citus Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 (edytowane) witam wszystkich postaram sie strescic moj problem. od jakiegos czasu krece sie hayabusa 2007. po pol roku narmalnej (turystycznej) jazdy moto gotuje sie. wyglada to tak: stawiam na bocznej podstawce pracuje powiedzmy pol dnia i jest ok. czyli moto nabiera temperatury wentylator sie wlacza wylacza i jest normalnie. nastepnie... udaje sie na wolna parade, czyli jade 20-30km\h na odcinku np. 500 metrow. ponownie odstawiam na boczna podstawke np. na papierosa (albo jade w korku) i temperatura rosnie w oczach. wentylator czasem ruszy ale wylacza sie np. przed czerwonym polem albo nie ... powiedzmy jade dalej z predkoscia 100km\h jest ok. temp wraca do normy. bylem u paltnych mechanikow za pareset zl. wymienili korek chlodnicy-"za wczesnie puszcza i gotuje sie" jakies pomysly? albo potrzebuje kogos pomyslowego w temacie z okolic lublina P.S. wczesniej wymienilem olej (zalecany), filtr, lancuch i odkrecilem korek chlodnicy(na oko troszke malo bylo) i dolalem nieco plynu. Edytowane 7 Grudnia 2008 przez citus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Wymienili korek :icon_question: :icon_exclaim: Nieźle :biggrin: Jeśli miałbym taki problem postąpiłbym tak: Na pierwszym miejscu sprawdziłbym termostat, później czujnik temp od załączenia wentylatora a na sam koniec wymieniłbym płyn. Jeśli dalej bedzie się działo to samo to zajrzałbym do pompy wodnej. Masz bardzo młode moto, wiec aż nie chce się wierzyć, że coś poważnego mogło sie tam popsuć, dlatego wykluczam uszczelkę pod głowicą... No chyba, ze moto miało dzwona i ktoś przy składaniu pomylił węze i masz nieprawidłowy obieg... Ps. Co do w/w sprawdzeń elementów odsłyłam do serwisówki. Tam świetnie wszystko jest pokazne i wytłumaczone... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 (edytowane) wyglada na uszkodzony czyjnik wentylatora , zazwyczaj mocowany jest na chlodnicy. W momencie pracy , owy czujnik powinien zwierac sie w srodku i przepuszczac "mase" na swoich stykach. Mozliwe jeszcze, ze to tylko czujnik wskaznika jest walniety i blednie podaje. Nie wiem jak to w busie , w KLR mialem wlasnie 2 czujniki , od wentylatora i od wskaznika. Edytowane 7 Grudnia 2008 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Masz bardzo młode moto, wiec aż nie chce się wierzyć, że coś poważnego mogło sie tam popsuć, dlatego wykluczam uszczelkę pod głowicą... No chyba, ze moto miało dzwona i ktoś przy składaniu pomylił węze i masz nieprawidłowy obieg... Uszczelka odpada... paradoksalnie może to być także problem związany z elektroniką. Motocykl miał coś w przeszłości? dzwon? poważny ślizg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citus Opublikowano 7 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Motocykl jest po parkingowym paciaku, kilka rys na plastiku. Nic wielkiego. Obstawiam czujke wentylatora. Termostat raczej jest ok. bo przy szybszej jeździe temperatura wraca do normy. Pompa wydaje mi się że pracuje bo podczas pracy na parkingu godzinę, trzy moto zachowuje się normalnie. Kwiatki rosną jeżeli ruszę z miejsca a następnie się zatrzymam. Manula mam jednak wolę się dopytać o pewne sprawy 2 razy. Czy hajka ma śrubę w bloku, głowicy do odpowietrzania układu chłodzenia? W serwisówce "coś" przystawiają do korka na chłodnicy. Co to jes?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 to jest taka tuba którą wytwarza sie cisnienie- spawdzasz wtedy korek chłodnicy. Bo korek jest najzwyklejszym zaworem cisnieniowym - którego zadaniem jest wypuscic plyn jesli jest za duze cisnienie (za gorący plyn). Ale nakręciłem- mam nadzieje ze ktoś to zrozumie :D Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszekm Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Termostat raczej jest ok. bo przy szybszej jeździe temperatura wraca do normy. To jest normalne że przy szybszej jeżdzie wraca ci do normy bo wtedy rolę wiatraka pełni pęd powietrza i tak się właśnie temp. utrzymuje. Tak jak koledzy powiedzieli wyżej, posprawdzaj wszystkie czujniki. Najlepiej jak będziesz miał Haynes Manual. Wiele ci pomoże i pokaże co i jak sprawdzić. