Hipolit Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 Kupiłem nie dawno moduł z okablowaniem. Wyjąłem z okablowania tylko te kable które były mi potrzebne; pomiędzy iskrownikiem, modułem i cewką. Wszystko podłączyłem tak jak na tym schemacie http://dzeus-2790.fotosik.pl/albumy/548403.html i iskry nadał nie ma. Zrobiłem bardzo dobre masowanie cewki oddzielnym kablem. (To nie wina świecy.) Przed wymianą okablowania iskra była więc może to nie cewka ale czy da się ją jakoś sprawdzić ? Czy jeśli wcześniej podłączyłem źle zasilanie cewki mogłem spalić moduł i czy da się jakoś sprawdzić czy jest sprawny bez podłączania go do moto ?? Wszystkie kable które wchodzą do modułu i wychodzą mają przewodność bo sprawdzałem miernikiem. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być ... Jestem załamany, wpakowałem pieniądze w części a moto nadal nie chce jeździć. Pomóżcie mi jeśli możecie, BŁAGAM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 Z tego co się domyślam, to masz moduł CDI, czyli zwykły tyrystorowy ładowany z oddzielnej cewki zasilającej, a wyzwalany z czujnika który też jest cewką. Wiesz jak działa taki zapłon?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 Według tego schematu (genialna ortografia...) masz otwarty obwód zasilania modułu. Nie ma prądu - nie ma iskry :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 19 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 Nie gadaj mi teraz o ortografi... ale jak otwarty obwód zasilania ?? Nie wiem jak działa taki zapłon. Jeden z forumowiczów pomaga mi w tej sprawie poza forum i on mi przesłał ten schemat. Wiecie co jest nie tak ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 (edytowane) Nie gadaj mi teraz o ortografi... ale jak otwarty obwód zasilania ?? Nie wiem jak działa taki zapłon. Jeden z forumowiczów pomaga mi w tej sprawie poza forum i on mi przesłał ten schemat. Wiecie co jest nie tak ?? Nie naprawisz tego ani nie sprawdzisz jak nie będziesz wiedział jak to działa. Po pierwsze sprawdź cewkę zasilającą moduł a później cewkę czujnika. Normalnie omomierzem, a następnie możesz pomierzyć napięcia pod czas kopania moto. Cewka zasilająca powinna dać od 100 do 200V a cewka impulsatora to pewnie kilka volt. Jeżeli podejżewasz że to cewka, to możesz ją zastąpić dowolną cewką butelkową (od Nysy, Syrenki, Ogara, Jawy, CZ'ty , MZ'tki........) i powinna jakąś tam iskrę dać. Edytowane 19 Grudnia 2008 przez DEAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 Z przykrością, po rzuceniu okiem w serwisówkę, stwierdzam, że schemat podany przez Ciebie (oprócz ortografii :D) zawiera mały błąd, który mnie zmylił. Cewki połączone szeregowo w prądnicy są uziemione we wspólnym punkcie. To znaczy, że zasilanie masz. Cewkę zasilającą mierz najlepiej przy module (między kablem zielonym, a czarno-czerwonym), cewkę impulsatora też tam. Dodatkowo sprawdź czy impulsator nie ma przebicia do kabla zielonego. Kabel czarno-biały służy do gaszenia przez zwarcie z masą, więc nie robi tutaj różnicy czy go podłączysz, czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 a cewka impulsatora to pewnie kilka volt. w mtx80 nawet nie kilka volt mierzy to sie chamską metodą z piszczkiem (podłaczasz miernik ustawiony na test diody i on piszczy non stop jak kręcisz wałem to słyszysz przerwy w piszczeniu to własnie oznaka impulsów...) Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 20 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 (edytowane) Mam jakiś problem z masą bo jak przykładam świece do głowicy to iskry nie ma, jak przyłożyłem ja w miejscu gdzie podłączyłem mase od modułu to była ale odszedłem na chwile od motoru i znikła (może to mieć związek z tym że pomalowałem cały silnik po złożeniu ??). Nie wiem o co chodzi tej elektryce ?!? Gdy zacząłem kopać usłyszałem jeszcze jedną dziwną rzecz której wcześniej nie było, a mianowicie przy kopaniu syczy z wlotu powietrza do filtra z tego co pamiętam to wcześniej tego nie było. Gdy próbowałem ją opalić kilka razy załapała na kilka sekund kilka razy strzeliła i nic po za tym, miałem jeszcze wrażenie że jak załapała na te kilka sekund to wraz na lewych obrotach. Kiedyś pewna osoba z którą gadałem pierwszy i jak na razie ostatni raz powiedziała mi że te lewe obroty które chciałem usunąć mogłem mieć z powodu ściętego klina(tego już