Skocz do zawartości

WSK 175 usprawnianie silnika


eddusigaz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam gorącą prośbę. W czerwcu bronię dyplomu: "Przygotowanie koncepcji wyścigowej motocykla WSK 175." i poszukuję wszelkich materiałów dotyczących usprawniania tego silnika.Większość pozycji zawiera usprawnianie mniejszej WSK-i i mniemam,że w większym silniku to może się nie sprawdzić. Poszukuję również cylindra do tego silnika z dodatkowym,fabrycznym kanałem przepłukującym-część klubów sportowych z lat 70-tych i 80-tych miała te cylindry.Za wszelkie informacje i sugestie z góry dziękuję. :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ode mnie to możesz tylko dostać całą biblię Sałka, jest kilka fajnych artykułów ja poprawić osiągi w leciwych silnikach 2T.

* http://rapidshare.com/files/124414725/Salek.rar.html

 

 

tak po za tematem

jest tam też coś dla posiadaczy shl :wink:

 

*

link zaciągnięty od chłopaków z forum ,,motomaniacy"

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O rasowaniu silnika 175ccm niewiele znajdziesz bo nikt nie poleca takich operacji. Te silniki są delikatne i każdy przyrost mocy zabije go dość szybko. A o silniku S-32 z SHL to inna bajka - tam z 9KM fabrycznych można wyciągnąć 14KM dla wersji użytkowej lub nawet 18KM dla wyczynówki i wtedy taka SHL daje popalić nawet MZ250. :biggrin: Chciałbym pojeździć taką SHL. :biggrin: Może jeden z zapasowych silników kiedyś zrobię na tą użytkową wersję 14KM. . :buttrock:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qurim właśnie o tej modyfikacji silnika shl pisałem z myślą o tobie :biggrin: jak coś wykombinujesz to się pochwal

 

a co do wieśki, to najgorsze jest to że w necie nie ma gotowych przepisów na poprawę osiągów tego silnika. Gdzie modyfikacji S38 czy S32 jest na pęczki

 

A zapytam autora tematu, czy taka modyfikacja jak założenie zaworu membranowego też wchodzi w grę??

Nie wiem czy niektórzy wiedzą ale powstał (dawno temu) w polsce prototyp zaworu magnetycznego coś więcej tutaj

:icon_arrow: http://motocykle.svasti.org/index.html?str...magnetyczny.htm

można by spróbować coś takiego wykonać

 

a co do wyczyna wsk

:icon_arrow: http://motocykle.svasti.org/index.html w zakładce wsk :icon_arrow: Prototyp motocykla sportowego napędzanego silnikiem WSK 175

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam gorącą prośbę. W czerwcu bronię dyplomu: "Przygotowanie koncepcji wyścigowej motocykla WSK 175." i poszukuję wszelkich materiałów dotyczących usprawniania tego silnika.Większość pozycji zawiera usprawnianie mniejszej WSK-i i mniemam,że w większym silniku to może się nie sprawdzić. Poszukuję również cylindra do tego silnika z dodatkowym,fabrycznym kanałem przepłukującym-część klubów sportowych z lat 70-tych i 80-tych miała te cylindry.Za wszelkie informacje i sugestie z góry dziękuję. :icon_biggrin:

A kolega studiuje archeologię?

Mam w mojej dziupli kompletny silnik WSK175Wiatr a zaworem membranowym i mogę zrobić kilka fotek jeżeli to się na coś przyda.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę,że gaźnik od Jawy powinien wystarczyć. Zespawam tylko 2 króćce.Mam też jeszcze gaźniki mechaniczne z mojego gsxr-a tylko nie wiem czy wydatek nie będzie za duży.Założenie jest takie: restauracja pojazdu i poprawienie własności trakcyjnych.Nie mam zamiaru robić motocykla,który popracuje 100h i koniec. W planie mam podcinanie denka tłoka pod kanały,może też ten dodatkowy kanał przepłukujący.Korbę może troszkę odchudzić i wszystko wyważyć jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka pytań:

- czy jeśli nawet założył byś ten podciśnieniowy gaźnik z gsxra to pasował by on do silnika 2T??

- wiesz na pewno czy korba nie jest z zewnątrz utwardzana??

- masz jakieś dodatkowe informacje dotyczące polepszenia osiągów poprzez podcięcie nóżek tłoka (napisałeś denka, ale to mi się wydaje co najmniej dziwne :wink: ) jeśli miałbym uderzać w tym kierunku to sprawdził bym w którym miejscu przechodzą zamki pierścieni i ewentualnie poszerzał bym kanały.

