grucha87 Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 (edytowane) witam.od pewnego czasu stukało mi cos w cylindrze,byłem przekonany ze to korbowód,dzis to rozebrałem i ku mojemu zdziwieniu brak luzów góra-dól na korbie.co tam jescze moze stukac-luzy zaworowe były ustawiane ale to nie uspokoiło stuków. ps.a stuki były takie jak by faktycznie był luz na korbie. Edytowane 22 Listopada 2008 przez grucha87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 Wypada pomierzyć sworzeń korbowy oraz luz na korbie czujnikiem mikrometrycznym. Samo manualne sprawdzenie luzu korby bardzo często jest mylące. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha87 Opublikowano 23 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 A czy w głowicy morze coś stukać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 A czy w głowicy morze coś stukać? Pytałeś o cylinder. W głowicy mogą stukać dźwigienki zaworowe ale przy braku praktyki trudno Ci będzie zlokalizować miejsce stukania. Np.śruba regulacyjna, oś dźwigienki lub sama dźwigienka wpadająca w synchoniczne drgania z powodu nierównego zużycia na styku z wałkiem rozrządu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perek Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 (edytowane) A czy w głowicy morze coś stukać? A może to nie głowica/cylinder tylko poluzowana nakrętka na wale i wybity klin. Miałem to u siebie w TT600R i najpierw przez myśl też mi przeszedł mi korbowód, jednak wcześniejsze doświadczenia kolegi kazały mi najpierw to sprawdzić. Pozdrawiam. Edytowane 23 Listopada 2008 przez perek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha87 Opublikowano 23 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 A może to nie głowica/cylinder tylko poluzowana nakrętka na wale i wybity klin. Miałem to u siebie w TT600R i najpierw przez myśl też mi przeszedł mi korbowód, jednak wcześniejsze doświadczenia kolegi kazały mi najpierw to sprawdzić. Pozdrawiam. tzn gdzie?po stronie sprzęgła?czy na kole magnesowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 U znajomego poluzowała się nakrętka na wałku wyrównoważającym i następstwem było ścięcie klina oraz uszkodzenie wału i wałka. Niestety nie zdążył dojechać do dobrego serwisu (jeździł z tym kilka tygodni - a w jednym z serwisów powiedzieli że ten typ tak ma). Service manual niestety tylko po niemiecku (posiadam) mogę przesłać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perek Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 tzn gdzie?po stronie sprzęgła?czy na kole magnesowym? Od strony sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha87 Opublikowano 25 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 Pytałeś o cylinder. W głowicy mogą stukać dźwigienki zaworowe ale przy braku praktyki trudno Ci będzie zlokalizować miejsce stukania. Np.śruba regulacyjna, oś dźwigienki lub sama dźwigienka wpadająca w synchoniczne drgania z powodu nierównego zużycia na styku z wałkiem rozrządu. jakies porady jak to sprawdzić? moc silnika wyrażnie spadła od pewnego czasu! czy może być tak ze stuka tłok o cylinder bo jest zaduzy luz między nimi? (dzwięk tego stukanie to takie metalicznie cykanie cyk cyk cyk dodam że bardzo głośne)! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 Opisywany dźwięk jest typowy dla nieszczelnej uszczelki kolektora wydechu lub pękniętego sworznia tłokowego. Trudno na odległość dokładnie opisać bo może to być też stopa korbowodu ale akurat taki dźwięk będzie się nasilał podczas ruszania i przyspieszania. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha87 Opublikowano 25 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 to cu tu ronić? Dodam może jeszcze że jak był zimny i go zapalałem to musiałem sie troche nameczyć bo motor pochodził z 15 sekund(nieruwno chodził) i gas i tak musiałem z 5 razy robić az doszedł wkońcu do siebie i tak codziennie! odczuwalne sa jeszcze wibracje z silnika odczuwalne nawet na kierownicy zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku! i powiedz mi jeszcze czy może być tak ze stuka tłok o cylinder bo jest zaduzy luz między nimi? I powiem moze jeszcze że na początku stukało to na ciepłym silniku a po jakims miesiącu czy zimny czy ciepły to waliło jak pieron! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 Jezeli jest to walenie, ktore nasila sie z czasem, to nie wyglada to dobrze. Znaczy to po prostu ze lozysko korbowodowe ci sie konczy, a w zwiazku z tym ze mamy zime to nie ma co gdybac na forum tylko trzeba otworzyc silnik i zobaczyc co sie dzieje. Duzy luz na tloku nie bedzie powodowal stukania, chyba ze bylby bardzo duzy. Oczywiscie przyczyn moze byc jeszcze kilka, ale jezeli moc silnika spada jednoczesnie ze stukaniem to podejrzewam ze to cos powaznego. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha87 Opublikowano 26 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 silnik jest rozpołowiony i i łozysko na wale jest wporządku! :banghead: I niewiem co tu naprawiac skoro wszystko wyglada na ok? Zawory musze dotrzeć bo jeden napewno przepuszcza! na 2 zaworach porobił się dziwny osad jak by spaliny tylko gdy go zaczołem zdzierac to wygladał jak piasek :notworthy: dziwne to bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Jak to sprawdziles ze lozysko na wale jest w porzadku ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha87 Opublikowano 28 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Korbowód czop i łożysko zostało wymienione w zeszłym sezonie na nowe! sprawdziłem to tak że widze że niema zadnych luzów duł góra wszystko elegancko ładnie chodzi jak powinno! jak to inaczej sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.