Skocz do zawartości

łańcuchy rozrzadu, wymiana w chopperach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Orietujecie się z jakim przebiegiem trzeba by sie za to zabrac? Jezdze nomadem mam 53tys km. znajomi mi sugerowali ze trzeba by wymieenic łańcuchy w zasadzie nic niepokojacego sie w silniku nie dzieje (vulcany ogulnie klekoczą pompa wody i wałek wyruwnujący tez sa na łańcuchach i trzeba sie do tego przyzwyczaic)

nie sąde tez ze mogłobyc mocno słyszalne ostatnio wymieniałem łańcuch rozrządu w aucie nie klekotał za mocno (a jest duzo wiekrzy niz w motocyklu)a napinacz był max wysunięty. pytam o cruziery-choppery bo silniki nie wisylone i małe obroty macie jakies doswiadczenie w tej kwesti niekoniecznie z vulcanem?

dodam ze w przyszłym roku szykuje mi sie duzo tras po europie wiec te 15-18 tys nawine napewno a wtedy bedzie miał 70tys

dodam ze olej itd biezoco serwisowany motor nie katowany uzywany do spokojnej turystyki

pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odwiedzic mechanika niech sprawdzi czy łańcuch sie nadaje jeszcze czy juz nie tak na oko to nie mozna sie wypowiadac trzeba to widzieć Sugerował bym regulacje luzu zaworowego i wtedy przy okazji sprawdzenie łańcucha rozrządu Kawasaki wraz z przebiegiem uklepuje zgniazda przez co sie podpieraja i nadpalają siebie i gniazda to pisze tak profilaktycznie przed tą trasa zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odwiedzic mechanika niech sprawdzi czy łańcuch sie nadaje jeszcze czy juz nie tak na oko to nie mozna sie wypowiadac trzeba to widzieć Sugerował bym regulacje luzu zaworowego i wtedy przy okazji sprawdzenie łańcucha rozrządu Kawasaki wraz z przebiegiem uklepuje zgniazda przez co sie podpieraja i nadpalają siebie i gniazda to pisze tak profilaktycznie przed tą trasa zrobić

 

 

nomad ma hydrałliczne kasacje luzu zaworowego ale istotnie samoregulatory zaczynają byc słyszalne nawet po nagzaniu silnika i nie cichną

 

pozdrwiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo łąńcucha,sprawdz w serwisówce najlepiej,według mnie silnik wolnoobrotowy nie obciąża tak łańcuszka rozrządu wiec 100tys bez dotykania,chyba że napinacz padnie tak jak mnie w f2.Co do samoregulatorów to takie szklanki pewnie troche kosztują więc poco zaraz wymiane,może je najpierw wyprużnij,bo może zalega tam stary olej i zrobiły się tam jakieś niepotrzebne szczelności.Pozdro

 

myślę że to nie samo regulatory są słyszalne a jedynie zawory, uważam też że przejście na bardziej gęsty olej już tu nic nie zmieni i należy po prostu zmienić samo regulatory.

 

Kolego FILIUS słyszysz zawory,a każesz wymieniać samoregulatory,Dałeś mi do myślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierze po prostu ze samoregulatory mogly by pojsc po 58 tys.

Mialem vana GMC z przebiegiem kolo 400 tys, gdzie samoregulatory zaczynaly sie odzywac gdy poziom ( cieknacego i spalanego ) oleju obnizal sie niebezpiecznie :).

Robilem dolewke i cichly.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W prostym jak barszcz motocyklu Yamaha SR 500 łańcuch wymieniłem po moich 80 tys km.

A był on tam trochę obciążony bo to dość sporej pojemności singel.

Po wyjęciu starego łańcuszka stwierdzono,że wcale nie jest on jeszcze tak tragicznie zużyty.

To samo ze ślizgami. Można było jeszcze na tym zestawie spokojnie polatać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nigdy nie kazał bym wymieniać samo regulatory jeżeli po zmianie oleju wszystko wraca do normy.Napisałem też że samo regulatory nie są słyszalne a raczej zawory klepią.

Jest też dla mnie trochę dziwne ze po przebiegu 58 tyś ten element by wskazywał już zużycie.

Adam M.napisał o przejściu na olej o większej lepkości to ja się pytam czy aby to nie za wcześnie?

przecież można samo regulatory pierw spróbować przemyć ponieważ po wymianie oleju olej stary zostaje w samo regulatorach a co za tym idzie i brud.Przechodzenie na olej o większej lepkości to tylko w tedy gdy silnik zaczyna go brać a to przecież nowy silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Vulcanie wymiana łańcuszków i czyszczenie samo regulatorów (jak to nazywacie) wymaga niestety rozbiórki głowic.

W manualu nie ma opisu co ile powinno się wymieniać łańcuszki.

Tak naprawdę przy okazji naprawy silnika lub gdy je słychać.

 

A jeśli chodzi o hałasowanie samo regulatorów to sprawdził bym filtr siatkowy (ten pod korkiem po lewej stronie silnika) czy przypadkiem nie jest zapchany (filtr ten przy okazji wymiany oleju w silniku powinien być czyszczony) oraz zamontował bym lepszy filtr oleju może nawet oryginał z Kawasaki (z tego co pamiętam kosztuje coś około 50PLN, zamienniki 30 ->)

Często gęściejszy olej pomaga w wyciszeniu silnika (nie koniecznie mineralny) nawet lekko zużytego.

Polecał bym dobrze obsłuchać silnik czy przypadkiem nie hałasuje zacierająca się lub wytarta panewka, spotkałem się z takim przypadkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No podstawowe pytanie na jakim oleju silnik chodzi teraz ( nie chodzi o fme, tylko o lepkosc i rodzaj ), jezeli nie chce sie zmieniac lepkosci na wyzsza to mozna przejsc oczko wyzej z rodzajem, np zamiast minerala polsyntetyk i powinno byc troche ciszej.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FILIUS zaciekawiłeś mnie. Piszesz że klepią zawory, tzn co? który element? Mógłbyś tą teorię rozszerzyć?

Lepkość to kwestia temp, w jakiej używa się motocykl, oraz temp jaką on osiąga, a nie przebiegu.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baba ! cóż wydawało mi się że ta informacja jest jasna ale ponieważ nie znasz tego określenia :icon_biggrin: to stopka zaworu w przypadku dużego luzu uderza w popychacz/nazywanym też konikiem/ a w przypadku gdy jest to samo regulator to przy jego nieprawidłowym działaniu stopka zaworu uderza w ten element i kolego to nie jest teoria tylko praktyka i mówi Ci to mechanik samochodowy.Jak jednak dalej się nie zgadzasz to zapraszam Cię do mojego warsztatu na ul.Morawińskiego w Krakowie,pewnie zastanawiasz się jak to ja Ci mam pokazać?ano proste zwiększę luz na jednym z zaworów i pokażę ci jak klepie popychacz o stopkę:

Ja nie lubię wdawać się w dywagacje w danym temacie jeżeli nie mam o czymś pojęcia i Tobie to też proponuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedzi nikt w v-ce nie wymieniał łańcuchów przy duzym przebiegu?

co do oleju jezdziłem na 10w 40 półsyntetyk machanik doradził mi 20w50 tez półsyntetyk miał wyciszyc silnik a klekotanie nie cichło po nagzaniu i słychac cały czas wiec po przejechaniu 5tys wymieniłem spowrotem na 10w40

pozdrwiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...