jasiek09 Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 (edytowane) Witam, potrzebuje pomocy bo niestety nie moge znaleźć jaki kąt wyprzenia zapłonu powinna mieć nsr 50? albo ogólnie 2suwy o pojemności 50cc,np dla nsr 125 znalazłem 24,3 stopnie przy 3000rpm. Edytowane 23 Listopada 2008 przez jasiek09 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Opisz dokładniej po co potrzebujesz takie dane bo o ile dobrze pamiętam to w tym silniku nie można regulować zapłonu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek09 Opublikowano 23 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Opisz dokładniej po co potrzebujesz takie dane bo o ile dobrze pamiętam to w tym silniku nie można regulować zapłonu. Potrzebne mi jest to bo chce ustawić wyprzedzenie takie jakie powinno bo są różne plotki że jedni mówia ze trzeba opóźnić zapłon bo to 2suw inni że przyspieszyc, bo chodzi o to że chcę odblokować całkowicie moto i nie wiem czy ktoś wcześniej się nie bawił i jest dobrze ustawiony .Mam moduł ale na podstawce zapłonu też jest regulacja gdzie mogę przyśpieszać lub opóźniać zapłon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 To sie robi doswiadczalnie. Ustaw na środku, bo zazwyczaj wlasnie tam jest najlepiej. potem przekrecasz skrajnie w prawo, patrzysz jak lata, potem znow w lewo. tak to wlasnie sie robi. po znalezieniu "lepszej strony" mozesz probowac dokladniej wyregulowac cofajac o kilka stopni. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek09 Opublikowano 24 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 To sie robi doswiadczalnie. Ustaw na środku, bo zazwyczaj wlasnie tam jest najlepiej. potem przekrecasz skrajnie w prawo, patrzysz jak lata, potem znow w lewo. tak to wlasnie sie robi. po znalezieniu "lepszej strony" mozesz probowac dokladniej wyregulowac cofajac o kilka stopni. pzdr:) taka metode to znam , ale chcialbym to zrobic dokladniej przy uzyciu lampy, a nie 10 razy zdejmowac magneto myslac = a może wczesniej bylo lepiej :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 tez bym w zyciu wolal wiecej i lepiej, ale niestety jak sa dane, to nie ma sprzetu, a jak jest sprzet to nie ma danych... pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 Witam, 22/3000 to jest bazowe wyprzedzenie zapłonu dla Derbi GPR Replica a więc do wszystkich z silnikiem DERBI, nie mylić AM6 bo to są inne silniczki. Jednakże też 50 więc możesz spróbować. Co do tego czy da się czy nie zmienić wyprzedzenie to zapraszam do tematu który kiedyś tam otwarłem. (Bazowe wyprzedzenie da się ustawić przynajmniej w derbi zmieniając położenie statora z cewkami ponieważ tam też znajduje się czujnik. http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...ic=106349&st=40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek09 Opublikowano 24 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 dzieki sprobuje w weekend jak bede w domu, tamten temat wczesniej juz sledzilem z ciekawoscia, w hondzie tez jest regulacja na statorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 No generalnie ustawisz na statorze bo tam jest cały czujnik który daje impuls do modułu. Dzięki czemu można sterować zapłonem. Najlepiej sobie jak jest możliwość markerem zaznaczyć poprzednie miejsce. Ale nie ma co gdybać, w moim temacie kolega napisał jak ustawić to bazowe wyprzedzenie zapłonu. Masz stroboskop ?? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 (edytowane) Mahermnih, z Twojego postu zrozumialem tylko tyle, ze kierujesz Go do tematu o regulacji zaplonu, ktory sam zalozyles. reszta to tylko i wylacznie LANIE wody, ktore NIC nie wnioslo. Fakt, dales informacje o zaplonie w DERBI, ale zabroniles mylic go z silnikami Minarelli, ale z Honda pomylic juz mozna? mimo wszystko ze ten post cos wniesie i Kolega Jasiek sobie poradzi... tymbardziej ze ktos tam cos napisal o tej regulacji... Szkoda ze sprzedalem NS1, moznaby porownac ustawienie zaplonu w NSce, w ktorej bazowego sie juz nie zmienia i zaaplikowac je do Twojej NSRki, bo te silniki są PRAWIE identyczne. pzdr:) Edytowane 