Skocz do zawartości

GSX-R 600 vs 750 vs 1000


Rekomendowane odpowiedzi

GSX-R 600 na pierwsze moto. Takie pytania padają często na forach, a zadjący je są przez wielu sprowadzani na ziemię. I racja, bo tyle KM na początek to większa szansa na rozpaćkanie się. Ale wyczytałem w recenzji (Świat Motocykli), że w trybie C (mapy zapłonów) poradzi sobie z nim najmniej doświadczony biker. O aprili shiver 750 czytałem, że tryb deszczowy = 500 dla początkujących. To prawda, że mapy aż tak zmieniają charakterystykę motocykla?

 

Pytam bardziej z ciekwości, bo ścigacze to raczej nie mój gust.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

GSX-R 600 na pierwsze moto. Takie pytania padają często na forach, a zadjący je są przez wielu sprowadzani na ziemię. I racja, bo tyle KM na początek to większa szansa na rozpaćkanie się. Ale wyczytałem w recenzji (Świat Motocykli), że w trybie C (mapy zapłonów) poradzi sobie z nim najmniej doświadczony biker. (...) To prawda, że mapy aż tak zmieniają charakterystykę motocykla?

Nie - to nie jest prawda. Sport nadal pozostaje sportem. A poza tym ... komu się będzie chciało kastrować Gixa :icon_biggrin:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok panowie szybkie pytanko od roku jezdze na Monsterze 600 ( lato jesien zima wiosna - prawdziwa jazda i sporo km w trudnch warunkach deszcz mroz lod snieg a nie lans pod dyska w sobote wieczorem ) jednak od pewnego czasu chodzi za mna jakis maly sport i teraz moje pytanie czy moge juz smialo siegac po gixera k6 600 ewentualnie zx6r ?? no i ktory z tych dwoch motocykli byscie mi polecili ? jakies za i przeciw ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie - to nie jest prawda. Sport nadal pozostaje sportem.

 

 

Co Ty piszesz chłopie ? Też mam aktualnie 750 K8, i na mapie C jest łagodna jak baranek - jak ktoś ztym sobie ma nie dać rady, to niech lepiej zapomni o motocyklach...

 

 

Pozdrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Free4ncer:

powinieneś sobie poradzić aczkolwiek skąd my mamy wiedzieć jak jeździsz i czy ogarniasz? Nikt Ci tutaj nie wyda papieru gwarantującego poradzenie sobie ;) Jak masz prawko to jedź do salonów i wypożycz sobie testówki, zobaczysz co Ci najlepiej pasuje, jak sobie radzisz itp. Przekonasz się też jak z pozycją, czy Ci w ogóle pasuje i na pewno chcesz zamieniać wygodne i miękkiego ducata na sztywniaka :)

 

ps: pamiętaj tylko, że jak kupisz jakiegoś sporta to skończy się latanie w każdych warunkach, w zimę i po lodzie ;)

 

Tomku, nie oceniaj wszystkich po swoich umiejętnościach. Jeśli Ty sobie radzisz to poradzi sobie każdy "świeżak"? Nie byłbym taki pewien w wydawaniu takich sądów więc kozaczenie na forum innym na pewno nie pomoże ;)

Edytowane przez foks

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Ty piszesz chłopie ? Też mam aktualnie 750 K8, i na mapie C jest łagodna jak baranek - jak ktoś ztym sobie ma nie dać rady, to niech lepiej zapomni o motocyklach...

Tomek, a przeczytałeś jak brzmiało pytanie?

(...)Ale wyczytałem w recenzji (Świat Motocykli), że w trybie C (mapy zapłonów) poradzi sobie z nim najmniej doświadczony biker. O aprili shiver 750 czytałem, że tryb deszczowy = 500 dla początkujących. To prawda, że mapy aż tak zmieniają charakterystykę motocykla?

Ja się nadal będę upierał, że wykastrowanie 3/4 na "wysokie C":

- nie zmienia charakterystyki motocykla - sport to sport;

- nawet na najmniej ciekawej mapie 3/4 i tak będzie niezłym dzikusem w porównaniu z, np. GS500

 

Uważasz, że na mapie "C" człowiek zaraz po egzaminie (zdanym) na kat. A da sobie radę z 3/4 bez problemu, bo jeśli nie to niech "lepiej zapomni o motocyklach..."? Cóż albo coś źle rozumiem, albo ... każdy ma prawo do swoich poglądów :notworthy:

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, a przeczytałeś jak brzmiało pytanie?

 

Ja się nadal będę upierał, że wykastrowanie 3/4 na "wysokie C":

- nie zmienia charakterystyki motocykla - sport to sport;

- nawet na najmniej ciekawej mapie 3/4 i tak będzie niezłym dzikusem w porównaniu z, np. GS500

 

Uważasz, że na mapie "C" człowiek zaraz po egzaminie (zdanym) na kat. A da sobie radę z 3/4 bez problemu, bo jeśli nie to niech "lepiej zapomni o motocyklach..."? Cóż albo coś źle rozumiem, albo ... każdy ma prawo do swoich poglądów :notworthy:

 

 

Witka

 

no pytanie było o gsx-r 600 z przełącznymi mapami - więc k8/k9. Zakładam, że na 600 kastracja mapą C jest równie drastyczna jak w 750 k8. Więc co dostajemy po takiej kastracji ? Motocykl z topowym zawieszeniem, dobrymi hamulcami, swietnie wyważony, stabilny i wybaczający wiele błedów ridera, z silnikem, który w trybie C znacząco różni sie od 500 dopiero w okolicach 10 tys obrotów. Wiec raczej nie ma szans, że "niespodziewanie i niekontrolowanie" wyrwie do przodu przy delikatnym ruchu manetką. Zakładając, że człowiek na nim siedzący myśli trzeźwo, i potrafi w sposób kontrolowany przemieszczać się na "kursowym motocyklu", to powinien dać sobie radę bez problemów. Prawdopodobieństwo zrobienia sobie kuku jest chyba takie samo jak na 500, do których wiekszość podchodzi bez respektu, bo "małe i słabe".

 

Takie moje zdanie, ale oczywiście mogę się mylić :)

 

 

Pozdrówki

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...