soban Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 hej czesc mam problem z motorem - problem jest prosty a i motor ma 16 lat wiec nie jest to jakas najnowsza technologia - potrzebuje tylko fachowej oceny. Miesiac temu kupilem motor Kawasaki zxr-400, od poczatku mialem problem z odpalaniem az w koncu po paru dniach wogole nie moglem go odpalic. Motor strzelal tylko z rury - pomyslalem ze poprostu dostaje za duzo paliwa albo swiece sa do wymiany - niestety z powodu braku narzedzi - oddalem motor do warsztatu jakichs anglikow - za wymiane swiec, przeglad i za odbior motorka ode mnie do zakladu zaplacilem 110 funtow co wydaje mi sie troche lekko za duzo. Wymienili swiece ktore na eBayu kostzuja po 4 funty za sztuke czyli sam moglbym to zrobic za 16 tylko nie mam ani garazu ani narzedzi. Niewazne. pojezdzilem nim troche i po jakims czasie podczas jazdy motor zaczynal sie lekko dusic, dodawalem gazu ale motor tylko zwalnial po czym stawal wogole. musialem troche odczekac za nim wogole zastartowal - pomyslalem ze znowu za duzo tego paliwa dostaje sie do komor spalania i nie ma wystarczajaco duzo tlenu zeby podtrzymac spalanie. Udalo mi sie jakos na jedynce dojechac do mieszkania mojej dziewczyny, ktora mieszka z motocyklista ktory jezdzi juz od 16 lat - podzielilem sie problemem - odczekalismy pol godziny i postanowilismy ze wybierzemy sie na przejazdzke - motor zastartowal z niewielkimi problemami i pojechalismy - ja bylem kierowca - i po 5 minutach znowu zaczelo sie to samo motor zaczynal sie dusic a dodawanie gazu tylko pogarszalo sprawe - on jezdzi teraz choperami ale kiedys jezdzil scigaczami i powiedzial ze moja technika jazdy jest do dupy bo ten motor ma obroty do 16000 a ja zmieniam biegi przy 3,5 i nigdy nie przekraczam 4000 i wedlug niego dlatego wlasnie motor dostaje za duzo benzyny bo tak jest ustawiony i nie jest to maszyna do spokojnej jazdy. Przesiedlismy sie i doswiadczylem tego co to znaczy motor do niespokojnej jazdy - dodam ze to moj pierwszy motor i nigdy nim nie jechalem wiecej niz 60km/h (niezabardzo sie tez zreszta da tutaj w birmingham) - i rzeczywiscie motor sie troszke opieral na poczatku ale zostal przepalony do 11000 i jezdzil nawet lepiej niz chcialem - stwierdzilem ze zmieniam technike jazdy na niespokojna i jezdzilem tak pare dni po czym przyszly chlodniejsze dni i zostawilem go na jakis czas - pare dni temu probowalem go odpalic i niestety sie nie da - znowu strzela tylko z rury - wiec moje pytanie brzmi - dlaczegop tak sie dzieje? czy to moze dlatego ze niezakrecam tego kranika od baku ktory znajduje sie miedzy filtrem a bakiem i paliwo caly czas sie wlewa do komor? czy tak wogole powinno sie dziac i do czego jest ten kranik? moze ten zaworek w karburatorze zamykany plywakiem jest nieszczelny? albo moze to wina pompy? czy to moglo spowodowac zabrudzenie nowych swiec? przeciez wymienili je 3 tygodnie temu, a jezeli to jednak swiece to przeciez nie bede wymienial ich co 3 tygodnie. filtr powietrza i paliwa zdaje sie byc nowy. jezeli to problem z za duza dawka benzyny to czy da sie wyregulowac ilosc paliwa wlewanego do komor przy starcie silnika? jakosc paliwa mysle ze tutaj w angli chyba nie odstaje od tego polskiego wiec to chyba nie jest problem, poza tym dolalem nowego. a moze instalacja elektryczna ma jakies przebicia i swiece nie iskrza czy cos? w czasie jazdy silnik chodzi bez zarzutu, ale na neutralnym biegu nierowno bo przerywa, czasami trzeba go na ssaniu trzymac bo inaczej moze zgasnac przez to, albo dodawac gazu jak stoje na swiatlach czy cos - podejrzewam ze motor byl uzywany na torze - na popych tez nie pali - z tym popychem to juz nie probuje nawet bo lokatorzy juz maja dosyc pchania kawy:) ale i tak jestem zajarany ze nawet stoi w ogrodzie, jak jestem na fajce to siadam sobie na nim i udaje ze jade, poza tym kupilem go w dobrej cenie. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 (edytowane) Ja bym zajrzał do gaźników, wyczyścił je, ustawił poziomy paliwa takie jakie mają być, zobaczył czy rozmiary dysz są takie jak producent zaleca, zobaczył czy zaworki iglicowe nie ciekną, oraz najprawdopodobniej naprawił kranik. Poza tym to, przy ilu zmieniasz bieg, nie ma znaczenia dla sprawnego i dobrze wyregulowane silnika (nie mam na myśli zmiany przy 1000 obr/min, ale 3,5 to wystarczająco). Wyregulowałbym też skład mieszanki na wolnych obrotach, wymienił filtr powietrza i najpewniej zmienił olej, bo masz tam pół na pół z benzyną. A wymiana świec za 110 funtów to rozbój w biały dzień. Znajdź porządny warsztat, powiedz im to co Ci napisałem i powinien jeździć dobrze ten motocykl. Ale na pewno napraw kranik i zmień olej (nie jeździj nim teraz). Edytowane 20 Grudnia 2008 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 ale i tak jestem zajarany ze nawet stoi w ogrodzie czyli trzymasz go pod chmurką? jeśli tak to całkiem możliwe, że to wszystko dzieje się przez kable WN... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
glaca Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Ja bym na twoim miejscu sprawdził cewke kable i regulator napięcia,Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soban Opublikowano 22 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 dzieki za odpowiedzi - motor stoi na dworze ale pod plandeka - w anglii troche jednak pada:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Przede wszystkim musisz zmienic swiece z NGK, jaki ci najprawdopodobniej zalozyli na odpowiednik Denso, moze nawet o jeden stopien goretszy od tkzw sredniej swiecy dla twego moto, jako ze jezdzisz w miescie i wolno, a nie tak jak ten motocykl jezdzic powinien. Kup sobie WD40, albo odpowiednik i dokladnie zalej cale kable wysokiego napiecia tym srodkiem - jezeli palenie moto sie poprawi to znak ze kable sa do wymiany. W wilgotnym angielskim klimacie to bardzo typowe zjawisko ze wszelkie problemy z kablami WN natychmiast daja sie zauwazyc. Kazde zapalenie motocykla musi byc zwiazane z jego porzadnym zagrzaniem na obrotach a najlepiej z jazda przez co najmniej pol godziny - swiece musza osiagnac temperature samooczyszczenia, bo nastepny raz silnik nie zapali. Ja bym nie zostawial motocykla na noc pod plandeka, tylko golego - wbrew pozorom to plandeka pomaga w zbieraniu sie wigoci na powierzchni moto, a nie zabezpiecza go - wielokrotnie sprawdzone. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gozdzik77 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2008 Sprawdz czy nie masz zapchanego kranika od paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.