jest OK.Masz pełne napięcie ładowania na wyższych obrotach.

 

Podepnę sie pod temat.Moto to Wild star.Założone lightbary z żarówkami H4.Na wolnych ładowanie 12,5V na wyższych ok 13V.Po odłączeniu lamp ładowanie ok 14,5VPo kilku km jazdy na lightbarach aku pada.A bez nich można jeżdzić kilka tyś km i jest ok.

JW u kolegi sprawdź podłączenia czy wykonane są należycie.

Jeśli tak to napięcie 13V to za mało i nie dziwne, że pada aku.

 

W obydwu przypadkach zależy wszystko od mocy alternatora.

Napewno w danych serwisowych jest to podane.A później rachunek sumienia, czyli dodawanie zużywanej mocy

i będzie wiadomo czy jest za dużo podłączone na raz czy nie.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto o którym piszę to moto kolegi,jażdzę takim samym i u mnie wszystko jest ok.W Wildku instalacja sprawdzona od podstaw.A dokładniej zbudowana od nowa.U mnie taka sama.Aku nowe,regulator nówka.Nawet próba była na moim.Ale bez rezultatów.Alternator sprawdzony nap między fazowe ok 70V.Nie mam więcej pomysłów.Może ktoś coś podpowie.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto o którym piszę to moto kolegi,jażdzę takim samym i u mnie wszystko jest ok.W Wildku instalacja sprawdzona od podstaw.A dokładniej zbudowana od nowa.U mnie taka sama.Aku nowe,regulator nówka.Nawet próba była na moim.Ale bez rezultatów.Alternator sprawdzony nap między fazowe ok 70V.Nie mam więcej pomysłów.Może ktoś coś podpowie.

Wszystko ładnie ale..

nadal chodzi o moc altka.Napięcia wszystkie mają podobne

Rozumiem, ze to takie same mot i rok i takie tam.

Pojemnosć aku też ta sama?

Faktycznie zagadka jest dobra.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto kolegi to Wild Star z 1999,mój to Road Star z 2001.technicznie to prawie takie same motory,Tylko w jego jest ta zagadka elektryczna.Dodam,że wcześniej moto jeżdziło z lightbarem non stop,ale ktoś zle wykonał instalację i spalił się przełącznik z lewej strony na kierownicy.Został wymieniony na inny,a instalacja lamp zrobiona od nowa.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezli bilans poboru pradu z wlaczonymi lightbarami przekracza jego dostawe to wcale nie jest to zagadka. Czy wiecie ile W daje altek a ile zabieracie przez wszystkie swiatla i zaplon ? Rachunek nie moze wyjsc na zero, musi istniec jakis zapas wlasnie na ladowanie baterii.

Druga sprawa to pewnosc dobrego masowania reglera i reszty instalacji na silniku i na ramie. Jestes pewny ze wszystkie laczenia na mase sa w 100% przewodne, nigdzie np farba nie blokuje przejscia ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowa masa w celach pomiarowych była poprowadzona z regulatora do akumulatora,wyniki bez zmian.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o niepisanie głupich odpowiedzi ze strony osób nie mających pojęcia o elektryce...

 

A mianowicie...

Zamontowałem do Devilki dodatkowe halogeny o łacznej mocy 110 Watt.

 

Po odpaleniu silnika pozioma ładowania mam 14,6 volta - a więc jest w normie :)

Po dodatkowym obciążeniu seryjnym oświetleniem ( długie, pozycje itd) ładowanie jest w granicach 14,4 volt, a więc nadal jest OK :)

Na wolnych obrotach i powyżej 4 tys różnica w ładowaniu wynosi ok 0,2 Volta, wiec tak jak być powinno.

 

Problem zaczyna się gdy włączę halogeny i obciążę instalacje dodatkowymi 110 watami, wtedy na wolnych obrotach napięcie mierzone na akumulatorze wynosi ok 12,6 Volta, po odkręceniu gazu do ok 4 tys obrotów wraca do normy i wynosi 14,5 volta.

 

A teraz moje pytanie , które mnie trapi.

 

Czy w takiej sytuacji, gdy używam halogenów i jest taki skok napięć ładowania nie ma zagrożenia że ulegnie uszkodzeniu regulator napięcia ??

Jak wiadomo niektóre hondy, także i NTV maja słaby punk czyli regulator napięcia.

 

Z góry dziękuje za profesjonalnie udzielone odpowiedzi :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...