dawno wymieniłem) lub zużytej cewki zewnętrznej(tej od fajki) że coś tam jest wtedy z nią nie tak coś z prądem i daje wcześniej iskre. Co wy o tym wszystkim myślicie ?? to możesz ją zastąpić dowolną cewką butelkową (od Nysy, Syrenki, Ogara, Jawy, CZ'ty , MZ'tki........) Z tego co pamiętam to taka cewka miała dwa wejścia na plus i minus, to w takim razie minus muszę podłączyć tutaj do masy z modułu tak ?? Edytowane 20 Grudnia 2008 przez Hipolit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 plus z cewki podłaczasz do wyjącia modułu na cewke a minus łaczysz z masą Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Az sie cisnie na usta stare powiedzonko:"swieca Bosch, cewka Bosch a maszyna nie idiosz..." ;) Powodzenia z awaria ale wedlug tego schematu ciezko cokolwiek zrobic. Zalatw sobie porzadny schemat elektryczny a nie pseudo ideowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 26 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 Jaki pseudo ideowy shcemat?!? Ten schemat jest zrobiony na podstawie oryginalnego. Nawet kolory kali się zgadzały po skróceniu okablowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 Jaki shcemat?!? Ten schemat jest zrobiony na podstawie oryginalnego. Nawet kolory kali się zgadzały po skróceniu okablowania. Wierz mi ze to co przedstawiles to nawet nie lezalo kolo schematu elektrycznego... Tak powinien wygladac schemat elektryki http://arecki113.republika.pl/schematy/honda.gif albo tak http://arecki1113.republika.pl/mb5.gif Mierzyles czy masz wszystkie uzwojenia sprawne? czy sa przejscia tam gdzie powinny byc? czy wszedzie jest dobra masa? Czy jest sprawnyc modul? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 Mam jakiś problem z masą bo jak przykładam świece do głowicy to iskry nie ma, jak przyłożyłem ja w miejscu gdzie podłączyłem mase od modułu to była ale odszedłem na chwile od motoru i znikła (może to mieć związek z tym że pomalowałem cały silnik po złożeniu ??). Nie wiem o co chodzi tej elektryce ?!? Gdy zacząłem kopać usłyszałem jeszcze jedną dziwną rzecz której wcześniej nie było, a mianowicie przy kopaniu syczy z wlotu powietrza do filtra z tego co pamiętam to wcześniej tego nie było. Gdy próbowałem ją opalić kilka razy załapała na kilka sekund kilka razy strzeliła i nic po za tym, miałem jeszcze wrażenie że jak załapała na te kilka sekund to wraz na lewych obrotach stary, no ręce opadają. z tego co napisałes, wynika, że nie masz po prostu porządnej masy na silniku. czytałeś ty kiedy jaką instrukcje od, chociażby, motorynki?? popraw połączenie z masą silnika i powinno byc lepiej ps. rośnie pokolenie analfabetów :lapad: Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 26 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 (edytowane) Co do tych błędów to strasznie się spieszyłem i trochę spaprałem pisownie, ale nie mów że rośnie pokolenie analfabetów bo jeśli jedna osoba robi błędy to nie znaczy że cała grupa robi tak samo ;] ale to nie ważne... Wierz mi ze to co przedstawiles to nawet nie lezalo kolo schematu elektrycznego... W tym stwierdzeniu chodziło ci o wykonanie schematu czy o to co na nim jest ? Schemat jest prowizoryczny zrobiony w paincie, lepszy nie był mi potrzebny. Nie czytałem nigdy żadnej instrukcji tego typu, a co w niej jest takiego co mogło by mi teraz pomóc ?? Masowanie modułu, cewki i odcinki zapłon zrobiłem w jednym miejscu gdzie zmatowiłem papierkiem ściernym lakier do metalu i troszkę spolerowałem żeby była dobra przewodność. popraw połączenie z masą silnika i powinno byc lepiej Czyli że miałbym podłączyć jeszcze jedną masę od ramy do silnika ? Jak to zrobić ?? Edytowane 26 Grudnia 2008 przez Hipolit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 Skoro nie wiesz co to znaczy "poprawienie masy", to znaczy, że nie przeczytałeś w życiu ŻADNEJ kksiązki dotyczącej chociaż pobieżnie tematyki motocykli i to właśnie nazywam analfabetyzmem. Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie co jest nie tak, TU: Mam jakiś problem z masą bo jak przykładam świece do głowicy to iskry nie ma, jak przyłożyłem ja w miejscu gdzie podłączyłem mase od modułu to była i TU: (może to mieć związek z tym że pomalowałem cały silnik po złożeniu ??) zdrap tą cholerną farbę z silnika w miejscu gdzie jestmocowany do ramy Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.