- chcesz wydrążyć jeden kanał przepłukujący, silnik to zwykły symetryk a ty chcesz stworzyć tylko jeden kanalik?? :rolleyes:

 

ja bym się nad tym zastanowił, z cylindrem uderzył bym do motor-techu może oni mają jakieś przepisy. :flesje:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaźnik jest mechaniczny-pierwsze olejaki 750 takie miały do 1987,podcinanie denka tłoka potwierdzam, podcina się na szerokość kanałów i zbiera 1-2 mm,stopki tłoka-wnioskuję,że to koniec płaszcza też o tym myślę. Na sekcji gokartowej u mnie na polibudzie w latach 80-tych mocno odchudzano korby i się nie urywały,a cylinder taki widziałem na własne oczy a otwór w tłoku robi się troszkę pod częścią pierścieniową po stronie wydechu,(10x2) :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam temat dobry nawet bardzo dobry ja też mam Wsk 175 i myślałem kiedyś co by tu zrobić żeby była bardziej jadowita chociaż i tak jest :icon_razz: z modyfikacji jakie mam to poprzedni właściciel założył gaźnik od Cz 175 jeśli chodzi o osiągi to nie wiem bo nie mam porównania jak by chodziła na gaźniku pegaza taki jak powinien być, ze swoją będę coś robił ale wał już mam niebogaty a korby nigdzie nie można kupić jak na razie i wszelkie modyfikacje muszą poczekać, a przeróbka jaką widziałem to mój kolega przerabiał kosz sprzęgłowy na 5 tarcz bodajże bo oryginalnie ma chyba 4 jak sobie coś przypomnę to dopiszę :wink:

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeetam. Jak już zapewne pisałem wcześniej, takie operacje są szkodliwe dla tych silników które słynęły ze swoje "nietrwałości". Wał jest delikatny oraz skrzynia biegów. WSK 175 nawet dobrze się zawija jak na tą klasę i jest wporzo, po co więcej męczyć?

Silnik W2 był dość zwinny, jedyne co możesz zrobić to poprawić fabryczne niedokładności a to jest uniwersalne dla innych silników też więc możesz korzystać z materiałów dotyczących np. S-32 i brać z nich OGÓLNE ZAŁOŻENIA. Pokrycie kanałów, progi, polerowanie kanałów, odchudzenie tłoka i korby, wypełnienie skrzynki korbowej. To powinno dać odczuwalną różnicę. Jeśli nie masz konkretnych danych i wymiarów dla TEGO silnika czyli W2 to nie kombinuj z podcinaniem tłoka czy chociażby kątem krawędzi kanałów wchodzących do cylindra. W ten sposób możesz tylko sp**lić sprawę i czeka Cię kupno nowego tłoka albo nawet cylindra.

Jak chcesz uzyskać lepszą charakterystykę momentu obrotowego to załóż na wał dodatkowe koło zamachowe takie jak były w SHL M17 Gazela, montuje się to na wał pod koło zębate zdawcze sprzęgła. Silnik straci trochę obrotów ale zyska momencik i lepszą charakterystykę.

 

Konstrukotrzy zrobili co mogli aby silnik był zwinny i wątpię że tak jak w SHL jest w nim ukryte kilka KM w postaci podłych niedoróbek i pasowań.

 

Zwróć też uwagę że grubość uszczelki pod cylindrem ma wpływ na kąty otwarcia okien cylindra i zła uszczelka może sporo namieszać w pracy silnika. Silniki W2 nie słynęły z trwałości, często padały przy przebiegach 10-15kkm więc tuning skróci jego żywotność masakrycznie. Mój dziadek miał 2 Gazele z silnikami W2 i też narzekał na nie a nie mogę powiedzieć że się nie znał na rzeczy bo był technologiem produkcji w zakładach Fiata w Italii i zawsze dbał o sprzęt. Gazelki ja odziedziczyłem ale że nie lubiłem Gazel to silniki sprzedałem koledze który miał WSK175 i często potrzebował sprawny silnik na wymianę.

 

Krótko mówiąc: aby uzyskać jakiś efekt to skup się na detalach i przede wszystkim załóż wypełnienie skrzynki korbowej bo to baardzo ważne jest. Samo wypełnienie da Ci odczuwalny efekt. Kiedyś w S-32 miałem zaspawane boczne blachy na wale w ten sposób pozbywając się szkodliwej pojemności skrzyni korbowej gdzie normalnie ciśnienie wdziera się pod owe blachy i szkodzi pracy silnika zwiększając pojemność całej komory. SHL pomimo tego że była straszną padaką składaną z 5 innych to jednak zbierała się niesamowicie jak na SHL. Na koło szła do pionu do razu bez zająknięcia i na początku nieźle się zdziwiłem że taki wyrywa do przodu. :biggrin: :buttrock: Korzystaj przede wszystkim z porad zawartych w książce WSK, tam będą mądre, nieszkodliwe porady i patenty.

 

 

No chyba że bardzo chcesz mieć tą wyścigową WSK to sprawa jest prosta - wypełnienie skrzynki, zwiększenie stopnia sprężania, inny dolot i wydech no i wzmocnienie sprzęgła.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...