Skocz do zawartości

ładowanie suzuki sv 650


daro-wolbrom
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam!

mam problem z za dużym ładowaniem w suzuki sv 650 rocznik 1998.padł mi akumulator,nowy kupiony też padł.wtedy sie zorientowalem ze jest cos nieteges.podczas jazdy na pozyczonym aku. zauwazylem ze sie bardzo grzeje,ladowanie jest na poziomie 14,3 i 14,5V. ma ktos sposob zeby to jakos po ludzku obnizyc? kontrolką ladowania nie da sie nic pokombinowac bo jej nie ma:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie wlasnie ladownie powinno byc.

wychodzi na to ze jednak nie.inaczej nie grzałyby się akumulatory. ogólnie zakres ładowania oscyluje między 13V a 14,6V max. więc jeśli u mnie jest wszystko w górnym zakresie to chciałbym to obniżyć.różnica 1 V w przeliczeniu na prąd ładowania to dużo.aha,aku jest o prawidłowej pojemności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yo!

 

sprawdz opornosc cewek w pradnicy - jesli sa OK masz do wymiany regulator.

 

pzdr

[/color] a ile ma mieć omów? i gdzie to mierzyć? regler ma dwie wtyki: z dwoma i trzema przewodami, i jakie ma to znaczenie? ładowanie jest,tylko za duze.a słyszalem ze w niewielkim zakresie da się zmienić napiecie ladowania,np.przez zmianę mocy kontrolki ładowania.ale suzi takowej kontrolki nie ma.więc zapytowuję znawców jak to mozna zmienic.wymiana regulatora troche kosztuje,a jak sie da to jakos skutecznie ominac to czemu nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ideałem byłoby, aby w czasie pracy napięcie wynosiło zawsze 13,8V. IMHO napięcie 14,6V podawane cały czas to trochę za dużo. Uszkodzone cewki generalnie powodują niedobór napięcia. Prawdopodobnie winny jest regulator.

Jak rozumiem regulator to standardowe urządzenie - trzy kable z alternatora wchodzą, a wychodzą dwa do instalacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Alternator najczęściej jest zbudowany z 3 uzwojeń połączonych do mostka prostowniczego który zawiera 6 diod wysoko prądowych prostowniczych zamontowanych na aluminiowym radiatorze oraz 3mniejszyh diod prostowniczych które są podłączone do kontrolki ładowania. Regulator jest podłączony do wirnika i steruje wzbudzeniem przez co mamy regulacje , tak to wygląda w katamaranach! W moto alternator jest często mokry i w tym momęcie nie ma regulacji na wirniku bo jest to niemożliwe tylko jest w kostce z diodami o której pisałem(niewiem jak jest w twoim moto ja jestem mechanikiem samochodowym więc nie znam dogłębnie rozwiązań w każdym moto) ale zasada jest jedna ma trzymać napięcie i prąd odpowiedni do akumulatora.

Jeśli chcesz sprawdzić ładowanie to oprucz voltomieża musisz mieć amperomież i podłanczasz go szeregowo między kleme + a zacisk+ akumulatora podłącz to na odpalonym już moto niewolno odpalać na amperomierzu bo go uszkodzisz a jeśli moto ci zgaśnie po odłączeniu klemy to podłącz kable do amperomierza dotknij kleme do aku i odpal po odpaleniu rozewżyj kleme tak aby amperomierz był podłączony cały czas i nie zrobił przerwy w zasilaniu

jak już uda ci sie to zrobić i moto pracuje to nie załanczj świateł tylko na wyłączonych odbiornikach sprawdź prąd ładowania najpierw na wolnych obrotach puźniej przegazuj i cobacz jak sie zachowuje amperomierz, powinien w miare pokazywać równy prąd ładowania bez względu na obroty ,oczywiście będą skoki prądu ale na chwile i w niewielkim stopni , jeśli aku jest naładowany to prąd powinien być ok 1A,

Jeśli jest ok to sprawdź tak samo po załączeniu świateł powinno być tak samo może jedynie niewiele wzrosnąć prąd i skoki regulacji będą nieco większe

Mam nadzieje że sobie poradzisz i że wmiare zrozumiale to wyjasniłem

ps .amperomierz powinien mieć zakres 10A i najlepiej jak będzie analogowy(nie miernikiem za 30 zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkosci ladowania podane przez autora watku sa prawidlowe.

W mojej Suce przy ladowaniu dochodzacym do 20V aku wytrzymalo kilka dni ( dopuki nie wykrylem usterki ) wiec troche mnie dziwia te nagle pady akumulatorow.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkosci ladowania podane przez autora watku sa prawidlowe.

W mojej Suce przy ladowaniu dochodzacym do 20V aku wytrzymalo kilka dni ( dopuki nie wykrylem usterki ) wiec troche mnie dziwia te nagle pady akumulatorow.

 

Adam M.

 

dzięki za rozwinięcie tematu i za wszystkie rady ale najważniejsza rzecz o którą pytałem nie została poruszona.pomiary jakoś w miarę potrafię wykonać natomiast pytałem czy może ktoś wie jak obniżyć napięcie ładowania(prąd)do pomiaru prądu mam miernik magnetyczny,tyle ze nie zdążyłem zmierzyć.(czekam na następny aku.) z pożyczaniem reglera to niezbyt ciekawy pomysł bo nie tak łatwo znaleźć podobny model moto w pobliżu i chętnego do pożyczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za rozwinięcie tematu i za wszystkie rady ale najważniejsza rzecz o którą pytałem nie została poruszona.pomiary jakoś w miarę potrafię wykonać natomiast pytałem czy może ktoś wie jak obniżyć napięcie ładowania(prąd)do pomiaru prądu mam miernik magnetyczny,tyle ze nie zdążyłem zmierzyć.(czekam na następny aku.) z pożyczaniem reglera to niezbyt ciekawy pomysł bo nie tak łatwo znaleźć podobny model moto w pobliżu i chętnego do pożyczki.

Z elektrotechniki wiadomo, że praktycznym i najprostszym sposobem obniżenia prądu ładowania jest włączenie szeregowe w układ odpowiedniego opornika. Jego rolę może też pełnić żarówka. Ale osobiście odradzam tego typu eksperymenty. Po pierwsze regulator prawdopodobnie pracuje prawidłowo. Napięcie 14-14,6 V przy nieobciążonym alternatorze jest jak najbardziej właściwe i normalne. Po włączeniu oświetlenia i np. kierunkowskazów oraz klaksonu, nie może spaść poniżej 12,5-13,5 V. Jeśli włączenie odbiorników nie powoduje widocznego spadku napięcia, to znaczy, że regler jednak pracuje nieprawidłowo. Drugim powodem odradzania włączania dodatkowego oporu w układ ładowania jest możliwość przeciążenia alternatora. Zwiększone opornikiem obciążenie może doprowadzić do podawania zbyt dużego prądu przez alternator, to zaś może skutkować jego przegrzaniem i w efekcie uszkodzeniem.

Konkludując, pomierz dokładnie prąd i napięcie ładowania i na tej podstawie zdiagnozuj faktyczny stan reglera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...