Skocz do zawartości

Problem z orądem w cbr 600 F3 98r


kapcon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! Mam ostatnio mały problem z Elektryka w mojej cbr-ce a mianowicie nie mam w ogóle ładowania;/ nie wiem co to moze byc. na początku myslalem ze wina jest akumulatora wymieniłem na nowy. nastepnie regulator napiecia rowniez wymienilem. No ale nic sie nie zmieniło jak nie było tak nie ma ladowania motor na "wolnych" obrotach przy właczonych swiatlach ma 12,5 V. Nie wiem co moze byc:( mam nadzieje ze mi ktos postara sie jakos pomóc byłbym wdzieczny. Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm rosnie napiecie jak gazuje nawet myslaelm ze wszystko bedzie dobrze bo jak podlaczylem motor byl na ssaniu ok 3 tys obr/min i napiecie było ok 14,5 myslaelm ze wszytsko jest wporzadku ale jak spuscilem ssanie napiecie spadło;/ wtyczki nie odpinalem bo wlasnie nie wiem co to moze byc czy alternator czy cos innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest tak jak piszesz, że masz 14,5 volta jak dodajesz gazu to wszystko jest ok.Na jałowych obrotach nie będziesz miał 14,5 volta.

Ale dla ścisłości odepnij wtyk od uzwojeń, wtedy dopiero odpal i zmierz napięcie przemienne między każdym przewodem (z reguły 3 żółte). Napięcie powinno być rzędu 40-70 ~ volt

NIE WOLNO ODPINAć REGULATORA PODCZAS PRACY SILNIKA !!!!

Napisz co się dzieje.

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm no bede odpinał ale czy 40-70 to troche nie za duzo nie popali mi niczego?? chyba ze sprawdzac na wyłączonych swiatlach. z tego co mi inni mowili to na jałowym biegu napiecie ma byc w granicach 13,7 blisko 14. Ja jak sprawdzalem to obtoty nie byly wieksze niz 3,5 tysobr/min jak zgasiłem motor to strasznie goracy był regulator napiecia tak ma byc??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzasz prąd przemienny bezpośrednio z alternatora na uzwojeniu, sprawdź w MOhmah czy między uzwojeniem a masą nie ma przebicia.

Z reguły w moto napięcie ładowania mierzy się przy 5000rpm (w zasadzie to jest podane w serwisówce)

Na wolnych obrotach i przy włączonych światłach napięcie ładowania powinno być trochę większe jak napięcie aku.

 

No chyba że nie bardzo masz pojęcie to pozostaje dobry serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm no bede odpinał ale czy 40-70 to troche nie za duzo nie popali mi niczego?? chyba ze sprawdzac na wyłączonych swiatlach.

 

Sprawdzasz na skali voltomierza pradu ZMIENNEGO do 200 V, badajac pary przewodow 1+2, 2+3, 1+3, przy 5 tys obr napiecie powinno byc kolo 70V i nie roznic sie miedzy parami przewodow o wiecej niz 10%.

Nic sie nie popali. Swiatla tak czy owak bedziesz mogl miec wylaczone, bo aku nie bedzie ladowane ( altek wypiety z instalacji ).

Tego co monter75 napisal o nieodpinaniu reglera, prawde mowiac nie rozumiem. Przeciez przy tym badaniu bedzie odpiety od alternatora ???

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

regulator, ktory wlozylez jako drugi byl nowy? Bo mi to wyglada na zla prace regulatora jednak...

pozdrawiam

 

 

Nowy nie był, odkupilem go od kolegi ktory miał cbr-ke i ktory miał wypadek ... przed wypadkiem było wszytsko ok nie miał żadnych problemow.

 

Sprawdzasz prąd przemienny bezpośrednio z alternatora na uzwojeniu, sprawdź w MOhmah czy między uzwojeniem a masą nie ma przebicia.

Z reguły w moto napięcie ładowania mierzy się przy 5000rpm (w zasadzie to jest podane w serwisówce)

Na wolnych obrotach i przy włączonych światłach napięcie ładowania powinno być trochę większe jak napięcie aku.

 

No chyba że nie bardzo masz pojęcie to pozostaje dobry serwis.

he tak prawde mowiąc mało mam wspolnego z prądami poprostu tego nie lubie.. no ale mysle ze da sie cos zrobic od czego w koncu sie ma kolegow:)

Przy sprawdzaniu regulatro ma byc podpiety i mam sprawdzac napiecie jakie jest na kablach które wychodza od alternatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Masz wypiąć kostkę z regulatora i sprawdzać między fazami alternatora. Alternator nie będzie niczym obciążony i stąd czasem pojawiają się napięcia rzędu 70V.

 

Mierząc przebicie do masy omomierzem nie uruchamiaj silnika, bo możesz spalić przyrząd. Opór mierzysz między dowolnym kablem fazowym a masą silnika.

Edytowane przez brys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tego co monter75 napisal o nieodpinaniu reglera, prawde mowiac nie rozumiem. Przeciez przy tym badaniu bedzie odpiety od alternatora ???

 

Adam M.

Adam, to była uwaga ogólna dla laika aby w rozpędzie odpinania wtyczek nie posadził reglera odpinając regler podczas pracy silnika. Nie musi się to zdarzyć ale można w ten sposób go uszkodzić. :icon_biggrin: Lepiej dmuchać na zimne.

Edytowane przez monter75

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic sie nie stanie reglerowi jesli jest odpiety od altka podczas pracy silnika.

Cos ci sie najwyrazniej poberbolilo - w czasie pracy silnika nie powinno sie odpinac akumulatora, zeby ustrzec modul przed szpilkami napieciowymi, ktore czasami sie zdarzaja w ukladzie ladowania - aku w takim wypadku przyjmuje je na siebie i chroni przed nimi reszte instalacji.

Zreszta jesli ktokolwiek balby sie awarii regla to mozna go calkowicie wypiac z instalacji, a silnik na okres odczytow z alternatora bedzie chodzil na samym akumulatorze.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fakt :icon_mrgreen: poperboliło mi się :notworthy: to akumulatora nie należy odłączać .

mózg mi się przegrzewa bo nie chłodzę go na o2o.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic sie nie stanie reglerowi jesli jest odpiety od altka podczas pracy silnika.

Cos ci sie najwyrazniej poberbolilo - w czasie pracy silnika nie powinno sie odpinac akumulatora, zeby ustrzec modul przed szpilkami napieciowymi, ktore czasami sie zdarzaja w ukladzie ladowania - aku w takim wypadku przyjmuje je na siebie i chroni przed nimi reszte instalacji.

Zreszta jesli ktokolwiek balby sie awarii regla to mozna go calkowicie wypiac z instalacji, a silnik na okres odczytow z alternatora bedzie chodzil na samym akumulatorze.

 

Adam M.

Nie zapominaj, że prawa Murphyego mają w przyrodzie najwyższy priorytet :icon_mrgreen: Jest wielce prawdopodobne, że w czasie odpinania regulatora pierwszy puści pin masy albo plus akumulatora, a wtedy nietrudno uwalić regulator. Dla bezpieczeństwa polecam jednak zgasić silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o takie odpinanie to znowu jeszce az taki ciemny nie jestem... Jesli sprawdzę alternator i napiecie bedzie wskazywac 70 V to znaczy ze jest wszystko wporzadku z alternatorem. a ładowanie na jałowym biegu beda wskazywac 12,5v , a przy ok 5 tysc ok 14,5V to znaczy ze wszystko jest wporzadku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...