Skocz do zawartości

stuki w xt 600


grucha87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam.od pewnego czasu stukało mi cos w cylindrze,byłem przekonany ze to korbowód,dzis to rozebrałem i ku mojemu zdziwieniu brak luzów góra-dól na korbie.co tam jescze moze stukac-luzy zaworowe były ustawiane ale to nie uspokoiło stuków.

 

 

ps.a stuki były takie jak by faktycznie był luz na korbie.

Edytowane przez grucha87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy w głowicy morze coś stukać?

Pytałeś o cylinder.

W głowicy mogą stukać dźwigienki zaworowe ale przy braku praktyki trudno Ci będzie zlokalizować miejsce stukania. Np.śruba regulacyjna, oś dźwigienki lub sama dźwigienka wpadająca w synchoniczne drgania z powodu nierównego zużycia na styku z wałkiem rozrządu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy w głowicy morze coś stukać?

A może to nie głowica/cylinder tylko poluzowana nakrętka na wale i wybity klin. Miałem to u siebie w TT600R i najpierw przez myśl też mi przeszedł mi korbowód, jednak wcześniejsze doświadczenia kolegi kazały mi najpierw to sprawdzić.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez perek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to nie głowica/cylinder tylko poluzowana nakrętka na wale i wybity klin. Miałem to u siebie w TT600R i najpierw przez myśl też mi przeszedł mi korbowód, jednak wcześniejsze doświadczenia kolegi kazały mi najpierw to sprawdzić.

 

Pozdrawiam.

tzn gdzie?po stronie sprzęgła?czy na kole magnesowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U znajomego poluzowała się nakrętka na wałku wyrównoważającym i następstwem było ścięcie klina oraz uszkodzenie wału i wałka.

Niestety nie zdążył dojechać do dobrego serwisu (jeździł z tym kilka tygodni - a w jednym z serwisów powiedzieli że ten typ tak ma).

Service manual niestety tylko po niemiecku (posiadam) mogę przesłać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałeś o cylinder.

W głowicy mogą stukać dźwigienki zaworowe ale przy braku praktyki trudno Ci będzie zlokalizować miejsce stukania. Np.śruba regulacyjna, oś dźwigienki lub sama dźwigienka wpadająca w synchoniczne drgania z powodu nierównego zużycia na styku z wałkiem rozrządu.

 

jakies porady jak to sprawdzić?

 

moc silnika wyrażnie spadła od pewnego czasu! czy może być tak ze stuka tłok o cylinder bo jest zaduzy luz między nimi? (dzwięk tego stukanie to takie metalicznie cykanie cyk cyk cyk dodam że bardzo głośne)!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisywany dźwięk jest typowy dla nieszczelnej uszczelki kolektora wydechu lub pękniętego sworznia tłokowego.

Trudno na odległość dokładnie opisać bo może to być też stopa korbowodu ale akurat taki dźwięk będzie się nasilał podczas ruszania i przyspieszania.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to cu tu ronić?

 

Dodam może jeszcze że jak był zimny i go zapalałem to musiałem sie troche nameczyć bo motor pochodził z 15 sekund(nieruwno chodził) i gas i tak musiałem z 5 razy robić az doszedł wkońcu do siebie i tak codziennie! odczuwalne sa jeszcze wibracje z silnika odczuwalne nawet na kierownicy zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku!

i powiedz mi jeszcze czy może być tak ze stuka tłok o cylinder bo jest zaduzy luz między nimi?

 

I powiem moze jeszcze że na początku stukało to na ciepłym silniku a po jakims miesiącu czy zimny czy ciepły to waliło jak pieron!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli jest to walenie, ktore nasila sie z czasem, to nie wyglada to dobrze.

Znaczy to po prostu ze lozysko korbowodowe ci sie konczy, a w zwiazku z tym ze mamy zime to nie ma co gdybac na forum tylko trzeba otworzyc silnik i zobaczyc co sie dzieje.

Duzy luz na tloku nie bedzie powodowal stukania, chyba ze bylby bardzo duzy.

Oczywiscie przyczyn moze byc jeszcze kilka, ale jezeli moc silnika spada jednoczesnie ze stukaniem to podejrzewam ze to cos powaznego.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik jest rozpołowiony i i łozysko na wale jest wporządku! :banghead:

 

I niewiem co tu naprawiac skoro wszystko wyglada na ok?

 

 

 

Zawory musze dotrzeć bo jeden napewno przepuszcza! na 2 zaworach porobił się dziwny osad jak by spaliny tylko gdy go zaczołem zdzierac to wygladał jak piasek :notworthy: dziwne to bardzo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...