Skocz do zawartości

Jaki olej??


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jakis 2 tygodnie temu kupilem Suzuki GSX R6 K4.

Na mechanice motorowej sie zbytnio nie znam ale poczytalem troszke odnośnie zimowania mottocykla i chce go odpowiedni przygotowac do zimy.

Mam wiec kilka pytań:

1. Jaki olej najlepiej zalać (czy ma znaczenie jaki byl wczesniej). W jaki sposob sie to robi:) tzn. gdzie jest korek od spuszczania oleju i jeżeli chodzi o filtry to czy jest tylko jeden olejowy. Co z filtrem paliwa (jezeli w ogole taki jest). Sorki za tak blahe pytania ale dopiero sie ucze i duzo nie wiem a chce sam zajmowac sie motorem gdyz przynajmniej wiem co i jak bedzie zrobione!

2. Jak sposcic paliwo z gaźnikow?? Czy trzeba zdejmować owiewki??

3. Co z płynem hamulcowym, w jaki sposob go wymienic ( jak go zlac) i jaki najlepiej zalac?

4. Co z oponami, nie mam podstawek. Macie na to jakies patenty aby sie nie odkształcaly. Pisza zezy co 2-3 tyg przesuwac o 1/4 obrotu kola, moze to i jest sposob ale jak nie wymysle nic innego to tylko to mi zostanie.

5. NAstepne glupie pytanie to w ktorym miejscu znajduje sie akumlator??

Pozdrawiam

I prosze sie nie smiac z tak prostych pytan bo dla niektorych moga one byc jednak trudne.

P.S.

Kazdy sie kiedys uczyl...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem powinienes zalac taki jak podaja w serwisowce do Twojego modelu w moim przypdaku jest to (Motul) polsyntetyk 10W40,

korek znajduje sie naturalnie od spodu klucz bodajrze 20-21. filtr jest tylko jeden przydaloby sie go wymienic razem z olejem,

zeby sposcic paliwo z komory plywakowej nalezy zdjac owiewki zbiornik i air boxa tez.

skoro tak pisza to nalezy tak robic nic innego niewymyslisz jak niemasz stojaka albo jakiegos podnosnika

aku znajduje sie pod siedzeniem dwie srobki i siedzenie do gory.

jak jeszcze cos mi sie przypomni napisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spuszcza się paliwa z gaźników bo ten moto nie ma gaźników, z oponami nic się nie stanie niech sobie stoi, aku jest pod siedzeniem kierowcy, musisz odkręcić dwie śrubki po bokach. Olej osobiście wlałbym syntetyka mobila lub motula. , filtr oleju jest z przodu koło kolektorów wydechowych, śruba do spuszczania oleju jest pod spodem w misce olejowej, uważaj bo miska jest z magnezu i łatwo przekręcić gwint. Płynu hamulcowego bym nie ruszał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc kolo oleju nie musisz wymieniac przed okresem zimowym nie ma takiej potrzeby i nic sie nie stanie,mozesz go na spokojnie wymienic na wiosne, jaki olej do scigaczy zaleca sie pelen syntetyk(ale na to niech sie ktos inny tez wypowie).jak go wymienic a to z prawej strony masz taki czarny koreczek przy silniku dokladnie w pokrywie sprzegla odkrecasz go, a korek spostowy znajduje sie w misce pod spodem silnika.filt, mozesz isc do jakiegos sklepu z czesciami i dopytac sie o filtr olejowy naj lepiej zamiennik bo orginalny jest strasznie drogi a jak mi to kiedys jeden powiedzial zaplacil bys za napis tylko wiec zamiennik sie oplaca.co do spuszczenia paliwa to oddaj go do synchronizacij gaznikow i regulaci zaworow ok 300zl wtedy mechanik spusci za ciebie paliwo z gaznikow bynajmniej ja tak robie,plyn hamulcowy tez wymien na wiosne a jesli sie uprzesz na teraz to odkrec pokrywke od wlewu plynu i na dole przy zaciskach masz takie jak by wentylki kture musisz odkrecic oczywiscie nie calkowicie jak bedzie sie konczyl w zbiorniczku plyn zacznij dolewac nowy mozesz kupic go w kazdym motoryzacyjnym sklepie DOT4 i jak stwierdzisz ze stary plyn zlecial zakrec po obu stronach wentylki jak dobrze ci pujdzie to nie bedziesz musial odpowietrzac.kup lub sam sobie zrub podsytawki pod moto i bedzie git,innego sposobu nie znam.aku znajduje sie po siedzieniem kierowcy wiec musisz zdjac siedzienie i zobaczysz aku.

 

ja tak robie przy swoim moto i jest dobrze jak cos pokrecilem lub zle napisalem to poprawcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osz w mordę..gdzie ja jestem? :icon_eek:

Czy ty menio szkoły podstawowej nie skoczyłeś?

Sory stary ale twój post nadaje się bardziej na dowcip z mechaniki motocyklowej niż na fachową poradę.

