zbig57 Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 (edytowane) Witam. Przy okazji poszukiwania w tematach forum czegoś dotyczącego moich ostatnich problemów z kontrolką FI, znalazłem dwie wykluczające się opinie. Z pierwszej wynika, że kiedy kontrolka miga to sytuacja jest poważna i nie powinno się jeździć. Z drugiej opinii - wprost odwrotnie. Czy ktoś mógłby autorytatywnie rozstrzygnąć? Poniżej rzeczone opinie(wytłuszczenia moje): orkwisz post 19.02.2007 - 08:09 Post #2 ----- No więc przybliżam. Nie F1 tylko FI (fuel injection) po prostu system wtrysku paliwa. Kontrolka świeci ciągle gdy ECM czyli komputer pokładowy nie otrzymuje sygnału od któregoś z czujników. W takim przypadku gdy ta kontrolka swieci ciągle, domniemam że silnik odpala i "normalnie" pracuje, bo komputer na to pozwala. Gdyby mrygała, to oznaczalo by błąd z czujników położenia wału itp które mogłyby spowodować poważne uszkodzenie silnika i wtedy ECM nie pozwolil by na uruchomienie silnika. Aby sprawdzić kod usterki należy tak jak kolega wyżej wspomniał zmostkować wtyczkę do "urzadzenia diagnostycznego" i kod usterki pojawiłby się na wyświetlaczu w postaci komunikatu np. c01..c02, c03 itp wtedy nalezy odczytac karol1001 post 07.08.2008 - 06:24 Post #3 Cytat(Guzol @ 07.08.2008 - 13:06) * pokazywał jakiś błąd (F1) pojeździłem do 6000km i dałem ją na serwis (jak Bóg przykazał) Po pierwsze primo F1 to klawisz w komputerze - motocykl może pokazywać błąd FI (od Fuel Injection) icon_mrgreen.gif Po drugie primo - Bóg przykazał żeby jeździć do serwisu, kiedy błąd się pojawi, a nie kiedy przebieg dobije do 6000 biggrin.gif Poza tym jest jeszcze różnica czy FI migało czy się świeciło na stałe. Jeśli miga to można śmigać, jeśli się świeci to trzeba sobie odpuścić icon_rolleyes.gif Więc jak to jest? A może w różnych motocyklach różnie? Pozdrawiam - Zbyszek :) Edytowane 11 Grudnia 2008 przez zbig57 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 Zalezy od motocykla i systemu diagnostycznego, tak samo jak z samochodami. Jezeli obaj panowie pojezdzili z palaca sie kontrolka jakis czas to okazuje sie doswiadczalnie ze ... mozna :) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxŁódź Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Ja bym na Twoim miejscu zadzwonil do ASO i zapytal. Moze byc roznie. W Chryslerze mam w instrukcji, ze jak swieci to luz i ew. zaniepokoic sie jak dlugo ten stan sie bedzie utrzymywal, a jak miga to od razu serwis.Ale czy to jest regula? Ja bym chyba szukal u producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 W niektórych motocyklach kontrolka sposobem migania wyświetla kod błędu (to tłumaczy miganie FI), a czasami świeci się ciągle (to sygnalizuje usterkę w elektronicznym układzie FI). Przy obu trybach kontrolki FI sterownik silnika wchodzi w tryb awaryjny. Jeśli silnik odpala wskazane jest jak najszybciej dojechać do serwisu. Czasami przy palącej się lub migającej lampce FI motocykl może mieć większe spalania lub gorzej wkręcać się na obroty, ewentualnie gasnąć przy hamowaniu. Wskazane jest jak najszybciej usunąć usterkę i nie eksploatować motocykla z palącą się lub migającą lampką FI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Rozumiem ze rozmawiamy o motocyklach.To zalezy,w zadnym ECU lampka zaczyna "wystykiwac blad,mrugac " sama z siebie,wejscie w ta funkcje wymaga ingerencji uzytkownia.Zwykle to,przynajmniej w japonskich motocyklach polaga na zmostkowaniu lub tez wrzuceniu na mase okreslonego przewodu ( ow). W europejskich to przewaznie wymaga specjalnego narzedzia ( BMW) lub tez software ( Triumph),na marginesie dlatego tez nie lubie tych marek.Z kazdym nawet bardzo drobnym elektronicznym problemem trzeba za..........c do dealera i $$$,sa celowo tak zaprojektowane. Natomiast ciagle palaca sie lampka FI oznacza problem z jednym z sensorow,jak np. czujnik cisnienia atmosferycznego czy tez temp powietrza zasysanego do silnika,itd.Moze tez oznaczac probem z wtryskiwaczami czy ze instalacja zaplonowa,itd.Reakcja ECU zalazy od tego jak powazny jest ten problem. Jezeli np,padnie czujnik polozenia walka rozrzadu to d,,, i silnik przestaja chodzic,TPS,czyli czujnik uczylenia przepustnicy to przewaznie sprzet wchodzi w tzw limp mode,czyli operuje ale w badzo ograniczonym zakresie mocy i obrotow. Jezeli padnie w/w czujnik temp powietrze to ECU dobierze wartosc zastepcza np.20 C,silnik bedzie pracowac w miare normalnie ale ze skladem mieszanki to moze byc roznie. Reasumujac,jezeli lampka FI sie ciagle pali a sprzet pracuje w miare normalnie to da sie z tym jezdzic aczkolwiek nalezy to zdiagnozowac i naprawic przy najblizszej okazji. Delikatnie palaca sie czy tez zarzaca sie lampka FI przewaznie oznacza problem z instalacja elekrtryczna,kable w ktoryms punkcie sie przetarly,problem gdzies z masa itd.To jest nagorszy scenariusz,cos takiego trudno zlokalizowac1999-2000 cbr 1100XX miala ten problem,Honda wymieniala cala instalacje elektryczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Rozumiem ze rozmawiamy o motocyklach.To zalezy,w zadnym ECU lampka zaczyna "wystykiwac blad,mrugac " sama z siebie,wejscie w ta funkcje wymaga ingerencji uzytkownia.Zwykle to,przynajmniej w japonskich motocyklach polaga na zmostkowaniu lub tez wrzuceniu na mase okreslonego przewodu ( ow). W niektórych Hondach czasami wyświetla się kod błędu samoczynnie, CBR 929, ST1300 PanEurope (spotkałem się z tym, bez mostkowania złącza serwisowego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.