Lucass Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 (edytowane) Motocykl to husqvarna Te610 e czyli z rozrusznikiem, jeśli chodzi o zapłon to jest całkowicie inny w wersji bez. Zapłon to kokusan, prawdopodobnie bardzo podobny do tego w 640.... Manual:http://www.husqvarnaracingclub.cz/images/h...e-LT-SM610S.pdf Schemat elektryczny:http://www.husqvarnaracingclub.cz/images/h...0TE410-610E.jpg Problem jest taki. Motocykl nie ma iskry przy kręceniu rozrusznikiem. Na za pych zaś zapali. I tak: Patrząc po schemacie widzę że wygenerowanie iskry odbywa sie bez aku. Prąd z cewki "generującej" jest pewnie gdzieś kumulowany, i wyzwalany w momencie gdy moduł odbierze sygnał z impulsatora. Uzwojenia pod deklem składają sie z: 1) cewek do swiateł i ładowania aku, 2) impulsatora, 3) cewki "generującej" <<nie znam poprawnej nazwy wiec tak to określam>> Niestety nie mam rozrysowanych na schemacie poszczególnych cewek w altku, ale widzę że wchodzą do modułu 4 przewody z alternatora. Co oznaczało by że dwa przewody z cewki generującej i dwa z impulsatora czyli obie te cewki w tym akurat motocyklu nie mają mieć zwarcia do masy. NIE MAJĄ czyli wszystko sie zgadza.Ale według schematu i na logikę, cewki powinny mieć mierzalny opór (btw, którego wartości nie ma podanego w manualu OMG), tzn być kupą drutu z którego 2 końce idą do modułu. Impulsator ma opór 97 Ohm (indukuje sie na nim 0,3 V przy kręceniu rozrusznikiem i pomiarze wychyłowym LAVO) Natomiast Cewce "generująca" nie da sie zmierzyć oporu, wskazówka na mierniku, nawet nie drgnie.... Mierząc nawet na przewodach 1mm przed wejściem do cewki!!! Czyli ma przerwę!! A przy kręceniu rozrusznikiem na tej przerwanej cewce indukuje się 24V! Czy to może być przyczyna że nie ma iskry, dla modułu jest to nie wystarczające napięcie/prąd, czy może jest źle zmodulowane??? Dlaczego do cewki wysokiego nie idzie ani 1V? Jak to możliwe że coś się jednak indukuje, całe 24V~ (za mało?)? Jeżeli prąd się indukuje, i pali na zapych to czemu nie ma iskry przy kręceniu rozrusznikiem? A może oprócz walniętej cewki mamy problem z modułem? Ew, jakimiś połączeniami w końcu jakiekolwiek napięcie powinno lecieć do cewki wysokiego.... Edytowane 2 Listopada 2008 przez Lucass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDragon Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Skoro masz przerabiany zapłon to schemat może nie odzwierciedlać dokładnie tego co masz u siebie. Przy kręceniu rozrusznikiem nie ma iskry w ogóle? Nawet przy wykręconej świecy? Ja bym proponował zajrzeć dokładnie do Twojego moto i zobaczyć skąd i gdzie idą 4 kable od modułu (mówimy o tych co na schemacie idą do alternatora).Do tego sprawdź skąd idzie kabel od zasilania cewki wys. nap. Być może rozrusznik nie kręci silnika na tyle mocno by cewka wysokiego napięcia wytworzyla odpowiednie napięcie?Może przy włączeniu rozrusznika w instalacji następuje spadek napięcia i nie ma iskry (to tylko w wypadku zapłonu akumulatorowego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Zapłon Kokusan jest orginalnie w tym modelu husqvarny - może źle się wysłowiłem, po prostu kokusan również występuje w ktm 640.... Rozrusznikiem kręcę oczywiście przy wykręconej świecy, na aku podłączonym na krótko żeby ominąć wszelkie inne możliwe "dysfunkcje" Wszystkie połączenia są dokładnie tak jak na schemacie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDragon Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Jakie napięcie występuje na cewce wysokiego napięcia podczas pchania motocykla albo po odpaleniu? Jeżeli występuje jakieś rozsądne w granicach 12V to znaczy, że winy musisz szukać między cewka "generująca" <=> modułJeżeli mimo to napięcia nie ma to masz jakis motocykl ewenement. