OldKrakMoto Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 Witam! Mam pewien problem, mam dużą ochotę kupić okazyjnie KOS-a, jest on zarejestrowany i ubezpieczony, nie chcę jednak opłacać ubezpieczenia, bo będzie to moje 6 moto do opłat. Jednocześnie chcę nie tracić możliwości rejestracji i ubezpieczenia tej WSK-i w przyszłości. Co zrobić po spisaniu umowy kupna - sprzedaży? Wyrejestrować? wycofać z ubezpieczenia? co zrobić krok po kroku, żebym mógł ją jeszcze zarejestrować? Proszę o radę, bo to dość pilna sprawa. Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 AFAIK od lat nie ma opcji ani wyrejestrowania, ani "wycofania z ubezpieczenia" (takiej z resztą chyba nigdy nie było) jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loopy1 Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 (edytowane) Przeczytaj dokladnie wątek ZASIEDZENIE MOTOCYKLA. Tam jest podany link do ustawy która umozliwia "nieopłacanie" ubezpieczenia jesli pojazd ma powyzej 25 lat. Albo podaj mejla to Ci ją prześlę. Edytowane 21 Listopada 2008 przez loopy1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OldKrakMoto Opublikowano 21 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 AFAIK od lat nie ma opcji ani wyrejestrowania, ani "wycofania z ubezpieczenia" (takiej z resztą chyba nigdy nie było) jsz Racja, tu mój błąd w terminologii, dogrzebałem się ustawy z dnia 22 maja 2003r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz.U.Nr124, poz.1152). Art.2. 11)pojazd historyczny: a) pojazd zabytkowy w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo o ruchu drogowym, b)pojazd wpisany do księgi inwentarza muzealiów zgodnie z przepisami dotyczącymi ewidencjowania dóbr kultury w muzeach, c)pojazd mający co najmniej 40lat, d)pojazd mający co najmniej 25lat i uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenei dla udokumentowania historii motoryzacji; Art.27.1.Umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych na czas krótszy niż 12 miesięcy, zwanej dalej "umową ubezpieczenia krótkoterminowego", można zawrzeć , jeżeli pojazd mechaniczny jest: 1)zarejestrowany na stałe,w przypadkach określonych w ust. 2; 2)zarejestrowany czasowo 3)zarejestrowany za granicą 4)pojazdem wonobieżnym określonym w art.2 pkt 10 lit.b; 5)pojazdem historycznym Art.29. 1.Posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych: 1)najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu mechanicznego , z wyjątkiem pojazdów historycznych; 2)przed wprowadzeniem do ruchu pojazdów o których mowa w art.2 pkt 10 lit.b , oraz pojazdów historycznych; 5)przed wprowadzeniem do ruchu pojazdów , o których mowa w art.2 pkt 10 lit.b, oraz pojazdów historycznych,które nie zostały dopuszczone do ruchu ustawa określa iż pojazd historyczny to pojazd mający co najmniej 25lat i uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenei dla udokumentowania historii. Czyli potrzebna byłaby mi opinia rzeczoznawcy. i potem działam z ubezp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 No widzisz. To już wiesz. Też niedawno się dowiedziałem o tym systemie ze starymi pojazdami. Mam kilka trupów polskich i po prostu nie płacę a jakbym załatwił z rzeczoznawcą to i Harley by się zakwalifikował bo ma 25 lat. A słyszeliście o projekcie ustaw dot. zabytków które może wejdą w życie niedługo? Jak się uda oczywiście. Będzie to wielkie ułatwienie dla Nas. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 c)pojazd mający co najmniej 40lat, d)pojazd mający co najmniej 25lat i uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenei dla udokumentowania historii motoryzacji; Pierwsze odpada na wstępie, a z drugim będzie ciężko. Zależy od rzeczoznawcy, ale z tego co wiem z doświadczenia, są tacy (zwłaszcza starszej daty), którzy kręcą nosem nawet na Junaka. Więc Kos raczej nie ma dużych szans na uznanie za unikat lub pojazd o szczególnym znaczeniu w historii motoryzacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaneus Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 Pierwsze odpada na wstępie, a z drugim będzie ciężko. Zależy od rzeczoznawcy, ale z tego co wiem z doświadczenia, są tacy (zwłaszcza starszej daty), którzy kręcą nosem nawet na Junaka. Więc Kos raczej nie ma dużych szans na uznanie za unikat lub pojazd o szczególnym znaczeniu w historii motoryzacji. Bez przesady. Koszt opinii to zazwyczaj 150-300 zł zależnie od rejonu kraju. Ze zrobieniem nie ma przeważnie problemu, tylko większość rzeczoznawców nie ma pojęcia o co chodzi. Jakiś czas temu robiłem opinię na forda Capri i nie było problemu, rzeczoznawca sam się ucieszył jak mu podałem tekst ustaw bo miał w garażu kilka starych moto i opłacał OC. Opinia ma świadczyć o szczególnym wkładzie w rozwój motoryzacji a kto mi powie że WSKi nie wnosiły takiego w naszym kraju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.