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibik Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 sprawdź czujnik,ja mam ten sam rocznik i u mnie wentylator włącza się jak wskazówka lekko wychyli się na wskaźniku ponad połowę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 sprawdź czujnik,ja mam ten sam rocznik i u mnie wentylator włącza się jak wskazówka lekko wychyli się na wskaźniku ponad połowę Ja mam ,,ciutkę" starszą, ale u mnie dzieje się dokładnie to samo. Z wymontowaniem czujnika od wentylatora a tym bardziej ze sprawdzeniem go jest najmniej kłoptou więc chyba faktycznie najlepiej zabrać się za niego na samym początku. Ale druga sprawa to taka, ze mamy zimę i masz czas na sprawdzenie wszytskich z w/w podzespołów by w sezonie nie spotkała Cię rzadna niemiła niepodzianka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citus Opublikowano 9 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Czasu sporo i wolę się dowiedzieć nieco niż pół moto rozbebeszyć. Czasem nadgorliwość szkodzi i sporo kosztuje :) Na mechanice znam się nieco i intryguje mnie dlaczego wszystko jest cacy kiedy nie jadę, dlaczego się nie gotuje... W innym sprzęcie kiedy był padnięty czujnik wentylatora to kaput i tyle nie ważne czy jadę10km\h czy stoję. Motocykl był w serwisie i stwierdzili wadliwy korek a i tam dochodzili parę dni co jest. Jeżeli czujnik went. czasem działa czasem nie co mi da sprawdzenie jeżeli okaże się dobry a po założeniu będzie dalej wariował. Z termostatem może być podobnie. Jedynie pompa może być w ewidentny sposób uszkodzona. Wymieniać w/w elementy na pałe? A jeżeli to głowica... Pytanie pozostaje nadal: 1) na parkingu silnik pracuje i nie ma opcji zagotować (w serwisie cały dzień próbowali) wentylator chodzi temp w normie. 2) robię rundę ponownie odstawiam z pracującym silnikiem i zonk. słychać jak zaraz bulgocze wentylator nie pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 (edytowane) może jakieś zwarcie jest, albo zabezpieczenia wiatraka aby od pędu się nie ukręcił chociaż to mało prawdopodobne. ja bym szukał powiązania z kontrolką luzu, na postoju wiatrak uruchamia się jest ok, w czasie jazdy masz bieg zapięty , kontrolka luzu wyłączona i problem z wiatrakiem a termostat był sprawdzany w garnku z wodą ? może nie otwiera się do końca Edytowane 9 Grudnia 2008 przez enduromaster Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citus Opublikowano 9 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 właśnie dziwne to jest. termostat ma graniczne temperatury. czyli jak się przytnie jest albo za gorąco albo za zimno. ok pęd powietrza chłodzi w czasie jazdy i jest wszystko w normie(przymyka się jak jest zbyt zimno np. teraz) Jeżeli nie otwiera się do końca czemu przy katowaniu na postoju nic się nie dzieje? Zaplecze warsztatowe mam dość pokaźne, nieco wiedzy i doświadczenia też. Nie lubię się poddawać, jedynie czasu trochę brak. Przeczytajcie z uwagą posty jedno wyklucza drugie. Pytanko: czujka wentylatora to bimetal czy półprzewodniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ODYS Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 możesz jeszcze pokombinować inaczej tył moto na podstawkę jakiś miernik cyfrowy który możesz mierzyć temperaturę do tego wentylator biurowy albo dwa i możesz samemu zrobić symulacje najpierw pomiary na podstawce i na wolnych obrotach w kilku miejscach okolice pompy duł chłodnicy góra chłodnicy dół silnika i góra silnika potem zapinasz 1 albo 2 i robisz rundkę na postoju możesz robic pomiary temperatury wentylatory stwoża przepływ powietrza przez chłodnice osobiście stawiam na dwie usterki 1 termostat za mało się otwiera {w serwisów ce jest wymiar maksymalnego otwarcia i tak się powinien otwiera c} 2 coś z głowica uszczelka przy większych obrotach pompuje powietrze do układu chłodzenia {taką starą metodą na sprawdzanie było założyć prezerwatywę zamiast korka po zaślepieniu przelewu przy zimnym silniku odpalić i sprawdzasz jak rośnie to coś z uszczelnieniem głowicy można podkręcić obroty do jakiś 3000 ale nie za długo bo można sie poparzyć jak moto sie zagrzeje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Immortal Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 a może masz zapowietrzony uklad chłodzenia. u mnie jak bulgotało to okazlo sie pozniej, ze miałem zapowietrzony układ, temperatura tez wariowala na wskaźniku. W bloku ciecz sie gotowała a w chlodnicy był plaszcz powietrzny i niższa temperatura, czujnik nie włączał wentylatora bo nie reagowal na gorącą ciecz, ktorej przy nim nie było. Dopiero gdy wymieniłem ciecz i porządnie odpowietrzylem problem jak ręką odją. od tego przecież są zbiorniczki wyrównawcze lub korki z zaworem ciśniniowym. Gdy uklad nie jest zapowietrzony gdy ciecz sie zagotuje wtedy wywala poza uklad nadmiar i tylko do tego te korki i zbiorniczki służą. oczywiście to tylko moja sugestia bo równie dobrze może być to jakis z czujników jak napisano wyżej w innych postach. pozdrawiam i życze szybkiego rozwiaznia sprawy i mimo wszystko nie polecał bym testów z podstawką i wentylatorami. :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.