Skocz do zawartości

Problem z rejestracją-Nowe zasady


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio spotkałem się z odmową rejestracji mojego motocykla-po krótce..

Jak wiadomo od 25.12.2007roku aby w kraju zarejestrowac moto z Niemiec

potrzebne są dwa dowody Duży Brief i Maly.

Kiedys w Niemczech był duży brief-ksiazka pojazdu i zielone wymeldowanie i

to uprawniało przed ta data do rejestracji motocykla w Polsce.

Ja mam właśnie Duzy Brief i to wymeldowanie .

Od 01.10.2005roku w Niemczech daja nowe wzory

dokumentów-Zulassungsbeschinigung teil 1 i 2-na to zarejestruje sie w Polsce

motocykl.

Moj motocykl byl wyrejestrowany przez Niemca na poczatku stycznia 2005

roku -tak więc miał w swoich dokumentach tylko właśniue ten duzy brief z

wymeldowaniem.Ja zakupiłem od niego motocykl w marcu 2006roku i dostalem od

niego tylko te dwa dokumenty.

Nie spieszyłem sie z rejestracja bo szykowalem w wolnych chwilach motocykl

pod siebie-rozkreciłem co do srubki i renowacja i składanie-teraz jest na

tip top.Po renowacji motocykla jakis tydzien temu zrobiłem pierwszy przeglad

w kraju i inne dokumenty potrzebne do rejestracji-a w UK zonk.powiedzieli ze

nie ma szans na rejestracje bo nie posiadam potrzebnych dwóch czesci briefu.

Tłymacze że moto nabyłem przed wejściem w życie nowej ustawy czyli

25.12.2007 ale to do nich nie trafia....sam juz nie wiem.....powiedzieli ze

mogłem zarejestrrowac go przed 25 i bym nie mial problemu, a tak sam sobie

go zrobilem.Tłumaczylem ze moto było dokladnie odnawiane (przeprowadzana

renowacja-porozkręcane)i tak bym nie dostał przegladu technicznego i z

rejestracji nic by nie było.

Nie wiem może ja jestem za głupi albo te państwo jest dziwne?

Pytam się kierownika wydziału -Czy w ogóle jest sens przywracania do życia

starszych pojazdów które kiedys tam byly sprowadzane na starych

zasadach?Powiedział że nie -jak nie maja nowych

dokumentów!!!!!!!!!!!!!!!!Bezsens

jedyna rada jaka mi udzielił to jechac 1100km specjalnie po wyciąg z

niemieckiego urzedu po nowe dokumenty!!!!!!!!!!

Czy ktoś z Was sie z takim przypadkiem spotkał?

Prosze o pomoc i rade

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może chociaż to ci pomoże. Aby załatwić jakiekolwiek formalności w Niemczech, wystarczy udać się do najbliższego "urzędu komunikacji". Ja pojechałem do Frankfurtu nad Odrą. Wszystko jest i tak w sieci komputerowej więc miejsce niema znaczenia. Ciekawe kiedy u nas tak będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiedziałeś o zmianie przepisów i nie spieszyłeś się z rejestracją - to winnego problemów już masz

poszukaj tematów o tej zmianie przepisów z początku tego roku, bodajże KS coś tam radził jak sobie z tym fantem poradzić

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz pokusic sie o doprowadzenie motocykla do LVB ( Landesverkehrs Betrieb ) - Zulassungstelle ( zam gdzie rejestruje sie pojazdy ) i

 

1. najpierw bedziesz musial zrobic HU i AU ( Hauptuntersuchung i Abgassonderuntersuchung ) czyli TÜV.

 

2. zarejestrowac motocykl na Ausfuhrkennzeichen ( wywozowe z czerwonym paskiem. Impreza ca. 200,- €

 

Zostanie wydany Ci komplet dokumentow. Za dodatkowa oplata 60 Eurocentow moze zostac wydany miedzynarodowy dowod rejestracyjny czyli trzeci dokument.

 

Zycze powodzenia

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za profesjonalne rady!!!

Czyli moge wszystkie te formalności zrobić jak Kolega pisał we Frankfurcie przy granicy?Odpada dodatkowe obciążenie finansowe związane z podróżą w głąb Niemiec.

Liczyłem też na podpowiedź ks-rider-nie zawiodłem się;-)

Tak więc w Landesverkehrs Betrieb załatwie wszystko od A do Z?Chodzi mi o niemiecki TUV i zarejestrowanie czasowe.Jak wyglada czasowy mały brief-jest cały czerwony?

Musze tam pokazać umowe starą umowe między mną a Niemcem zawartą w 2006 roku?

Czy poprostu pokazyje im tylko duzy Brief (karte pojazdu) i zielone wymeldowanie które kiedys dostałem?

Pozdrawiem i z góry dziękuje za dokładniejsze wskazówki :notworthy:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

2. zarejestrowac motocykl na Ausfuhrkennzeichen ( wywozowe z czerwonym paskiem. Impreza ca. 200,- €

 

Witam. Miesiäc temu zarejestrowalem wymeldowane moto na tablice pröbne (zölty pasek) z zielonä kartä ca. 100€.