25 Listopada 2008 przez magneto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek09 Opublikowano 25 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 tak wiem,tylko podobno te nsr 50 byly blokawane własnie poprzez obrocony zaplon i ztąd moje dywagacje na temat jaki kąt ustawić. bo mniemam że ta mapa zapłonu która jest wgrana w cdi zależy właśnie od bazowego położenia statora. jak myślicie zapłon w dwusuwie może być zdławiony poprzez ustawienie go za wczesnym czy za późnym... ? chyba za wczesny wypada z możliwości bo przecież wtedy bardziej się zużywa silnik a honda by w takim stanie nie oddała do użytku moto... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 (edytowane) Mahermnih, z Twojego postu zrozumialem tylko tyle, ze kierujesz Go do tematu o regulacji zaplonu, ktory sam zalozyles. reszta to tylko i wylacznie LANIE wody, ktore NIC nie wnioslo. Fakt, dales informacje o zaplonie w DERBI, ale zabroniles mylic go z silnikami Minarelli, ale z Honda pomylic juz mozna? 1. Kierowałem go bo tam jest napisana wartość wyprzedzenia zapłonu dla 50 cc a o takie też prosił 2. Jak sam zauważyłeś podałem różnicę Derbi - AM6 ponieważ jest ona istotna bo nie każdy zapłon jest jednakowo rozwiązany. 3. Nie ty miałeś do zrozumieć magneto tylko kolega Jasiek :D Starałem się pomóc a to jak to zinterpretowałeś to twoja sprawa. tak wiem,tylko podobno te nsr 50 byly blokawane własnie poprzez obrocony zaplon i ztąd moje dywagacje na temat jaki kąt ustawić. bo mniemam że ta mapa zapłonu która jest wgrana w cdi zależy właśnie od bazowego położenia statora. jak myślicie zapłon w dwusuwie może być zdławiony poprzez ustawienie go za wczesnym czy za późnym... ? To co mogę ci powiedzieć na pewno to, że jest możliwość że CDI blokuje obroty makymalne do np 10k i odcina zapłon. Tu jest wyprzedzenie do Mt: MT 50 19 +/- 3 3000 Do NSR ki 50 nie ma w AutoData Motocykle :( nie wiem dlaczego. Moim zdaniem: Stały kąt wyprzedzenia zapłonu 20° przed GMP i taki na początek polecam ustawić. I tak nawiasem magneto to ty twoim doświadczalnym ustawianiem zapłonu to go w błąd wprowadzasz. Edytowane 25 Listopada 2008 przez mahermnih1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 Nie mysle bo tak jest.za puzny zaplon lub zawczesny duzo mniejsza moc.zaplon odkrec i do konca w prawo. Opisz dokładniej po co potrzebujesz takie dane bo o ile dobrze pamiętam to w tym silniku nie można regulować zapłonu. DA SIE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiek09 Opublikowano 25 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 to wiem, ale mi takie obroty na na ostatnim biegu nie grożą.... http://www.apriliaforum.com/forums/printthread.php?t=51421 tu znalazlem ciekawy temat i jest coś na temat wyprzedzenia. "You set the ignition on the Kitaco to 23 degrees static to start and it retard progressively about 10 degrees as the revs rise to stupid high rpm. The stock NSR igntion is just like the Aprilia with 20 grees static from idle to redline." "You set the ignition on the Kitaco to 23 degrees static to start and it retard progressively about 10 degrees as the revs rise to stupid high rpm. The stock NSR igntion is just like the Aprilia with 20 grees static from idle to redline." więc chyba jednak 20 ewentualnie 18 - 19 :) Wiecie może gdzie mogę kupić oryginalny filtr do mojego moto bo jak go kupiłem to był stożek w puszce... owinąłem go jeszcze gąbką ale i tak mi sie on nie podoba... wolałbym oryginał i nie mieć bólów głowy czy nie dostaje za dużo powietrza i kręci obroty na jałowym na powietrzu a na biegu kupa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahermnih1 Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 Wiecie może gdzie mogę kupić oryginalny filtr do mojego moto bo jak go kupiłem to był stożek w puszce... owinąłem go jeszcze gąbką ale i tak mi sie on nie podoba... wolałbym oryginał i nie mieć bólów głowy czy nie dostaje za dużo powietrza i kręci obroty na jałowym na powietrzu a na biegu kupa... Najlepiej na allegro szukać okazji :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.