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Do tego sprawdź skąd idzie kabel od zasilania cewki wys. nap. No to na pewno wychodzi z modułu. Na elektryce się nie znam ale po mojemu to rozrusznik zabiera prąd świecy, stąd jest zanik iskry. Szukał bym przerwy w instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 (edytowane) Zacząłbym od sprawdzenia prądów bo masz zaplon bateryjny.Musisz mieć miernik i trochę to kumać :icon_rolleyes: 1. Wszystkie bezpieczniki1a. Pozycja 29 czyli zabezpieczenie zapłonu prawdopodobnie przy rozłożonej stopce powinno nie dać się odpalać lub ruszyć.2. Pozycja numer 13 czyli włącznik zapłonu bo do niego idzie najpierw zasilanie z akumulatora.3.Potem pozycję 4 oraz 5. Tam musisz sprawdzić czy prądy wychodzą jak należy.4.Jesli tam jest wszystko OK. to musimy juz przenieść się do pozycji 20 a później 21.W serwisówce na stronie 354 masz rysunek stojana i niewiele na nim widać ale w razie czego tam cewka, która generuje sygnał do modułu zapłonowego.Strona 357 podaje rezystancję cewki zapłonowej czyli:primary winding(uzwojenie pierwotne) 0,3 ohma z tego co widzę między małm konektorem a rdzeniem cewkisecondary winding (uzwojenie wtórne) 6 ohmów a z kapturem na świecę 11 ohmów. mierzone między rdzeniem a przewodem wysokiego napięcia.Tolerancja tych pomiarów to 20 % Pamiętaj aby nigdy nie odłączać akumulatora na pracującym silniku bo możesz uszkodzić regulator.To tyle ode mnie. Bardziej nie mogę Ci pomóc ewentyualnie moge odpowiedzieć na jakieś pytania.Jeśli sa jakieś drobne odchyły od napisanych info to przepraszam, po prostu inaczej sie prauje ze sprzętem na żywo.Powodzenia Edytowane 2 Listopada 2008 przez monter75 Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDragon Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 No to mamy dwie sprzeczne teorie.Schemat mówi, że to nie jest zapłon bateryjny, kolega Lucass to potwierdza. monter mówi, że jest to zapłon bateryjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 (edytowane) No to mamy dwie sprzeczne teorie.Schemat mówi, że to nie jest zapłon bateryjny, kolega Lucass to potwierdza. monter mówi, że jest to zapłon bateryjny.Obejrzyj kolego dokładnie schemat....dokładnie.A jeśli nie oglądałeś schematu to pozycja nr 12- battery to aku.Ach i jeszcze jedno -pozycja 22 to moduł zapłonowy.I równiez jak kolega dokładnie doczyta to właścieciel wspomniał o podłączaniu aku na skróty.Akumulator = bateria ( w tym przypadku...i wielu innych)Ale, ze nie jestem alfą i omegą to mogę się mylić, iż to zaplon bateryjny.Ale procedura wydaje mi się słuszna. Edytowane 3 Listopada 2008 przez monter75 Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDragon Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 (edytowane) Po prostu sprawdź zasilanie modułu na schemacie, w tym wypadku 4 kable idą od alternatora. Dlaczego w takim razie miałby to być zapłon bateryjny?Sam fakt istnienia aku w moto nie oznacza, że musi to być zapłon bateryjny. Edytowane 4 Listopada 2008 przez TDragon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Ale w wypadku tego schematu jest.Jest to normalny zaplon bateryjny i jezeli identyczna instalacja jest w realu w tym moto to stawialbym rowniez na za slaby akumulator. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 4 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 (edytowane) 1- motocykl odpalał kiedy na zapych na zepsutym aku2 - aktualnie uzywam podpietego gigntycznego aku samochodowego to nie wina aku... Co może byc potwierdzeniem że zapłon jest bateryjny? Po co w takim razie cewka generująca prąd pod deklem? Czy ona działa moze jako zapasowe zrodło iskry w razie rozpieprzenia aku? Czyli że to jest bateryjno-"nie bateryjny" zapłon 2 dublujące sie możliwosci zasilenia modulu? Czy jesli ona jest uszkodzona to moto ma palić tak czy siak? Co zasila nam moduł? Jak sie dowiedzieć że moduł działa? Jakie napięcie i natężenie prądu ma wystarczyć do zasilenia modułu? Na te chwile jest:- Silne podpięte Aku- Brak jakiegokolwiek napięcia na cewce wysokiego- Napiecie 0,3V ~na impulsatorze (Lavo pomiar) max 24V~ (lavo pomiar) na cewce zasilającej- Pin od gaszenia działa, po przekreceniu stacyjki na ON traci kontakt z masą...... Prosze was o pomoc jesteście ostatnią deską,wszyscy inni klękają nad tym moto.... Edytowane 4 Listopada 2008 przez Lucass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 W takim razie to co jest na rys. to nie jest schemat elektryczny do twojego motocykla. Napisz ktory element na rysunku jest wg ciebie "cewka" generujaca iskre na postoju. Normalnie do czegos takiego uzywalo sie duzego kondensatora, ale wowczas instalacja byla bez baterii. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 (...)Co może byc potwierdzeniem że zapłon jest bateryjny? (...) Nic :biggrin: Już sama nazwa CDI mówi, że nie jest. Jeśli jesteś dociekliwy to popatrz na przewody - żaden nie ma połączenia z częścią "cywilną" instalacji:B - zwykła masa,G-Gr - sygnał do obrotomierza,W-O - gaszenie przez zwarcie do masy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucass Opublikowano 4 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 http://img399.imageshack.us/my.php?image=schematmx6.jpg Moja interpretacja schematu + rozrysowałem cewki w alternatorze.....Czekam na dalsze wskazówki.... Czy jeśli przyczyną jest faktycznie padnieta cewka zasilająca, moze tymczasowo da sie jakoś prosto przerobić zapłon na bateryjny? Albo jakoś inaczej zasilić moduł żeby sie chociaż upewnić że działa..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Zmusiles mnie do zajrzenia do ksiazki i przejzenia rozdzialu o CDI.Tak to taki zaplon zasilany z alternatora, ale dalej nie mam pojecia co dokladnie moglo pasc bo napewno nie jest to cewka w altku - wowczas po prostu stracil by iskre calkowicie.Calosc pracy odbywa sie tak, ze alternator laduje kondensator ukryty w pudelku z napisem CDI wyprostowanym pradem, a tyrystor dzialajacy jak przelacznik powoduje wyladowanie tego pradu do cewki w momencie podanym przez impulsator. Jezeli calosc dziala podczas pracy silnika to znaczy ze jedynym powodem braku pracy na rozruszniku jest zbyt wolne krecenie silnikiem. W ksiazce napisano ze te zaplony zaczynaja dzialac przy obrotach 300 - 500/ min. Moze to jest tylko wina za wolno krecacego rozrusznika, ktory trzeba przeczyscic ???Aha i to co nazywasz modulem wcale nim nie jest - zawiera kondensator i elektronike potrzebna do wyprostowania pradu z altka i wlasciwej obslugi samego wyladowania z kondensatora.Czyli zastosowanie przerobki na zaplon bateryjny wymagalo by zastosowania prawdziwego modulu i korzystania tylko z cewek oswietleniowych alternatora. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.