 

Mariuszek oddaj lepiej motocykl do serwisu bo z tego co widzę to zielonego pojęcia nie masz o mechanice. Popsujesz sobie motocykl i jeszcze sam sobie krzywdę zrobisz.( zabawa z układem hamulcowym)

Wyjmij sobie na zimę akumulator a na wiosnę daj moto do mechanika,który zajmie się hamulcami , układem paliwowym i zaworami.

Jak się chcesz pobawić w mechanika to raczej twój motocykl nie jest dobrym królikiem doświadczalnym.

Edytowane przez Leon84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to napisz co zle robie, podkreslam ze nie jestem mechanikem ale zbieram dozo wiadomosci na temat mechaniki i obslugi, moze nie wszystko robie dobrze wiec napisz co zle robie czekam.nie ktorzy maja obsesje na tem zimowania i roznych drobnych napraw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to napisz co zle robie, podkreslam ze nie jestem mechanikem ale zbieram dozo wiadomosci na temat mechaniki i obslugi, moze nie wszystko robie dobrze wiec napisz co zle robie czekam.nie ktorzy maja obsesje na tem zimowania i roznych drobnych napraw.

źle piszesz po polsku

 

do autora: lepiej by stary olej w silniku nie leżał za długo (z tego co wiem podczas pracy wytrącają się w nim związki siarki, które wpływają negatywnie na wnętrze silnika), lepiej zmienić od razu (nawet przed zimowaniem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to nie ma i nigdy nie było oraz nie będzie GSX R6 K4 !!!

Tylko GSX-R 600 K4

 

no to napisz co zle robie, podkreslam ze nie jestem mechanikem ale zbieram dozo wiadomosci na temat mechaniki i obslugi, moze nie wszystko robie dobrze wiec napisz co zle robie czekam.nie ktorzy maja obsesje na tem zimowania i roznych drobnych napraw.

Jak byś nie wiedział to wszystkie GSX-R-y 600 od 2000roku, 750 od 1998roku i 1000 są na wtrysku - czyli nie ma gaźników.

Płyn hamulcowy wymieniamy spuszczając stary do pojemniczka, przydaje się butelka z otworem w korku w który wtykamy przewód gumowy założony na odpowietrznik i metodą odpowietrzania wymieniamy płyn hamulcowy (nie chce mi się pisać co i jak dokładnie bo było to gdzieś na forum).

 

Olej silnikowy - tu są 2 szkoły :

1. Wymiana na zimę

2. Wymiana na wiosnę - osobiście preferuje tą (zresztą po szkoleniu w firmie)

A tak czy owak wymieniamy co przebieg lub co 12 miesięcy.

 

A jeśli chodzi o opony to również są różne szkoły, można co jakiś czas przepchnąć o2o do przodu o 1/2 obrotu koła lub kupić podstawki (wtedy motocykl zajmuje trochę mniej miejsca - stoi w pionie)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

źle piszesz po polsku

 

do autora: lepiej by stary olej w silniku nie leżał za długo (z tego co wiem podczas pracy wytrącają się w nim związki siarki, które wpływają negatywnie na wnętrze silnika), lepiej zmienić od razu (nawet przed zimowaniem).

 

fakt polonista nie jestem i nie będę ale to nie powinno nikogo obchodzić to jest forum motocyklistów a nie polonistów.

 

jeśli chodzi o stary olej teraz robią takie oleje ze nic się nie dzieje poczytaj sobie trochę i popytaj mechaników

ale każdy ma swoje techniki napraw.

 

mariuuuszek radze spuścić paliwo z gaźników jeśli je masz bo może być kłopot z odpaleniem na wiosnę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o stary olej teraz robią takie oleje ze nic się nie dzieje poczytaj sobie trochę i popytaj mechaników

ale każdy ma swoje techniki napraw.

jak nic się nie dzieje, to po co zmieniać?

mechanicy, z którymi miałem kontakt oraz ludzie, których zdanie cenie radzili zmienić olej tak szybko, jak się da

...poczytam

 

do autora: możesz poszukać w necie (np. torrent) instrukcji obłsugi Twojego motocykla, a jeżeli to nie wystarczy, to serwisówki też są całkiem łatwo dostępne - tam znajdziesz odpowiedzi na większość Twoich pytań i dowiesz się dużo więcej.

myślę, że warto wiedzieć choćby to, co producent sprzętu, którego używasz chce Ci przekazać jako użytkownikowi, a to znajdziesz w instrukcji, która powinna być częścią integralną motocykla.

 

pozdrawiam,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko dzieki za odpowiedzi, a do wszystkich ktoszy mnie skrytykowali i ktorzy beda jeszcze mieli zamiar" Nie piszcie postow bo naprawde wasze zdanie mnie nie interesuje. Kazdy ma prawo sie uczyc, ja chce cos wiedziec na temat mojego moto. Wiec wasze komentarze mozecie sobie wsadzic w ...

Pozdrawiam wszystkich:) tych niemilych tez:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...