Skocz do zawartości

Wkręcanie sie WRki i reakcja na gaz


Sienkos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pewny problem o który chciałbym Was zapytać. Otóż posiadam WR400, po odpaleniu motocykla i rozgrzaniu go dodaje dość gwałtownie gaz i silnik nie reaguje natychmiast tylko ma dziurę i go dławi nawet tak ze czasem gaśnie. W motocyklu przeczyściłem cały gaźnik i każdą dysze oraz wyczyściłem filtr powietrza ale problem nadal występuje. Porównując do innych moto na jakich jeździłem to na CRF 450 R i na CRF 450X nie było tego problemu.

Macie może jakieś sugestie co to może być? Dzięki wielkie za rady i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz przestawiony stosunek paliwa/powietrza. Zajrzyj do serwisówki o ile ma być wykrecona śruba regulacji składu mieszanki i go tak wyreguluj.

Linki nie sa tu winne ani wydech jak nic nie przerabiałeś.

 

 

Edytowane przez Arni GS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech to Leo X3 wiec jest zmieniony - może to być tez przyczyna? Okazuje się właśnie ze mi brakuje oringa w śrubie powietrzno/paliwowej. Mam nadzieje ze tu jest problem.

Edytowane przez Sienkos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz przyczyne. Przy okazji zobacz czy dysza jest wieksza czy akcesoryjna. Po zmianie lub ingerencji w wydechu moze powstać ale tez nie musi dziura w obrotach.(u mnie tak bylo). I takie moje spostrzezenie -dziwne ze w kolegi CRF 450 to jeden grzyb - zadnej dziury w obrotach nie ma ... Cuda wianki :bigrazz: :bigrazz: :notworthy:

 

Masz przestawiony stosunek paliwa/powietrza. Zajrzyj do serwisówki o ile ma być wykrecona śruba regulacji składu mieszanki i go tak wyreguluj.

Linki nie sa tu winne ani wydech jak nic nie przerabiałeś.

Przy zmienionym wydechu to raczej nie wyreguluje tak jak byc powinno . Serwisówka podaje wartosci dla czesci akcesoryjnych.

Edytowane przez Pawik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. A jak zrobię/wymienię tą dyszę i się nie poprawi to rozumiem ze kolejna przyczyna może być wydech? I do niego będzie trzeba przystosować mieszankę - rozumiem ze się będzie dało i mimo innego wydechy da się to wszystko zgrać i wyregulować.

Edytowane przez Sienkos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro brakuje o-ringu, to moze wciągać lewe powietrze i z tąd gaśniecie po otwarciu gazu.Załoz nowy, wyreguluj i powinno wszystko ładnie grać ;] Tak jak kolega wyzej pisał, po wymianie wydechu moto moze lecz nie musi wariować.

 

U mnie w 2 poprzednich moto zmiana wydechu nie wywołała zadnej dziury w obrotach, wiec to nie reguła ;) Jutro zakładam wydech do XT, zobaczymy jak bedzie gadał przelot 48mm. Pozdro!

Edytowane przez Arni GS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli zalezy ci tylko na glosie to nie ma znaczenia, ale jesli chodzi o osiagi to nie zawsze wiekszy przekroj rury je poprawia, a czesto daje wprost odwrotne skutki.

Warto pamietac ze nie liczy sie w tym wypadku objetosc a szybkosc przeplywu gazow, ktora w rurze o wiekszej srednicy spada.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie wszystkim za pomoc .. dorwałem uszczelki i podkładkę do dyszy, zobaczymy czy coś pomoże. Niestety sprawdzę dopiero w weekend..trzeba to będzie jeszcze zsynchronizować z wydechem..:) ale jestem dobrej myśli...jeśli to nie pomoże to będę pytał ;).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wydech w WR to musi być wymieniony ponieważ Yamaha jest bardzo mocno "ucięta" na wydechu. To, że średnica rury jest wiekszanie śwadczy o spadku mocy ponieważ chodzi o zawirowania spalin w końcówce powodujące zwiększenie podciśnienia i prędkości w kolektorze wydechowym. Warunkiem prwaidłowego przyrostu mocy na końcówce jest jej aftermarketowe urodzenie !! Oring w śrubie ilości mieszanki biegu jałowego musi być jak również większa dysza nie tylko główna ale również ta biegu jałowego. Jeśli jednak nie dysponujesz chwilowo zestawem dysz (najlepiej dyno jet w komplecie z iglicą i instrukcją ustawień "preset") to wykręć śrubę składu mieszanki o trzy obroty i koniecznie podnieś iglicę nawet o dwa położenia bo właśnie w przedziale średnich obrotów masz problem i jest to strefa zasilania sterowana iglicą. Sprawdz poziom w komorze pływakowej w/g manuala lub autodaty...powodzenia :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jednak nie dysponujesz chwilowo zestawem dysz (najlepiej dyno jet w komplecie z iglicą i instrukcją ustawień "preset") to wykręć śrubę składu mieszanki o trzy obroty i koniecznie podnieś iglicę nawet o dwa położenia bo właśnie w przedziale średnich obrotów masz problem i jest to strefa zasilania sterowana iglicą. Sprawdz poziom w komorze pływakowej w/g manuala lub autodaty...powodzenia :flesje:

 

Dzięki wielkie sporo mi wyjaśniłeś tym postem, ale mam jedno pytanie co to znaczy "podnieś iglicę o dwa położenia" - to jest jakoś regulowane? ze środka gaźnika? Dzięki.

 

edit: jeszcze jedno pytanie, bo ja w sumie tego nie napisałem, to dławienie jest takie duże że gaśnie jeśli motocykl stoi(nie podczas jazdy ale to chyba logiczne było ale wole napisa ć;) ) i dodam gazu z wolnych obrotów. czy to o czym mówicie poprawi też ten efekt?

Edytowane przez Sienkos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edit: jeszcze jedno pytanie, bo ja w sumie tego nie napisałem, to dławienie jest takie duże że gaśnie jeśli motocykl stoi(nie podczas jazdy ale to chyba logiczne było ale wole napisa ć;) ) i dodam gazu z wolnych obrotów. czy to o czym mówicie poprawi też ten efekt?

Najpierw zaloz tą podkladke i o-ring . Zobaczymy co bedzie potem i bedziemy myslec dalej . Tak sie nie da za bardzo przewidziec co bedzie sie dzialo. Moze po zalozeniu tych czesci moto przestanie sie mulic calkiem i bedzie śmigać normalnie i nie bedzie trzeba wymieniac zadnych dysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...