Skocz do zawartości

AWO. Mój nowy nabytek.


loopy1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jakis tydzien temu stałem się szczesliwym , choć to sie pewnie jescze okaże, posiadaczem Awo Simsona Sport z 59' roku. Silnik pali bez problemu, jednak stan wizualny pozostawia wiele do zyczenia.

 

Tu foty -> http://www.bikepics.com/members/loopy1/59425/

 

Elementy o których wiem, że są nieoryginalne to: puchy boczne z Pannoni i przednie koło, chyba z WSK. Brak tez otyginalnej armatury na kierownicy i innych drobiazgów.

 

Największe wątpliwości mam jednak co do przedniego zawiaszenia. Porównując zdjęcia w necie z moim, wyszło mi, że to najprawdopodobniej zawiecha z Turista, choć to tylko moje domniemanie. Dlatego też proszę was o przyjrzenie się fotkom i próbę identyfikacji całego przodu, łacznie z lampą. Mile widziane również uwagi co do innych elementów, które nie mają prawa siedzieć w tym moto. I jeszce jedno: Czy czeski IKOV to oryginał, czy powinien być inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód na pewno nie jest z tego moto bo mam jakieś resztki oryginału do sporta i ni w ząb nie są to te same, chociaż podobne. Nie bolałoby mnie to tak bardzo gdyby nie to że nie da rady skręcic bo przedni błotnik trze o pokrywę iskrownika/prądnicy (widac na zdjęciu). Pozatym mam go zamiar skompetować do oryginału, a pozniej ustawić w kolejce do remontu, dlatego chciałbym sie dowiedzieć o nim jak najwięcej. Oryginalne boczne puchy juz w drodze ;)

 

Ps. Wg najnowszych wniosków z mojego dochodzenia to zawieszenie pochodzi z IŻ'a, o takiego ->

 

http://izh.ovh.org/iz493.jpg

 

Granat, lookniesz na swojego?

Edytowane przez loopy1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy czeski IKOV to oryginał, czy powinien być inny?

Jikov.............absolutnie nie (chociaż wiem, że użytkownicy masowo przeszczepiali go do Awoka - na równi z polskim Pegazem);

W tym motocyklu zdaje się, że był montowany taki sam gaźnik jak w MZ ES250 (z płaską przepustnicą) - coś takiego jak ten - http://moto.allegro.pl/item478928686_gazni..._vbf_mz_es.html

Ps;

Gratuluję zakupu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód zdecydowanie IŻ 49 nie widzę dokładnie ale wydaje mi się że jest przeszczepiony razem z półkami i osłonami lag :)

Obejrzyj dokładnie czy nie ma odciętych górnych mocowań błotnika.

Jeżeli są to trudno jeżeli nie to gdybyś zmieniał przód puść mail :)

 

Ps. fajny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

jeszcze długa droga do oryginału ale materiał już jest :wink: gratuluję zakupu :bigrazz:

a z nieoryginalnych rzeczy których się dopatrzyłem to:

tłumik, licznik jest prawdopodobnie od jawy, osprzęt kierownicy, linka gazu szła w kierownicy, gaźnik jak poprzednicy napisali jest nieoryginalny, filtr powietrza też jest nieoryginalny, dźwignia hamulca nożnego, błotnik przedni, zawieszenie i koło z przodu,cała lampa awo miało miejsce na 2 kontrolki, lampka z tyłu, i co do tylnego błotnika to może być przycięty albo zaadaptowany z czegoś innego, jak wrzucisz więcej fotek to może by się jeszcze czegoś dopatrzył a puki co to tyle z mojej strony :wink:

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jikov.............absolutnie nie (chociaż wiem, że użytkownicy masowo przeszczepiali go do Awoka - na równi z polskim Pegazem);

W tym motocyklu zdaje się, że był montowany taki sam gaźnik jak w MZ ES250 (z płaską przepustnicą) - coś takiego jak ten - http://moto.allegro.pl/item478928686_gazni..._vbf_mz_es.html

Ps;

Gratuluję zakupu....

 

Nie spotkalem sie z takim gaznikiem w awoku, tam byly oryginalne gazniki, z tym ze wystepowaly problemy z regulacja i wielu uzytkownikow zakladalo popularnego pegaza :bigrazz: Jak pokazalo zycie pegaz byl dobry na wszystko...

:icon_mrgreen:

 

P.S.

Sprzeta gratuluje ale trafil ci sie niezly kundel i bedzie wymagal jeszcze wiele pracy aby powrocil do oryginalu ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkalem sie z takim gaznikiem w awoku, tam byly oryginalne gazniki, z tym ze wystepowaly problemy z regulacja i wielu uzytkownikow zakladalo popularnego pegaza :bigrazz: Jak pokazalo zycie pegaz byl dobry na wszystko...

:icon_mrgreen:

 

Nie pisalem przeciez, że dokładnie taki jak ten na aukcji;

AWO, z tego co mi wiadomo, miało zakładany gaźnik BVF z płaską przepustnicą (stad problemy z regulacją......bo, podobnie jak w rusku, te przepustnice szybko się zużywały);

Zapodam link do strony z katalogu części - http://www.bayer-frank.de/awo/bild_motor.htm

 

Ps;

MZ ES 250 (pierwsza Jaskółka) miała montowany łudzaco podobny.......jednak przewod palilowy prowadzony był już od góry.....

Edytowane przez Paolo350
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesuje mnie jakiś Aviaczek w logicznej cenie! Negocjowałem z dziadkiem, był lekko skundlony, właśnie gaźnik był Pegaz, wydech jakiś dziwny i błotnik przedni od Iża. Dziadek opowiadał że wszystko oryginalne fabrycznie, tylko trzeba go odnowić i dlatego nie może zejść poniżej 5000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...