Skocz do zawartości

konserwacja na zime


Kuklex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

zaczne od tego ze mieszkam w irlandii gdzie zima objawia sie ciaglymi deszczami przez dwa miesiace. moto nie kupilem zeby przejechac kilka tys. km w zezonie i wstawic do garazu tylko w celu uzywania go to przemieszczania sie bez wzgledu na pogode

 

czy jest jakis sposob na konserwacje, przeglad czy inne cus przed "zima" podczas ktorej moto nie bedzie stalo? gaznik jest juz przeczyszczony, olej zmieniony. teraz czeka mnie regulacja zaworow i sprawdzenie stanu lancuszka rozrzadu.

czy powinienem jakos specjalnie smarowac lancuch, czyscic silnik czy cus z tym stylu zeby na wiosne moto nie nadawalo sie do remontu

 

dodam ze na noc przykrywam motor pokrowcem (maszyna stoi na podworku) wiec ogolnie jest zabezpieczony. chromowane kola zaczely miejscami rdzewiec ale przeczyscilem i nalozylem cienka warstwe przezroczystego silikonu dla zabezpieczenia - jak narazie nie zauwazylem zadnych sladow korozji (minelo juz 3 tygodnie). tlumik z niewyjasnionych przyczyn szlag trafil (tzn przypuszczalnie miesiac stania na dworze bez pokrowca nocami zrobil swoje) ale nie przejmuje sie tym - teraz przynajmniej fajnie warczy a nie chodzi jak maszyna do lodow :crossy:

 

prosze was o pomoc w tej sprawie. jest to moj pierwszy motor i nie chcialbym miec go na sumieniu

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwasne deszcze padajace na Wyspach zalatwiaja powoli wszystko co stoi na dworze, tak ze jak chcesz jezdzic okragly rok to licz sie z korozja wszystkiego, glownie ukladu wydechu, kol i zaciskow hamulcowych.

Wiekszosc angoli na zime ma jakiegos "beatera" ktory jezdzi mimo wszystko, ale nie jest to nic szczegolnie nadajacego sie do pokazania :wink:

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobie ta rada się akurat nie przyda ale dla ludzi posiadających olejaki z chłodnicami oleju.

Warto przysłonić czymś chłodnicę, jeżeli nie w całości to przynajmniej częściowo. Moto szybciej się nagrzewa no i na dłuższych trasach przy minusowych temperaturach nie wychładza się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli będziesz jeździł codziennie to raz na tydzień dobrze umyj motocykl, żeby zmyć z nigo sól, najlepiej letnią lub zimną wodą.

Smaruj wszystko dobrze, szczególnie łańcuch, niektórzy używają WD40 na wszystkie metalowe części i inne takie patenty

Jak masz chromowaną armaturę to i tak wiele niepomoże, nie będzie juz wyglądała jak kiedyś

Good luck!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moto ma 10 lat i od nowosci jezdzi po irlandii wiec az tak zle nie powinno byc. jak polepszy sie pogoda to umyje go dokladnie i pokryje chromowane elementy cienka warstwa przezroczystego silikonu - zabezpiecze dobrze bo po 3 tygodniach nie wiedze zadnych sladow korozji na ementach ktore posmarowalem.

lancuch czyszcze czyms w rodzaju WD40 z teflonem. pytanie jeszcze jak czesto czyscic w takich warunkach lancuch

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast sylikonu na chrom możesz dać to : http://www.allegro.pl/item475309430_fluido...jny_500_ml.html

 

tym nadkola i silnik od spodu: http://moto.allegro.pl/item471508652_motip...ozi_500_ml.html

 

tym wszystkie elemęty które są narazone na odpryski kamieni i piachu np. ranty nadkoli ,cylinder z czoła: http://moto.allegro.pl/item471510586_motip...ay_baranek.html

 

tym opony: http://moto.allegro.pl/item475314075_opona...pon_500_ml.html

 

tym kanape: http://moto.allegro.pl/item471489273_kokpi...tane_400ml.html

 

tym łańcuch: http://moto.allegro.pl/item474229739_specj...iacz_400ml.html

 

i masz sprzęta zakonserwowanego :biggrin:

Nie pozostaje nic innego jak udzielać tobie porad takich jakie ty udzielasz innym , mam nadzieje że rozumiesz teraz to co ty wypisujesz niemając pojęcia i wprowadzasz w błąd innych!!

 

Boże co jeszcze w życiu mnie spotka :clap:

Dlaczego nie myślisz chłopie to nie jest katamaran do moto używa się środków do pielęgnacji a nie smaruje się chromu sylikonem :D

Edytowane przez sq9jkt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra, co do silikonu przegialem

co do innych postow to chcialem pomoc. jak juz mowilem dziele sie z wami tym co wiem - jak widac malo sie to komu przydaje. przepraszam jesli kogos zirytowalem i postaram sie wypowiadac w kwestiach o ktorych bede miec wieksza wiedze

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

przychylam sie do slow Adama, sam Kuklex powinienes wiedziec jak sprawa w Galway wyglada, przejedz sie chociazby do jakiegokolwiek komisu motocyklowego i popatrz na te motocykle, kazdy jest podrdzewialy. Nie zdzialasz zbyt wiele skoro tam pada codziennie... Musialbys go codziennie wycierac do sucha i naoliwic kazda metalowa czesc... Stac Cie na takie poswiecenie? Ludzie, ktorych tam nie bylo nie znaja realii tematu, poprostu natura wygrywa ;)

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie wiem :/ jak raz zobaczylem bandita 400 to zastanawialem sie czy rama jest czerwona czy ruda

bede jakos z tym walczyc (bynajmniej sprobuje). poszukam jakiegos srodka dla ochrony chromow bo to one najbardziej obrywaja. co do ramy i baku to z tym mniejszy problem - ojczym lakiernik, ja sam z tym troche robie wiec na wiosne mozna go odmlodzic ;)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...