Skocz do zawartości

Kto ma rację?


zbig57
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Przy okazji poszukiwania w tematach forum czegoś dotyczącego moich ostatnich problemów z kontrolką FI, znalazłem dwie wykluczające się opinie. Z pierwszej wynika, że kiedy kontrolka miga to sytuacja jest poważna i nie powinno się jeździć. Z drugiej opinii - wprost odwrotnie. Czy ktoś mógłby autorytatywnie rozstrzygnąć?

Poniżej rzeczone opinie(wytłuszczenia moje):

 

orkwisz

post 19.02.2007 - 08:09

Post #2

-----

No więc przybliżam. Nie F1 tylko FI (fuel injection) po prostu system wtrysku paliwa. Kontrolka świeci ciągle gdy ECM czyli komputer pokładowy nie otrzymuje sygnału od któregoś z czujników. W takim przypadku gdy ta kontrolka swieci ciągle, domniemam że silnik odpala i "normalnie" pracuje, bo komputer na to pozwala. Gdyby mrygała, to oznaczalo by błąd z czujników położenia wału itp które mogłyby spowodować poważne uszkodzenie silnika i wtedy ECM nie pozwolil by na uruchomienie silnika. Aby sprawdzić kod usterki należy tak jak kolega wyżej wspomniał zmostkować wtyczkę do "urzadzenia diagnostycznego" i kod usterki pojawiłby się na wyświetlaczu w postaci komunikatu np. c01..c02, c03 itp wtedy nalezy odczytac

 

 

karol1001

post 07.08.2008 - 06:24

Post #3

 

Cytat(Guzol @ 07.08.2008 - 13:06) *

pokazywał jakiś błąd (F1) pojeździłem do 6000km i dałem ją na serwis (jak Bóg przykazał)

 

Po pierwsze primo F1 to klawisz w komputerze - motocykl może pokazywać błąd FI (od Fuel Injection) icon_mrgreen.gif Po drugie primo - Bóg przykazał żeby jeździć do serwisu, kiedy błąd się pojawi, a nie kiedy przebieg dobije do 6000 biggrin.gif Poza tym jest jeszcze różnica czy FI migało czy się świeciło na stałe. Jeśli miga to można śmigać, jeśli się świeci to trzeba sobie odpuścić icon_rolleyes.gif

 

Więc jak to jest?

A może w różnych motocyklach różnie?

 

Pozdrawiam - Zbyszek :)

Edytowane przez zbig57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na Twoim miejscu zadzwonil do ASO i zapytal. Moze byc roznie. W Chryslerze mam w instrukcji, ze jak swieci to luz i ew. zaniepokoic sie jak dlugo ten stan sie bedzie utrzymywal, a jak miga to od razu serwis.Ale czy to jest regula? Ja bym chyba szukal u producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niektórych motocyklach kontrolka sposobem migania wyświetla kod błędu (to tłumaczy miganie FI), a czasami świeci się ciągle (to sygnalizuje usterkę w elektronicznym układzie FI).

 

Przy obu trybach kontrolki FI sterownik silnika wchodzi w tryb awaryjny.

Jeśli silnik odpala wskazane jest jak najszybciej dojechać do serwisu.

Czasami przy palącej się lub migającej lampce FI motocykl może mieć większe spalania lub gorzej wkręcać się na obroty, ewentualnie gasnąć przy hamowaniu.

Wskazane jest jak najszybciej usunąć usterkę i nie eksploatować motocykla z palącą się lub migającą lampką FI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze rozmawiamy o motocyklach.To zalezy,w zadnym ECU lampka zaczyna "wystykiwac blad,mrugac " sama z siebie,wejscie w ta funkcje wymaga ingerencji uzytkownia.Zwykle to,przynajmniej w japonskich motocyklach polaga na zmostkowaniu lub tez wrzuceniu na mase okreslonego przewodu ( ow).

W europejskich to przewaznie wymaga specjalnego narzedzia ( BMW) lub tez software ( Triumph),na marginesie dlatego tez nie lubie tych marek.Z kazdym nawet bardzo drobnym elektronicznym problemem trzeba za..........c do dealera i $$$,sa celowo tak zaprojektowane.

 

Natomiast ciagle palaca sie lampka FI oznacza problem z jednym z sensorow,jak np. czujnik cisnienia atmosferycznego czy tez temp powietrza zasysanego do silnika,itd.Moze tez oznaczac probem z wtryskiwaczami czy ze instalacja zaplonowa,itd.Reakcja ECU zalazy od tego jak powazny jest ten problem.

Jezeli np,padnie czujnik polozenia walka rozrzadu to d,,, i silnik przestaja chodzic,TPS,czyli czujnik uczylenia przepustnicy to przewaznie sprzet wchodzi w tzw limp mode,czyli operuje ale w badzo ograniczonym zakresie mocy i obrotow.

Jezeli padnie w/w czujnik temp powietrze to ECU dobierze wartosc zastepcza np.20 C,silnik bedzie pracowac w miare normalnie ale ze skladem mieszanki to moze byc roznie.

 

Reasumujac,jezeli lampka FI sie ciagle pali a sprzet pracuje w miare normalnie to da sie z tym jezdzic aczkolwiek nalezy to zdiagnozowac i naprawic przy najblizszej okazji.

 

Delikatnie palaca sie czy tez zarzaca sie lampka FI przewaznie oznacza problem z instalacja elekrtryczna,kable w ktoryms punkcie sie przetarly,problem gdzies z masa itd.To jest nagorszy scenariusz,cos takiego trudno zlokalizowac1999-2000 cbr 1100XX miala ten problem,Honda wymieniala cala instalacje elektryczna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze rozmawiamy o motocyklach.To zalezy,w zadnym ECU lampka zaczyna "wystykiwac blad,mrugac " sama z siebie,wejscie w ta funkcje wymaga ingerencji uzytkownia.Zwykle to,przynajmniej w japonskich motocyklach polaga na zmostkowaniu lub tez wrzuceniu na mase okreslonego przewodu ( ow).

W niektórych Hondach czasami wyświetla się kod błędu samoczynnie, CBR 929, ST1300 PanEurope (spotkałem się z tym, bez mostkowania złącza serwisowego)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...