Kuklex Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 witam zaczne od tego ze mieszkam w irlandii gdzie zima objawia sie ciaglymi deszczami przez dwa miesiace. moto nie kupilem zeby przejechac kilka tys. km w zezonie i wstawic do garazu tylko w celu uzywania go to przemieszczania sie bez wzgledu na pogode czy jest jakis sposob na konserwacje, przeglad czy inne cus przed "zima" podczas ktorej moto nie bedzie stalo? gaznik jest juz przeczyszczony, olej zmieniony. teraz czeka mnie regulacja zaworow i sprawdzenie stanu lancuszka rozrzadu.czy powinienem jakos specjalnie smarowac lancuch, czyscic silnik czy cus z tym stylu zeby na wiosne moto nie nadawalo sie do remontu dodam ze na noc przykrywam motor pokrowcem (maszyna stoi na podworku) wiec ogolnie jest zabezpieczony. chromowane kola zaczely miejscami rdzewiec ale przeczyscilem i nalozylem cienka warstwe przezroczystego silikonu dla zabezpieczenia - jak narazie nie zauwazylem zadnych sladow korozji (minelo juz 3 tygodnie). tlumik z niewyjasnionych przyczyn szlag trafil (tzn przypuszczalnie miesiac stania na dworze bez pokrowca nocami zrobil swoje) ale nie przejmuje sie tym - teraz przynajmniej fajnie warczy a nie chodzi jak maszyna do lodow :crossy: prosze was o pomoc w tej sprawie. jest to moj pierwszy motor i nie chcialbym miec go na sumieniupozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Kwasne deszcze padajace na Wyspach zalatwiaja powoli wszystko co stoi na dworze, tak ze jak chcesz jezdzic okragly rok to licz sie z korozja wszystkiego, glownie ukladu wydechu, kol i zaciskow hamulcowych.Wiekszosc angoli na zime ma jakiegos "beatera" ktory jezdzi mimo wszystko, ale nie jest to nic szczegolnie nadajacego sie do pokazania :wink: Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raio Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Tobie ta rada się akurat nie przyda ale dla ludzi posiadających olejaki z chłodnicami oleju.Warto przysłonić czymś chłodnicę, jeżeli nie w całości to przynajmniej częściowo. Moto szybciej się nagrzewa no i na dłuższych trasach przy minusowych temperaturach nie wychładza się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W-max Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 jeśli będziesz jeździł codziennie to raz na tydzień dobrze umyj motocykl, żeby zmyć z nigo sól, najlepiej letnią lub zimną wodą.Smaruj wszystko dobrze, szczególnie łańcuch, niektórzy używają WD40 na wszystkie metalowe części i inne takie patentyJak masz chromowaną armaturę to i tak wiele niepomoże, nie będzie juz wyglądała jak kiedyśGood luck! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuklex Opublikowano 13 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 moto ma 10 lat i od nowosci jezdzi po irlandii wiec az tak zle nie powinno byc. jak polepszy sie pogoda to umyje go dokladnie i pokryje chromowane elementy cienka warstwa przezroczystego silikonu - zabezpiecze dobrze bo po 3 tygodniach nie wiedze zadnych sladow korozji na ementach ktore posmarowalem. lancuch czyszcze czyms w rodzaju WD40 z teflonem. pytanie jeszcze jak czesto czyscic w takich warunkach lancuchpozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9jkt Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 (edytowane) zamiast sylikonu na chrom możesz dać to : http://www.allegro.pl/item475309430_fluido...jny_500_ml.html tym nadkola i silnik od spodu: http://moto.allegro.pl/item471508652_motip...ozi_500_ml.html tym wszystkie elemęty które są narazone na odpryski kamieni i piachu np. ranty nadkoli ,cylinder z czoła: http://moto.allegro.pl/item471510586_motip...ay_baranek.html tym opony: http://moto.allegro.pl/item475314075_opona...pon_500_ml.html tym kanape: http://moto.allegro.pl/item471489273_kokpi...tane_400ml.html tym łańcuch: http://moto.allegro.pl/item474229739_specj...iacz_400ml.html i masz sprzęta zakonserwowanego :biggrin:Nie pozostaje nic innego jak udzielać tobie porad takich jakie ty udzielasz innym , mam nadzieje że rozumiesz teraz to co ty wypisujesz niemając pojęcia i wprowadzasz w błąd innych!! Boże co jeszcze w życiu mnie spotka :clap: Dlaczego nie myślisz chłopie to nie jest katamaran do moto używa się środków do pielęgnacji a nie smaruje się chromu sylikonem :D Edytowane 13 Listopada 2008 przez sq9jkt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuklex Opublikowano 13 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 no dobra, co do silikonu przegialemco do innych postow to chcialem pomoc. jak juz mowilem dziele sie z wami tym co wiem - jak widac malo sie to komu przydaje. przepraszam jesli kogos zirytowalem i postaram sie wypowiadac w kwestiach o ktorych bede miec wieksza wiedzepozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peterek Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Spoko w tym roku w PL zimy ma nie być :notworthy: :) (taki mały off-top) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 15 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 Witam przychylam sie do slow Adama, sam Kuklex powinienes wiedziec jak sprawa w Galway wyglada, przejedz sie chociazby do jakiegokolwiek komisu motocyklowego i popatrz na te motocykle, kazdy jest podrdzewialy. Nie zdzialasz zbyt wiele skoro tam pada codziennie... Musialbys go codziennie wycierac do sucha i naoliwic kazda metalowa czesc... Stac Cie na takie poswiecenie? Ludzie, ktorych tam nie bylo nie znaja realii tematu, poprostu natura wygrywa ;) pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuklex Opublikowano 15 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 no wlasnie wiem :/ jak raz zobaczylem bandita 400 to zastanawialem sie czy rama jest czerwona czy ruda bede jakos z tym walczyc (bynajmniej sprobuje). poszukam jakiegos srodka dla ochrony chromow bo to one najbardziej obrywaja. co do ramy i baku to z tym mniejszy problem - ojczym lakiernik, ja sam z tym troche robie wiec na wiosne mozna go odmlodzic ;) pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.