m16 Opublikowano 2 Lutego 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2004 W Tarnowie jest podobno jakiś cieć co się głowicami zajmuje...A masz moze jakies dokladniejsze namiary ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 2 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2004 A jezeli juz planowac to o ile ? ?O ile nie powiem Ci bo nie znam wymiarów Charta. Wielebny Sałek (albo ktoś inny) pisał, żeby zachować w GMP odległość 0,5 mm między tłokiem a głowicą.Ja bym jednak zostawił trochę więcej, bo znając życie to wszyscy będą ciorali na zużytych silnikach dopuki będzie się dało, a wtedy luzy mogą przekroczyć 0,5mm i... wiadomo co :mrgreen: Nie myślcie sobie czasem, że ja taki nie jestem :lol: Przed chwilą tak spiłowałem simsona, że brak słów :oops: :oops: I czy bawic sie w polerke walu itp i wypelniacze Polerka wału na pewno ułatwia przemieszczanie się mieszanki, ale przede wszystkim zwiększa wytrzymałość i to właśnie dlatego warto tego dokonać :!: Wypełniacze: warto, tylko jeszcze zależy jaki wał ma Chart. Jeśli ma taki jak simson lub podobny to jest to bardzo łatwo zrobić.Jeśli ma taki jak stare romety lub podobny to będzie z tym dużo pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 2 Lutego 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2004 O ile nie powiem Ci bo nie znam wymiarów Charta.Jakie wymiary sa ci potrzebne ? Domyslam sie ze odleglosc tloka od glowicy w GMP ?Polerka wału na pewno ułatwia przemieszczanie się mieszanki, ale przede wszystkim zwiększa wytrzymałość i to właśnie dlatego warto tego dokonaćNormalnie papierem jakims drobnym to robic ?Polerowac caly wal ? co jeszcze polerowac ?Wypełniacze: wartoHmmm.... a jak z zywotnoscia ? ;-) bardzo w dol poleci ?Jeśli ma taki jak simson lub podobny to jest to bardzo łatwo zrobić. Jeśli ma taki jak stare romety lub podobny to będzie z tym dużo pracy.Niemoge wlasnie nigdzie znalesc rysunku walu charta :?Jak bedzi emial ze 2 lub 3 otworki to zaloze ale jak sie okaze ze wal jest "wyciety z boku" to raczej sobie odpuszcze ;-)Dzieki wszystkim (szczegolnie Sebie) za info :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 3 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2004 Jakie wymiary sa ci potrzebne ? Domyslam sie ze odleglosc tloka od glowicy w GMP ?Mniejsza już o to. Najlepiej jak sam to zmierzysz.Normalnie papierem jakims drobnym to robic ? Polerowac caly wal ? co jeszcze polerowac ? 1. Papierem, a potem pastą polerską (najlepiej ścierną) :D Tak jak wszystko inne2. Najważniejszy korbowód. Reszte jak ci sie będzie nudziło3. Co chcesz - Najlepiej od zewnątrz - wizualka też się liczy :!: :DNiemoge wlasnie nigdzie znalesc rysunku walu charta Jak bedzi emial ze 2 lub 3 otworki to zaloze ale jak sie okaze ze wal jest "wyciety z boku" to raczej sobie odpuszcze Wystarczy, że wystrugasz sobie odpowiednie wypełniacze przykleisz do wału, a potem zlecisz wykonanie rowka pod pierścień zabezpieczający wzdłóż obwodu tarcz, no i dorobienie pierścieni. T. Sałek poleca zaspawanie pierścieni po założeniu, ale ja tam bym z założył zwykłe mocno sprężynujące i powinno być dobrze.Drugą metodą jest przykręcenie wypełniaczy śrubami. Jest bardziej realne do wykonania jeśli nie dysponujesz tokarką / frezarką. Problemem może być tylko wywiercenie i nagwintowanie w wale :| Twarde skubaństwo :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 3 Lutego 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2004 3. Co chcesz - Najlepiej od zewnątrz - wizualka też się liczyhehe - w jawce mam - teraz nie bede sie juz w to bawil ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 3 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2004 A jezeli juz planowac to o ile ? To można obliczyć (było w pierwszej cześci Usprawniamy i naprawiamy klasyczne motocykle - T. Sałka), ale od choplery roboty z tym jest.. Bezpieczny stopień sprężania to 9 : 1, w charcie o ile pamiętam jest 8 : 1 . Nie znam pojemności cylindra i komory spalania, ale z doświadczenia wiem, że będzie to wartość ok. 0,7 - 1mm. Wypełnienie wału nie zmniejsza żywotności silnika. Tak samo polerka. Jak juz Seba powiedział polerka wału, a szczególnie korbowodu zmniejszy jego podatność na uszkodzenie znikną wówczas wszelkie "uskoki" i krawędzie od których mogłoby się zaczać pękanie korbowodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 3 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2004 Wojtas ja wymieniałem łozyska na wale w simsonie tak około co 2 miesiące, bo mój simson był przygotowywany do rajdów- kiedys jak zachodnich 50 było jak na lekarstwo to sie simsonami w rajdzie latało ale niestey ja nim nie wystartowałem. Chodził rewelacyjnie tylko duzo palił i silniczek miał mala zywotnosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil Opublikowano 16 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2004 Planujecie ile się da max 2mm ; 8) a łożyska kupcie sobie wszystkie oprucz polskich , na polskich pojeżdzisz 2 lata :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil Opublikowano 18 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2004 Planowanie glowicy to dobro fabryki ;d ja oddałem do tokarza i splanował mi 0.5 mm ale jak się kiedyś przyjrzałem to niebyło za prosto :twisted: koleś miał zeza chyba ;d a potem ja się zabrałem do roboty ;] jak niemasz tokarki to planowanie zajmuje pare godzin i fabrycznie dokładnie :buttrock: teraz mam splanowane ok 1.5 mm.i bardzo nie szkodzi silnikowi tylko może łozyska , na wiosce miałem ogara przez 1 miesiąc to zrobiłem na nim 2000 km i teraz sporo jeżdze w Sosnowcu i robie remont przez zime i łożyska na wale były minimalnie zużyte gorzej z tym od wałka napedowego zembatke tam łożysko było bardziej zużyte ;] nowy wał i łozyska nie zaszkodza :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba Opublikowano 19 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2004 na polskich pojeżdzisz 2 lataTakie rzeczy mierzy się z reguły na liczniku kilometrów, nie na kalendarzu :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z3US Opublikowano 20 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2004 Dokładnie. Niektórzy w ciągu roku przejadą 10tys. a inni 800km, więc wiesz :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil Opublikowano 20 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2004 Ja zrobiłem 2000 km w 1 miesiąc :buttrock: i to nie była spokojna jazda :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.