Skocz do zawartości

Cos wiecej niz poprawienie fabryki ?


m16
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A jezeli juz planowac to o ile ?  

?

O ile nie powiem Ci bo nie znam wymiarów Charta. Wielebny Sałek (albo ktoś inny) pisał, żeby zachować w GMP odległość 0,5 mm między tłokiem a głowicą.

Ja bym jednak zostawił trochę więcej, bo znając życie to wszyscy będą ciorali na zużytych silnikach dopuki będzie się dało, a wtedy luzy mogą przekroczyć 0,5mm i... wiadomo co :mrgreen:

Nie myślcie sobie czasem, że ja taki nie jestem :lol: Przed chwilą tak spiłowałem simsona, że brak słów :oops: :oops:

I czy bawic sie w polerke walu itp i wypelniacze

Polerka wału na pewno ułatwia przemieszczanie się mieszanki, ale przede wszystkim zwiększa wytrzymałość i to właśnie dlatego warto tego dokonać :!:

 

Wypełniacze: warto, tylko jeszcze zależy jaki wał ma Chart.

Jeśli ma taki jak simson lub podobny to jest to bardzo łatwo zrobić.

Jeśli ma taki jak stare romety lub podobny to będzie z tym dużo pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile nie powiem Ci bo nie znam wymiarów Charta.

Jakie wymiary sa ci potrzebne ? Domyslam sie ze odleglosc tloka od glowicy w GMP ?

Polerka wału na pewno ułatwia przemieszczanie się mieszanki, ale przede wszystkim zwiększa wytrzymałość i to właśnie dlatego warto tego dokonać

Normalnie papierem jakims drobnym to robic ?

Polerowac caly wal ?

co jeszcze polerowac ?

Wypełniacze: warto

Hmmm.... a jak z zywotnoscia ? ;-) bardzo w dol poleci ?

Jeśli ma taki jak simson lub podobny to jest to bardzo łatwo zrobić.  

Jeśli ma taki jak stare romety lub podobny to będzie z tym dużo pracy.

Niemoge wlasnie nigdzie znalesc rysunku walu charta :?

Jak bedzi emial ze 2 lub 3 otworki to zaloze ale jak sie okaze ze wal jest "wyciety z boku" to raczej sobie odpuszcze ;-)

Dzieki wszystkim (szczegolnie Sebie) za info :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie wymiary sa ci potrzebne ? Domyslam sie ze odleglosc tloka od glowicy w GMP ?

Mniejsza już o to. Najlepiej jak sam to zmierzysz.

Normalnie papierem jakims drobnym to robic ?  

Polerowac caly wal ?  

co jeszcze polerowac ?

1. Papierem, a potem pastą polerską (najlepiej ścierną) :D Tak jak wszystko inne

2. Najważniejszy korbowód. Reszte jak ci sie będzie nudziło

3. Co chcesz - Najlepiej od zewnątrz - wizualka też się liczy :!: :D

Niemoge wlasnie nigdzie znalesc rysunku walu charta  

Jak bedzi emial ze 2 lub 3 otworki to zaloze ale jak sie okaze ze wal jest "wyciety z boku" to raczej sobie odpuszcze

Wystarczy, że wystrugasz sobie odpowiednie wypełniacze przykleisz do wału, a potem zlecisz wykonanie rowka pod pierścień zabezpieczający wzdłóż obwodu tarcz, no i dorobienie pierścieni.

T. Sałek poleca zaspawanie pierścieni po założeniu, ale ja tam bym z założył zwykłe mocno sprężynujące i powinno być dobrze.

Drugą metodą jest przykręcenie wypełniaczy śrubami. Jest bardziej realne do wykonania jeśli nie dysponujesz tokarką / frezarką. Problemem może być tylko wywiercenie i nagwintowanie w wale :| Twarde skubaństwo :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość joserodo
A jezeli juz planowac to o ile ?

 

To można obliczyć (było w pierwszej cześci Usprawniamy i naprawiamy klasyczne motocykle - T. Sałka), ale od choplery roboty z tym jest.. Bezpieczny stopień sprężania to 9 : 1, w charcie o ile pamiętam jest 8 : 1 . Nie znam pojemności cylindra i komory spalania, ale z doświadczenia wiem, że będzie to wartość ok. 0,7 - 1mm.

 

Wypełnienie wału nie zmniejsza żywotności silnika. Tak samo polerka. Jak juz Seba powiedział polerka wału, a szczególnie korbowodu zmniejszy jego podatność na uszkodzenie znikną wówczas wszelkie "uskoki" i krawędzie od których mogłoby się zaczać pękanie korbowodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtas ja wymieniałem łozyska na wale w simsonie tak około co 2 miesiące, bo mój simson był przygotowywany do rajdów- kiedys jak zachodnich 50 było jak na lekarstwo to sie simsonami w rajdzie latało ale niestey ja nim nie wystartowałem. Chodził rewelacyjnie tylko duzo palił i silniczek miał mala zywotnosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Planowanie glowicy to dobro fabryki ;d ja oddałem do tokarza i splanował mi 0.5 mm ale jak się kiedyś przyjrzałem to niebyło za prosto :twisted: koleś miał zeza chyba ;d a potem ja się zabrałem do roboty ;] jak niemasz tokarki to planowanie zajmuje pare godzin i fabrycznie dokładnie :buttrock: teraz mam splanowane ok 1.5 mm.

i bardzo nie szkodzi silnikowi tylko może łozyska , na wiosce miałem ogara przez 1 miesiąc to zrobiłem na nim 2000 km i teraz sporo jeżdze w Sosnowcu i robie remont przez zime i łożyska na wale były minimalnie zużyte gorzej z tym od wałka napedowego zembatke tam łożysko było bardziej zużyte ;] nowy wał i łozyska nie zaszkodza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...