 

Piotr123 - ze zapytam - jaki to motor kupiles?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W LVB zalatwisz wszystko.

 

o zarejestrowaniu czasowym nic nie mowilem - rozwin mysl

 

Dostaniesz Zulassungsbescheinigung Teil I - Fahrzeugschein'ow juz nie ma.

 

umowy nie musisz miec, ta nikogo nie interesuje - masz dokumenty - jestes wlascicielem, wez wszystkie dokumenty , nie zapomnij o wymeldowaniu

 

 

2. zarejestrowac motocykl na Ausfuhrkennzeichen ( wywozowe z czerwonym paskiem. Impreza ca. 200,- €

 

Witam. Miesiäc temu zarejestrowalem wymeldowane moto na tablice pröbne (zölty pasek) z zielonä kartä ca. 100€.

 

Piotr123 - ze zapytam - jaki to motor kupiles?

Pozdro

 

Ostatnio rejestrowalismy - wywozowe koszty ca. 100,- € ( HU bylo wiec oplaty TÜV'u odpadly ) do tego dojdzie TÜV ca. 85,- €

 

w przypadku Kurzzeitkennzeichen ( zolte ) otrzymujesz co prawda cos w rodzaju zulassungsbescheinigung Teil I ale troche inaczej to wyglada i w PL, moga znowu byc dylematy. W przypadku Ausfuhrkennzeichen

 

wszystko jest mur - beton.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, poprawcie mnie, jeśli się mylę.

Przy ponownym rejestrowaniu moto (lub auta) w Niemczech, nie bez znaczenia jest powód wcześniejszego wymeldowania. Jeśli pojazd jest już "wyeksportowany" (zaznacza się tą opcję przy wymeldowaniu, żeby nie musieć płacić za złomowanie) to nie tak łatwo z powrotem go zarejestrować.

Sporo lat temu miałem niezłą przygodę z autem. Celnik pomylił się w numerze silnika. I urząd celny kazał mi ponownie przeprowadzić procedurę na granicy. Wyszła t tego niezła awantura i miesiące odwołań, kaucja w kosmicznej wysokości itd. Wszystko w końcu się poukładało.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy moge w Niemczech ponownie zarejestrować moto na tablice

wywozowe gdy w wymeldowaniu mam wpis:

 

Max. Stilllegungsfrist 18 Monate.Keine Verlagerung moglich.

Keine Zulassung bei abgelaufener HU/AU moglich.

 

Tłumaczenie:Maksymalnie unieruchomienie pojazdu 18miesiecy bez mozliwosci

przedłużenia.

Bez waznego badania spalin/technicznego pojazd nie bedzie dopuszczony do

ruchu.

 

Ok-przed rejestracja musze zrobić przeglad TUV, ale co oznacza ten zapis o tych 18-tu miesiącach.

Chyli nie mam szans ponownej rejestracji jeśli upłynie 18 miesiecy.Dodam że upłyneło.....

Jaki status ma pojazd jeśli nic się nie zrobi w tym terminie z motocyklem?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pojazd jest już "wyeksportowany"

 

Prawo niemieckie nie zna pojecia wyekspluatowany.

 

 

Po 18 - tu miesiacach robi sie juz nie HU a pojazd przechodzi przez Baurad ( - Abnahme ), w wypadku gdy masz Fahrzeugbrief z wymeldowaniem nie gra raczej roli. Ewentualnie moze kosztowac nieco wiecej.

 

Jutro mam egzamin wiec moge sie jeszcze dokladnie spytac egzaminatora.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ja zakupiłem od niego motocykl w marcu 2006roku" Długo czekałeś na rejestrowanie.Za to może być kara ale może ona się opłacić Ww Twoim przypadku to raz,dwa "Tłymacze że moto nabyłem przed wejściem w życie nowej ustawy czyli 25.12.2007 " Tego bym się trzymał bo prawo nie działa wstecz i zakup motocykla przed wejściem przepisów upoważnia Cię do zarejestrowania na starych zasadach.W takim przypadku szukałbym porady prawnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ci podam przykład mojego kolegi, niektórzy pewno oburza się, że może jakoś tam niezgodny z prawem, ale zadziałało : otóż taka sama sytuacja jak twoja spowodowana była nieznajomością przepisów przez urzędnika rejestrującego pojazd, kolega miał 2 papiery z Niemiec i urzędnik nie chciał zarejestrować samochodu, wobec czego kolega fikcyjnie mi sprzedał swój samochód i ja poszedłem do swojego urzędu, gdzie urzędnicy albo światlejsi albo bardziej ludzcy, zarejestrowałem bez problemu na siebie bez proszenia ani tłumaczenia, po czym sprzedałem koledze spowrotem jego auto już zarejestrowane, a on w swoim urzędzie zarejestrował je już na siebie jako auto "polskie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"kolega miał 2 papiery z Niemiec "(mały i duży Brief ?) To gdzie był problem?

2 papiery : duży brief i wymeldowanie, przeczytaj pierwszy wpis autora wątku

Edytowane przez zenoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj bylem w ÜV Nord i dowiedzialem sie dokladnie, jest tak jak podalem, mozna bez problemu go zarejestrowac.

 

 

Koszty takie jakie podalem.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...