aftys6 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 Proszę o niepisanie głupich odpowiedzi ze strony osób nie mających pojęcia o elektryce... A mianowicie... Zamontowałem do Devilki dodatkowe halogeny o łacznej mocy 110 Watt. Po odpaleniu silnika pozioma ładowania mam 14,6 volta - a więc jest w normie :) Po dodatkowym obciążeniu seryjnym oświetleniem ( długie, pozycje itd) ładowanie jest w granicach 14,4 volt, a więc nadal jest OK :) Na wolnych obrotach i powyżej 4 tys różnica w ładowaniu wynosi ok 0,2 Volta, wiec tak jak być powinno. Problem zaczyna się gdy włączę halogeny i obciążę instalacje dodatkowymi 110 watami, wtedy na wolnych obrotach napięcie mierzone na akumulatorze wynosi ok 12,6 Volta, po odkręceniu gazu do ok 4 tys obrotów wraca do normy i wynosi 14,5 volta. A teraz moje pytanie , które mnie trapi. Czy w takiej sytuacji, gdy używam halogenów i jest taki skok napięć ładowania nie ma zagrożenia że ulegnie uszkodzeniu regulator napięcia ?? Jak wiadomo niektóre hondy, także i NTV maja słaby punk czyli regulator napięcia. Z góry dziękuje za profesjonalnie udzielone odpowiedzi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 A powiedz jak wygląda podłączenie? Czy przez przekażnik a do przekaźnika napięcie jest bezpośrednio z aku cz y też gdzieś się podpiołeś??? Czy przewody mają odpowiednią średnicę? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 A powiedz jak wygląda podłączenie? Czy przez przekażnik a do przekaźnika napięcie jest bezpośrednio z aku cz y też gdzieś się podpiołeś??? Czy przewody mają odpowiednią średnicę? Podpiąłem przez przekaźnik 25 A, napięcie do przekaźnika idzie z baterii kablem o przekroju 4,5 mm ( żyłka miedziana w oplocie igielitowym) a od przekaźnika wychodzą 2 kable 2,5 mm do każdego halogenu osobno. Masę pobrałem z ramy kablem 2,5 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 Kurde, czytałem czytałem i nie doczytałem Jak dodajesz gazu to jest 14,5 V więc wszystko OK. A to że na wolnych jest 12,6 to normalne przy takim obciążeniu. Nie widzę tu problemu. Raczej dla reglera krzywdy nie zrobisz bo nawet lepiej, że mniej ma do ograniczania. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 Kurde, czytałem czytałem i nie doczytałem Jak dodajesz gazu to jest 14,5 V więc wszystko OK. A to że na wolnych jest 12,6 to normalne przy takim obciążeniu. Nie widzę tu problemu. Raczej dla reglera krzywdy nie zrobisz bo nawet lepiej, że mniej ma do ograniczania. Czyli mogę spać spokojnie a raczej jeździć spokojnie :bigrazz: Bo jakoś wydać 250 zł przez własną głupotę cięzko by mi bylo wydać :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 Podepnę sie pod temat.Moto to Wild star.Założone lightbary z żarówkami H4.Na wolnych ładowanie 12,5V na wyższych ok 13V.Po odłączeniu lamp ładowanie ok 14,5VPo kilku km jazdy na lightbarach aku pada.A bez nich można jeżdzić kilka tyś km i jest ok. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 Czyli mogę spać spokojnie a raczej jeździć spokojnie :bigrazz: Bo jakoś wydać 250 zł przez własną głupotę cięzko by mi bylo wydać :P Rany...rąk sobie nie dam obciąć ale wygląda na to, że wszystko jest OK.Masz pełne napięcie ładowania na wyższych obrotach. Podepnę sie pod temat.Moto to Wild star.Założone lightbary z żarówkami H4.Na wolnych ładowanie 12,5V na wyższych ok 13V.Po odłączeniu lamp ładowanie ok 14,5VPo kilku km jazdy na lightbarach aku pada.A bez nich można jeżdzić kilka tyś km i jest ok. JW u kolegi sprawdź podłączenia czy wykonane są należycie. Jeśli tak to napięcie 13V to za mało i nie dziwne, że pada aku. W obydwu przypadkach zależy wszystko od mocy alternatora. Napewno w danych serwisowych jest to podane.A później rachunek sumienia, czyli dodawanie zużywanej mocy i będzie wiadomo czy jest za dużo podłączone na raz czy nie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 Moto o którym piszę to moto kolegi,jażdzę takim samym i u mnie wszystko jest ok.W Wildku instalacja sprawdzona od podstaw.A dokładniej zbudowana od nowa.U mnie taka sama.Aku nowe,regulator nówka.Nawet próba była na moim.Ale bez rezultatów.Alternator sprawdzony nap między fazowe ok 70V.Nie mam więcej pomysłów.Może ktoś coś podpowie. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 Moto o którym piszę to moto kolegi,jażdzę takim samym i u mnie wszystko jest ok.W Wildku instalacja sprawdzona od podstaw.A dokładniej zbudowana od nowa.U mnie taka sama.Aku nowe,regulator nówka.Nawet próba była na moim.Ale bez rezultatów.Alternator sprawdzony nap między fazowe ok 70V.Nie mam więcej pomysłów.Może ktoś coś podpowie. Wszystko ładnie ale.. nadal chodzi o moc altka.Napięcia wszystkie mają podobne Rozumiem, ze to takie same mot i rok i takie tam. Pojemnosć aku też ta sama? Faktycznie zagadka jest dobra. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 Moto kolegi to Wild Star z 1999,mój to Road Star z 2001.technicznie to prawie takie same motory,Tylko w jego jest ta zagadka elektryczna.Dodam,że wcześniej moto jeżdziło z lightbarem non stop,ale ktoś zle wykonał instalację i spalił się przełącznik z lewej strony na kierownicy.Został wymieniony na inny,a instalacja lamp zrobiona od nowa. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 Jezli bilans poboru pradu z wlaczonymi lightbarami przekracza jego dostawe to wcale nie jest to zagadka. Czy wiecie ile W daje altek a ile zabieracie przez wszystkie swiatla i zaplon ? Rachunek nie moze wyjsc na zero, musi istniec jakis zapas wlasnie na ladowanie baterii. Druga sprawa to pewnosc dobrego masowania reglera i reszty instalacji na silniku i na ramie. Jestes pewny ze wszystkie laczenia na mase sa w 100% przewodne, nigdzie np farba nie blokuje przejscia ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba1100 Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 hej! czuję że też mnie zacznie trapić ten problem bo na święta sprawiłem sobie lightbary h4 i nie mam koncepcji ich podłączenia ;-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 Dodatkowa masa w celach pomiarowych była poprowadzona z regulatora do akumulatora,wyniki bez zmian. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VIKI Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 Już kiedyś pisałem- sie upieracie przy 2x55W i później altek nie wyrabia lub coś pada a trzeba poszukać 2x20W lub 2x35W miałem takie light bary więc wiem że są i nie gorzej świecą od H Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba1100 Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 Proszę o niepisanie głupich odpowiedzi ze strony osób nie mających pojęcia o elektryce... A mianowicie... Zamontowałem do Devilki dodatkowe halogeny o łacznej mocy 110 Watt. Po odpaleniu silnika pozioma ładowania mam 14,6 volta - a więc jest w normie :) Po dodatkowym obciążeniu seryjnym oświetleniem ( długie, pozycje itd) ładowanie jest w granicach 14,4 volt, a więc nadal jest OK :) Na wolnych obrotach i powyżej 4 tys różnica w ładowaniu wynosi ok 0,2 Volta, wiec tak jak być powinno. Problem zaczyna się gdy włączę halogeny i obciążę instalacje dodatkowymi 110 watami, wtedy na wolnych obrotach napięcie mierzone na akumulatorze wynosi ok 12,6 Volta, po odkręceniu gazu do ok 4 tys obrotów wraca do normy i wynosi 14,5 volta. A teraz moje pytanie , które mnie trapi. Czy w takiej sytuacji, gdy używam halogenów i jest taki skok napięć ładowania nie ma zagrożenia że ulegnie uszkodzeniu regulator napięcia ?? Jak wiadomo niektóre hondy, także i NTV maja słaby punk czyli regulator napięcia. Z góry dziękuje za profesjonalnie udzielone odpowiedzi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.